Hvordan anmelder man bedst hundehandlere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.234 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej folkens
Nu er det sådan at jeg har kendskab til en ung kvinde der nu har hentet 2x17-18 hvalpe i polen. Hvalpene kommer uden papire, chip eller lignende. (det bliver ikke oplyst til myndighederne som der er regler om)
Hun er selv på kontanthjælp (eller lignende), og kan ikke passe hendes to børn på 1½-4 år. Der er ansat en (hendes svigermor) til at komme hver dag og passe børnene, imens hun tager ud til hendes heste..
Jeg kender hende ikke personligt, men det gør min søster.. Hun tør bare ikke melde hende. For det vil få nogle konsekvenser for hende..
Men Vi har siddet og regnet lidt på det, og det er over 150.000 hun har tjent på disse hvalpe. Som hun i øvrigt sægler i et andet navn..
Men, hvordan melder man hende bedst, så det bliver stoppet? Hvem gider tage sig bedst af det?

Er anonym i tilfælde af at hun, eller andre hun kender er her inde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Dustmuz

du kontakter politiet..
De kan give dig al den info du behøver

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

og du kan indgive anmeldelsen anonymt..
det bedste ville være hvis din søster gjorde dette..
politiet har nemlig pligt til at holde din søster anonym

Anmeld

17. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Hej folkens
Nu er det sådan at jeg har kendskab til en ung kvinde der nu har hentet 2x17-18 hvalpe i polen. Hvalpene kommer uden papire, chip eller lignende. (det bliver ikke oplyst til myndighederne som der er regler om)
Hun er selv på kontanthjælp (eller lignende), og kan ikke passe hendes to børn på 1½-4 år. Der er ansat en (hendes svigermor) til at komme hver dag og passe børnene, imens hun tager ud til hendes heste..
Jeg kender hende ikke personligt, men det gør min søster.. Hun tør bare ikke melde hende. For det vil få nogle konsekvenser for hende..
Men Vi har siddet og regnet lidt på det, og det er over 150.000 hun har tjent på disse hvalpe. Som hun i øvrigt sægler i et andet navn..
Men, hvordan melder man hende bedst, så det bliver stoppet? Hvem gider tage sig bedst af det?

Er anonym i tilfælde af at hun, eller andre hun kender er her inde

Måske ringe til dyrenes beskyttelse og forhøre dig hos dem hvad de synes du skal gøre....?

Anmeld

17. juli 2012

TeamRocket

Dyrenes beskyttelse vil nok gerne hører om det. Men har hun dem på sin egen adr? Det har hundehandlere jo sjældent netop fordi der ikke skal være beviser hvis de bliver meldt. Og hvis i ikke har beviser kan det hele være lidt lige meget.

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Måske ringe til dyrenes beskyttelse og forhøre dig hos dem hvad de synes du skal gøre....?

Ja det må jeg prøve imorgen.
De har desværre kun åben til kl 16..
Jeg kunne bare ikke finde noget på deres hjemmeside omkring hundehandel..

Anmeld

17. juli 2012

jydeinden

Masig skriver:

jeg ville personligt ikke gå til DB ( dyrenes beskyttelse) for har hørt om flere tilfælde endda af grov dyremishandling hvor de ingenting gjorde.. så hellere politiet.

Anmeld

17. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Ja det må jeg prøve imorgen.
De har desværre kun åben til kl 16..
Jeg kunne bare ikke finde noget på deres hjemmeside omkring hundehandel..

jeg ved det heller ikke, var bare et forslag, da jeg ikke tror politiet altid lige gider tage sig tid til den slags...

Anmeld

17. juli 2012

Masig

jydeinden skriver:

jeg ville personligt ikke gå til DB ( dyrenes beskyttelse) for har hørt om flere tilfælde endda af grov dyremishandling hvor de ingenting gjorde.. så hellere politiet.

Jeg har så omvendt hørt mange tilfælde hvor man meldte folk til politiet som så ikke gad tage sig af det fordi de mente de havde mere alvorlige ting at tage sig af... Derfor jeg tænker at DB i det mindste kunne vejlede TS til hvad h*n skal gøre i denne situation...

Men jeg ved det ikke, selvfølgelig vil politiet være oplagt når det handler om svindel, men er bare bange for de ikke vil tage det så alvorligt, men jeg ved det ikke...

Anmeld

17. juli 2012

Dustmuz

Det rigtige svar (fra politiet selv)

DANSK KENNELKLUB

Dyrenes beskyttelse har INTET med dette at gøre og ej har politiet i første omgang..
Det er Dansk kennelklub som skal afgøre om det er noget som skal politi anmeldes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.