Jeg er så ked af at indrømme det men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

twinny

Tullen85 skriver:

Hehe tak for råd... Må ud og finde nogen kraftige karklude, for de engangs jeg har flår han i tusinde stykker.. :-D

Du kan også bruge viskestykker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Jones

Indse at du gjorde en fejl i at få hunden og få den afleveret tilbage så du kan fokusere på din søn. Det er min erfaring at det ikke kommer til at gå. Og det er ikke noget at være flov over. Alle begår fejl. Hellere indse det og komme videre, end at gabe over for meget og give både dig selv, din søn og hunden en frustrerende og stresset hverdag.

Anmeld

14. juli 2012

come2

Jones skriver:

Indse at du gjorde en fejl i at få hunden og få den afleveret tilbage så du kan fokusere på din søn. Det er min erfaring at det ikke kommer til at gå. Og det er ikke noget at være flov over. Alle begår fejl. Hellere indse det og komme videre, end at gabe over for meget og give både dig selv, din søn og hunden en frustrerende og stresset hverdag.

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

14. juli 2012

1990h

Tullen85 skriver:

Jahh der er ikke andet for... Nu skal jeg passe min mors franske i 14 dage om lidt, hun er den bedste hjælper der findes, så kan det være det hele bliver lidt nemmere..

Hvordan var din buller når det kom til mad? For ham her sluger alt, og tygger ingenting, så er begyndt at fodre ham på plænen, så han kan bruge næsen og ikke sluger sin mad på under 5 min... Tror aldrig jeg har oplevet en hund være så "grådig" han ikke give ham godbidder ud over hans fodder der er så små, for han sluger dem og får dem galt i halsen..

Vores hunds yndlings legetøj var også hviskestykke med knude og hårdt gummi legetøj.

Altså syntes i starten var hun grådig men hvis alle hvalpene blev fodret på samme tid har ham måske været vant til at sku skrabe til sig selv om der var mad nok.

Jeg ville give ham lidt mad af gangen kun. Også ro omkring.

Hvad race er han.

Anmeld

14. juli 2012

Skouboe

Helt ærligt tror jeg at en hvalp og din søn i den alder han har er for meget - det kan næsten kun gå som det gør for jer. Jeg ville nok sende hunden retur og enten anskaffe mig en ældre hund eller vente til min søn var 5-6 år med at anskaffe mig en hvalp.

Anmeld

14. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Tullen85 skriver:

(på forhånd undskyld for det lange indlæg)

Puhh jeg tror jeg skulle have ventet et år eller to med at få hund... Havde efter laaaange overvejelser og snak med diverse personen besluttet at det var et godt tidspunkt at få min hvalp. Nu er han 4 måneder og jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Synes jeg havde sat mig SÅ meget ind i racen, set hvordan min mors buller har været med min søn siden hun var hvalp og virkelig gjort alle overvejelser. Vidste godt det var hårdt arbejde med en hvalp, og vidste godt det nok ville være et hårdere et med en buller end med de newfoundlændere vi har haft, men NØØØØJ hvor er jeg blevet overrasket. Jeg er rigtig rigtig flov og ked af at indrømme at jeg ofte fortryder ham, alt glæden over ham er erstatten af frustration. Det er min egen skyld, det er jeg ikke i tvivl om, men har virkelig brug for råd.

Min søn er 2½ år, og har dårligt sprog, og viser viser han ofte sine frustrationer fysisk, desuden synes han det sjoveste i verden er at drille hunden, og så blir hunden helt vild og hopper op og bider, og knægten bliver forskrækket og slår, napper ham og jeg stopper det. Han er så svær at opdrage fordi min søn hele tiden gejler ham op, og han har i forvejen viiiirkelig virkelig meget energi.
Foruden hele tiden at bide og hoppe op, gør den ballade efter alle kunstens regler, pive/hyle af de mærkværdigeste ting, ødelægger alt den kommer i nærheden af, ingen tegn på renlighed, sluger ALT der er småt nok til at blive slugt, stjælder alt der stjældes kan osv...

Jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg gør forkert, hvis jeg stopper ham, siger nej bestemt hopper han bare op bider. Har prøvet alle de ting der før har virket på min hvalpe, så nu prøver jeg at høre jer??

Jeg er rimelig desperart efterhånden, er kommet så langt til at overveje at give op og give ham tilbage til hende jeg købte ham af, men NEJ, det skal lykkes, har ikke fået hund for at give ham et nyt hjem...

Er der ikke nogen med nogen gode råd til det at have en hvalp og tumling på samme tid, og hvordan man takler det??

Altså, det er nok altid dårligt at få hund hvis man ikke kan finde tiden til at tage på skole med den  men altså kan da give nogle råd jeg brugte på min hund..

Vores hund ødelagde også alt og pev, men man skal bare være fast og sige at det går ikke. Lad ikke ting ligge fremme den kan tygge i (hvalpe tygger i ting både for at lære noget andet at kende med også pga deres tænder), det skal nu nok gå over hvis du selv er god til at passe på  

Et nej er et nej og så hjælper det ikke at den gerne må nogle gange.

Ang renligheden er det bare øvelse og øvelse, den skal ud rigtig tit og den skal roses for at lave ting indenfor, ligeså snart du fanger den i at gøre sig ren indenfor skal du skynde dig ud med den. Opdager du ikke at den har gjort sig ren indenfor, så kan du ikke skælde den ud for det, den forstår det ikke

Vores var renlig efter 2 måneder fordi vi gjorde en indsats, men nogle  tager så også længere tid om det end andre

Det med at bide er også bare nej nej, være fast i din beslutning, men så skal din dreng jo selvfølgelig lade være og drille ham, så må du være fast ved din dreng også så han forstår det. Hunde har kun deres mund og deres poter de kan bruge til at forsvare sig eller lege med og det må i jo forstå. Og det er synd for hunden at din dreng kun syntes det er sjovt så længe hunden finder sig i det.

Ja det er så lidt træls at du har 2 der hjemme du skal "træne", men børn forstår altså godt et nej og det gør hunde også - problemet er bare hvad du gør ved det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.