Jeg er så ked af at indrømme det men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2012

L&V

Tullen85 skriver:

Jahh det synes jeg han gør, altså han er god til at sidde og ligge og komme når jeg kalder osv. Problemet opstår kun når knægten og ham er sammen, og der dur klikkeren ikke for den skal jo bruges som en ros. hvis vi træner sammen med min søn og han giver godbidder og jeg klikker går det også fint, det er kun når de render rundt og leger sammen eller hver for sig... Det eneste tidspunkt hvor der ikke har været problemer er når jeg har passet min mors hund for så er han afledet af hende og lader knægten lege i fred..

Oki.. Jeg ville nu heller ikke lade din søn træne med hunden for en hun har kun en leder og det sku helst være dig.. Så det er kun dig der opdrager..

Kan du ikke bruge kliket når den hopper og du siger nej afleder den så med noget fedt legetøj eller andet også klikker ved det i nu har fundet på der er afledningen hvis du forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

mpr

Nu er det bare for at spørge sådan lidt kort Men tror du måske du ville have muligheden for at få en barnepige hvis det fx kun er en gang i ugen i en time eller to at der er hvalpe træning? Ved selvfølgelig ikke om det vil være for dyrt, men det var måske en mulighed når du siger du ikke har pasnings mulighed, og så fik hvalpen også mulighed for at lege sammen med andre hvalpe ud over de hunde du evt kender

Anmeld

14. juli 2012

1990h

Tullen85 skriver:

(på forhånd undskyld for det lange indlæg)

Puhh jeg tror jeg skulle have ventet et år eller to med at få hund... Havde efter laaaange overvejelser og snak med diverse personen besluttet at det var et godt tidspunkt at få min hvalp. Nu er han 4 måneder og jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Synes jeg havde sat mig SÅ meget ind i racen, set hvordan min mors buller har været med min søn siden hun var hvalp og virkelig gjort alle overvejelser. Vidste godt det var hårdt arbejde med en hvalp, og vidste godt det nok ville være et hårdere et med en buller end med de newfoundlændere vi har haft, men NØØØØJ hvor er jeg blevet overrasket. Jeg er rigtig rigtig flov og ked af at indrømme at jeg ofte fortryder ham, alt glæden over ham er erstatten af frustration. Det er min egen skyld, det er jeg ikke i tvivl om, men har virkelig brug for råd.

Min søn er 2½ år, og har dårligt sprog, og viser viser han ofte sine frustrationer fysisk, desuden synes han det sjoveste i verden er at drille hunden, og så blir hunden helt vild og hopper op og bider, og knægten bliver forskrækket og slår, napper ham og jeg stopper det. Han er så svær at opdrage fordi min søn hele tiden gejler ham op, og han har i forvejen viiiirkelig virkelig meget energi.
Foruden hele tiden at bide og hoppe op, gør den ballade efter alle kunstens regler, pive/hyle af de mærkværdigeste ting, ødelægger alt den kommer i nærheden af, ingen tegn på renlighed, sluger ALT der er småt nok til at blive slugt, stjælder alt der stjældes kan osv...

Jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg gør forkert, hvis jeg stopper ham, siger nej bestemt hopper han bare op bider. Har prøvet alle de ting der før har virket på min hvalpe, så nu prøver jeg at høre jer??

Jeg er rimelig desperart efterhånden, er kommet så langt til at overveje at give op og give ham tilbage til hende jeg købte ham af, men NEJ, det skal lykkes, har ikke fået hund for at give ham et nyt hjem...

Er der ikke nogen med nogen gode råd til det at have en hvalp og tumling på samme tid, og hvordan man takler det??

Har stået i Samme situation med vores
Buller pige. Bestemt dame med en smule damp hvis jeg skal sige det. Ha Ha
Men nu er hun 1 og en rigtig dejlig hund.

De gyldne triks Er ROS ROS ROS ROS ROS ROS ROS godbidder godbidder godbidder godbidder og ingen skæld ud og ingen skæld ud.
Legetøj som er godt at bide i for tænderne.

Når hun gør det han skal. Ros med godbid.
Når han hopper op skub ned og ignorere. Ingen øjenkontakt eller opmærksom bar ned med ham.
Når han bider i ting han ikk må. Sig nej og put hans lege tøj i munden på ham og ros når han tager det.

Motion og ikke mindst hjerne gymnastik. Det ikk nok at kaste med pind. Han.skal køres træt mentalt.

Gem godbider han skal snuse sig til eller kæmpe for at få ud af legetøj osv. Øv kommandoer hver dag men få gange af gange.
Sit dæk gipote med godbider. Det gør dem også mentalt trætte

Anmeld

14. juli 2012

TeamRocket

Jeg begriber altså ikke hvorfor man går ud og køber en krævende race og så bare regner med den tilpasser sig at der ikke lige er 'tid' til rigtig træning. Det er jo ikke for sjov at hundetræning er så populært- det er fordi det slet og ret er nødvendigt. Du må få en barnepige eller die forældre til at hjælpe så du kan komme til træning og få styr på dit hjemmearbejde.

Og så er det heller ingen skam at indrømme ens hund er en lort uden øre ind i mellem- det har mine ski også været som hvalpe. Det går heldigvis over- og så er man jo lykkelig for at man holdt ud!

Anmeld

14. juli 2012

SHERO

1990h skriver:

Har stået i Samme situation med vores
Buller pige. Bestemt dame med en smule damp hvis jeg skal sige det. Ha Ha
Men nu er hun 1 og en rigtig dejlig hund.

De gyldne triks Er ROS ROS ROS ROS ROS ROS ROS godbidder godbidder godbidder godbidder og ingen skæld ud og ingen skæld ud.
Legetøj som er godt at bide i for tænderne.

Når hun gør det han skal. Ros med godbid.
Når han hopper op skub ned og ignorere. Ingen øjenkontakt eller opmærksom bar ned med ham.
Når han bider i ting han ikk må. Sig nej og put hans lege tøj i munden på ham og ros når han tager det.

Motion og ikke mindst hjerne gymnastik. Det ikk nok at kaste med pind. Han.skal køres træt mentalt.

Gem godbider han skal snuse sig til eller kæmpe for at få ud af legetøj osv. Øv kommandoer hver dag men få gange af gange.
Sit dæk gipote med godbider. Det gør dem også mentalt trætte

Tak for svar... Jeg må bare klø på, er sikker på det vender, bare sur på mig selv over jeg ikke havde ventet til min søn måske var lidt ældre, men var egentlig sikker på han sagtens ville kunne, for han er så god til andre hunde... :-)

Anmeld

14. juli 2012

1990h

Tullen85 skriver:

Tak for svar... Jeg må bare klø på, er sikker på det vender, bare sur på mig selv over jeg ikke havde ventet til min søn måske var lidt ældre, men var egentlig sikker på han sagtens ville kunne, for han er så god til andre hunde... :-)

Ja men det kræves ikk kun af din søn men også hunden
Den er jo også hvalp og legesyg i sin bedste alder.

Du må klø på og klø på. Massere stimulation.
Også opdrag hele tiden. Hvad den ikk må i Dag må den ikk i morgen og omvendt.

Det imens den er lille den kan lære. På et tidspunkt er det for sent.

Anmeld

14. juli 2012

twinny

bare lige en sidebemærkning.

Bind knude på en karklud og smid den i fryseren. Også giv den til hunden, det føles dejligt. Når de er ved at skifte tænder.  

Anmeld

14. juli 2012

SHERO

TeamRocket skriver:

Jeg begriber altså ikke hvorfor man går ud og køber en krævende race og så bare regner med den tilpasser sig at der ikke lige er 'tid' til rigtig træning. Det er jo ikke for sjov at hundetræning er så populært- det er fordi det slet og ret er nødvendigt. Du må få en barnepige eller die forældre til at hjælpe så du kan komme til træning og få styr på dit hjemmearbejde.

Og så er det heller ingen skam at indrømme ens hund er en lort uden øre ind i mellem- det har mine ski også været som hvalpe. Det går heldigvis over- og så er man jo lykkelig for at man holdt ud!

Det er jo så en vurderingsag, har gået til hvalpemotivation med 2 hvalpe før og det vær ærlig talt spild af min og hvalpenes tid. "Rigtig" træning kan sagtens gøres der hjemme, og som jeg skrev var det ikke alt det man lære ved hvalpetræning der er problemet, jeg spurgte til hvordan andre har håndteret at have en hvalp og et barn i trodsalderen på samme tid.

Jeg må klø på, ellers må jeg have fat i den hundetræner/psykolog der er ven af min familien til at komme hjem her til og se til når knægten og hunden er sammen og give gode råd.

Jeg ved godt jeg måske har taget munden for fuld, og burde have ventet et år eller to til min søn var lidt ældre og bedre forstod et nej, men følte han var klar når jeg har set ham med andre hunde, men set i bakspejlet kan jeg godt se at en fuldvoksen hund og en hvalp har en noget forskellig energi...

Anmeld

14. juli 2012

SHERO

1990h skriver:

Ja men det kræves ikk kun af din søn men også hunden
Den er jo også hvalp og legesyg i sin bedste alder.

Du må klø på og klø på. Massere stimulation.
Også opdrag hele tiden. Hvad den ikk må i Dag må den ikk i morgen og omvendt.

Det imens den er lille den kan lære. På et tidspunkt er det for sent.

Jahh der er ikke andet for... Nu skal jeg passe min mors franske i 14 dage om lidt, hun er den bedste hjælper der findes, så kan det være det hele bliver lidt nemmere..

Hvordan var din buller når det kom til mad? For ham her sluger alt, og tygger ingenting, så er begyndt at fodre ham på plænen, så han kan bruge næsen og ikke sluger sin mad på under 5 min... Tror aldrig jeg har oplevet en hund være så "grådig" han ikke give ham godbidder ud over hans fodder der er så små, for han sluger dem og får dem galt i halsen..

Anmeld

14. juli 2012

SHERO

twinny skriver:

bare lige en sidebemærkning.

Bind knude på en karklud og smid den i fryseren. Også giv den til hunden, det føles dejligt. Når de er ved at skifte tænder.  

Hehe tak for råd... Må ud og finde nogen kraftige karklude, for de engangs jeg har flår han i tusinde stykker.. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.