Har svært ved at glemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2012

Anaïs

Jeg kan virkelig godt forstå at du synes det er svært at blotlægge dit hjerte - især når du så ikke får de råd, som du havde håbet på.

Jeg tror virkelig ikke du skal se det som noget negativt at folk svarer som de gør - men nok nærmere som en reel bekymring for, om du passer godt nok på dig selv. I kærlighedens navn og i frygten for at miste det vi har kært, kan man jo hurtigt glemme sig selv...  

Jeg har ingen gode råd til dig, for jeg ville reagere som de andre... Jeg ville heller aldrig kunne sidde i samme rum som den "anden kvinde" og være venlig mod hende. Jeg synes det er stort af dig og flot at du vil kæmpe for dit forhold. For der er sikkert en vej videre, men jeg tror ikke du kan gøre andet end at tage en dag af gange og sørge for hele tiden at snakke med din kæreste om dine følelser... 

Har du fortalt din kæreste hvordan du har det med at skulle sidde sammen med hende? Og må jeg spørge om hvorfor I stadig ser hende?

herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

Anonym trådstarter

Anaïs skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå at du synes det er svært at blotlægge dit hjerte - især når du så ikke får de råd, som du havde håbet på.

Jeg tror virkelig ikke du skal se det som noget negativt at folk svarer som de gør - men nok nærmere som en reel bekymring for, om du passer godt nok på dig selv. I kærlighedens navn og i frygten for at miste det vi har kært, kan man jo hurtigt glemme sig selv...  

Jeg har ingen gode råd til dig, for jeg ville reagere som de andre... Jeg ville heller aldrig kunne sidde i samme rum som den "anden kvinde" og være venlig mod hende. Jeg synes det er stort af dig og flot at du vil kæmpe for dit forhold. For der er sikkert en vej videre, men jeg tror ikke du kan gøre andet end at tage en dag af gange og sørge for hele tiden at snakke med din kæreste om dine følelser... 

Har du fortalt din kæreste hvordan du har det med at skulle sidde sammen med hende? Og må jeg spørge om hvorfor I stadig ser hende?

herfra

Jeg har tænkt på at nævne for ham, hvordan det påvirker mig. Jeg tror også det vil hjælpe at snakke med ham om det, men vil heller ikke få det til at fylde for meget. Hun er blevet kærester med en i omgangskredsen, derfor er i til samme fester i ny og næ. Vi ses ikke privat med dem og kommer heller aldrig til det.

Anmeld

16. juli 2012

chael

Hvis min kæreste havde været mig utro, og jeg havde tilgivet ham det. Så skullejeg under igen omstændigheder være i samme rum med den pige, han havde været mig utro med

Kan godt forstå du føler du mister dig selv, det ville jeg også føle.

Du skal ikke være venlig over for hende. Læg hende på is og se hen over hende. Og i det hele taget skal du ikke befinde dig sammen med hende og heller ikke kærester!!!

Anmeld

16. juli 2012

årgang84

Profilbillede for årgang84

nu skriver du at du er flink overfor hende. det tager jeg selvfølgelig ekstremt meget hatten af overfor. men det fjerne jo ikke tankerne.

kan se der er en del der ikke forstår hvorfor du ses med hende. (til samme fester) men hvem pokker ville sende kæresten afsted til en fest hvor man ved hun også ville være der. kæreste eller ej.??

så ville ens tanker sgu da køre for fuld skrue indtil kæresten kom hjem igen.

døjer selv med en masser selvværdsbesvær hvor tankerne også tager på tur. jeg har haft det bedst når jeg har kunnet komme af med min energi. haft hest/gået meget i motionscenter m.v ikke sagt det fjerne alt det dårlige i ens tankegang men det hjælper det gode lidt mere på vej.

Anmeld

16. juli 2012

Anaïs

Anonym skriver:

Jeg har tænkt på at nævne for ham, hvordan det påvirker mig. Jeg tror også det vil hjælpe at snakke med ham om det, men vil heller ikke få det til at fylde for meget. Hun er blevet kærester med en i omgangskredsen, derfor er i til samme fester i ny og næ. Vi ses ikke privat med dem og kommer heller aldrig til det.

Jeg kender godt fornemmelsen af at tale et emne til døde og føle at man ikke kommer videre, hvis man hele tiden skal bringe fortiden op igen.

Men i en sammenhæng som denne, hvor du har været udsat for et massivt svigt, skal du simpelthen have lov til at snakke om det med din kæreste. Han lyder jo heldigvis som en sød fyr (hvis man ser bort fra hans sidespring), som forhåbenligt også forstår at smerten ikke bare forsvinder hen over natten.  

Jeg kan godt se det er svært at undgå hende, når nu hun er kommet ind i bekendskabskredsen på den måde. Jeg tror heller ikke det hjælper at ignorerer hende hvis situationen er sådan. Har du forsøgt at snakke med hende og virkelig fortælle hende at du har det svært med hende? Det kan måske hjælpe, hvis I kan få en god dialog om hvad der er sket, så hun bliver til mindre fjende? 

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Anaïs skriver:

Jeg kender godt fornemmelsen af at tale et emne til døde og føle at man ikke kommer videre, hvis man hele tiden skal bringe fortiden op igen.

Men i en sammenhæng som denne, hvor du har været udsat for et massivt svigt, skal du simpelthen have lov til at snakke om det med din kæreste. Han lyder jo heldigvis som en sød fyr (hvis man ser bort fra hans sidespring), som forhåbenligt også forstår at smerten ikke bare forsvinder hen over natten.  

Jeg kan godt se det er svært at undgå hende, når nu hun er kommet ind i bekendskabskredsen på den måde. Jeg tror heller ikke det hjælper at ignorerer hende hvis situationen er sådan. Har du forsøgt at snakke med hende og virkelig fortælle hende at du har det svært med hende? Det kan måske hjælpe, hvis I kan få en god dialog om hvad der er sket, så hun bliver til mindre fjende? 

Lige pt har jeg ikke spor lyst til at snakke med hende om det skete igen. Men måske engang i fremtiden. Jeg fik fortalt min kæreste igår om, hvor svært det er for mig at, være i selskab med hende og han var heldigvis meget forstående og foreslog at vi melder afbud til arrangementer hvis vi ved at hun også deltager. Han var ikke klar over at jeg har det som jeg har det men kan sagtens forstå mig. Så det var bare rigtig dejligt at blive mødt med forståelse for mine følelser og sagde også at jeg stadig er meget såret og vred, hvilket han også godt kan forstå og er villig til at gøre hvad han kan for at vi kan komme videre. Tusinde tak for dine svar, de har været rigtig brugbare

Anmeld

17. juli 2012

babyborn

Anonym skriver:

Tusinde tak skal du have. Jeg kan ikke se andre muligheder end at snakke pænt. Kan ikke se, hvad jeg opnår ved at råbe og skrige af hende. Jeg har dengang fortalt min ærlige mening om det de gjorde og hvad jeg synes om hende. Hun påstår så, at hun ikke vidste at min kæreste havde mig. Men jeg har nu valgt at tilgive og har nok bare meget svært ved at glemme

Hvis jeg må være ærlig, så efter at have læst de andres svar, så må jeg give dem til dels ret! Jeg tror du er for sød og hensynsfuld, hvilket jo er gode evner at besidde.......i andre situationer..

Måske andre har ret, når de siger, at i og med du jævnligt ser hende (og ham) i samme rum, kan du ikke tilgive....

Endnu engang, følg dit hjerte, men måske denne gang med et par justeringer i jeres/din "venne"-kreds...

Anmeld

17. juli 2012

Mille83

Anonym skriver:

For 9 mdr siden var min kæreste mig utro. Jeg fandt ud af det, ved at en skrev til mig på mail. Vi ved ikke hvem denne person er. Jeg har op til flere gange været i selskab men hende min kæreste var utro med. Hun er vel som sådan en sød nok pige, men kan ikke undgå at have stor foragt overfor hende. Synes hun er hmm ja klam (undskyld sproget) Jeg gør alt jeg kan for ikke at vise det og snakker også pænt til hende/med hende. Men føler jeg mister lidt af mig selv hver gang jeg er venlig overfor hende - men kan ikke finde ud af hvorfor jeg får det sådan. Ved ikke hvad jeg kan gøre for at komme videre og ikke blive ked hver gang jeg ser eller hører om hende. Jeg elsker min kæreste meget højt og snak om baby har et par gange været på tale. Men hvad kan jeg gøre for at komme videre og glemme det der skete? 

Jeg forstår ikke helt, behøver du overhovedet og snakke med hende? 

Er ked af at sige det, men hvis din kæreste vil beholde kontakten til hende, velvidende det sårer dig, hvad er han så værd? - Er bare ærlig......

Anmeld

17. juli 2012

modesty

Jeg gør alt jeg kan for ikke at vise det og snakker også pænt til hende/med hende. Men føler jeg mister lidt af mig selv hver gang jeg er venlig overfor hende - men kan ikke finde ud af hvorfor jeg får det sådan. 

Jeg er en rimelig tolerant person. Der skal være plads til fejltrin i et parforhold, mener jeg. Men ikke om jeg nogensinde ville sige så meget som et hej til en kælling der havde kneppet med min kæreste, ja undskyld mit sprog. Og hvis jeg vidste at hun ville være i en eller anden social sammenhæng, så ville jeg holde mig langt væk.

Det er da klart at du får det dårligt når du ser hende. Hun er jo grunden til at din kæreste har været dig utro! Du føler at du mister noget af dig selv fordi du giver slip på din stolthed. Ved at være sød overfor hende, siger du jo indirekte at det var OK, det hun gjorde. F*ck da hende.

Hvorfor føler du at du skal være sød overfor hende?

Anmeld

17. juli 2012

FrkZier

TeamRocket skriver:

Hun er klam! Det er de begge! Og det havde jeg fandme sørget for at fortælle dem! Er du gal hvor bliver jeg gal når jeg nærmest fornemmer du tar hensyn til dem, og de ikke gør til dig! Håber virkelig din kæreste har plantet en kæmpe diamant på din finger og har brændmærket dit navn på sin skulder! Det er ham der skal kæmpe for at du kan tilgive og glemme, det skal du ikke gøre alene.

ENIG !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.