Føler Mig Som Verdens Dårligste Mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

Mormilla

fam.4xc skriver:

Her nupper vi en fridag indimellem og sender pigerne afsted i inst så kan vi hygge igennem og ha total voksen tid i 5-6 timer med alt hva det kan indebære :-)

Netop fordi vi ik har det gidt med at sku undvære dem mere end vi ellers sku hvis vi jobbede....

God fornøjelse fredag - lad høre hvordan det går, det blir sikkert super godt :-)

Mange tak skal du ha Jeg skal nok fortælle hvordan det er gået
Men vi skal til konfirmation om aften. Men om dagen skal vi bare hygge hygge hygge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

3rollinger

Hejsa

Jeg s ynes godt du kan lade et barn paa naesten et aar bliver passet ude en enkelt aften.

Men hvis du har det saa daarligt med det som du skriver, saa er spoergsmaalet om du selv faar noget ud af saadan en aften. Om du overhovedet vil bemaerke hvad der sker paa biograflaerredet og snakke med din mand om andet end dit savn til din datter.

Bare husk at du godt kan naa at aflyse. Hvis du ikke er klar, saa skal du ikke lade dig presse ud i noget som du vil have daarlig samvittighed over bagefter.

Knus
Trine

Anmeld

7. maj 2009

Mumto3

WiitrioeN skriver:

Hun fylder 1år d. 17maj... Dog er hun født 3 Måneder for tidligt... Og vi kommer hjem og sover og tager hende hvis hun får brug for dte om natten, så de tager hjem når vi kommer hjem...

Føler bare det er alt for tidligt... Alt alt alt for tidligt...

Kan slet ikke rumme det inden i, selvom jeg gerne vil ha voksens tid med manden, men syntes det er fortidligt at få hende passet om aften, og især at nogen putter hende, føler mig ikke parat til at tag det skridt...
Hun er alt vi er næsten altid sammen og det har jeg bare ikke lyst til at gi slip på, ikke endnu, jeg kunne i modsætning til mange ikke ha hende tæt på mig de første par måneder af hendes liv...
Men på en eller anden måde så er det jo også bare at blive udrustet til at andre skal passe hende inden hun skal starte i dagpleje og udover min mand så er min storbror den jeg stoler mest på og den som minder mest om mig og manden...

MEN MEN MEN... Hun er alt for lille...

Jeg høre til dem der synes at man skal lytte til sin mavefornemmelse og tage den alvorligt! Hvis DU føler hun er for lille, så ER hun for lille! -og der skal nok komme en dag, og sikkert også snart, hvor du er klar til at forlade hende for en aften, og så vil det føles rigtig at gøre det. Følg dit hjerte! Ulykken er jo ikke større end at du ringer og siger at du har fortrudt, og at du gerne vil gøre brug af deres velvillighed en anden gang, men at hun er for lille nu, at hun skal flytte ind på hendes eget værelse, og at du mener det er for meget på en gang både at blive flyttet og skulle passes af nogle hun ikke er vant til at blive puttet af.

Du er IKKE en kylling, du er Mor med hud og hår, og din datter er heldig at hun har en mor, der i den grad tænker så meget på hende, og vil hende det så godt!!! -ja, det er rigtig at det er vigtigt at pleje parforholdet, men det skal måske så plejes på et andet tidspunkt. Hvad med at få lille-pigen passet en søndag formidddag, så dig og din elskede kan spise bruche sammen uden børn. Det vil give en masse nærvær mellem jer to, og I vil få talt mere sammen, end når man går i biografen sammen....det var bare et forslag...

Held og lykke med det!

P.S. Det bedste jeg nogen sinde har gjort, det var en gang hvor vi tog til fest og tog babysitteren MED til fest! Så sad hun med min datter inde på et værelse (det var havefest og de havde et kæmpe hus i 3 etager) . Babysitteren kunne lege og pulse min lille baby, men hvergang hun græd, sendte babysitteren mig en sms, og så var jeg der i løbet af 1 min, og kunne trøste og amme, og lægge til at sove. Jeg festede til kl 6 om morgen og det var skønt!!!! -men jeg ville aldrig have nydt det lige så meget, hvis babysitteren havde været hjemme hos os med vores barn.

Anmeld

7. maj 2009

fam.4xc

Mumto3 skriver:

Jeg høre til dem der synes at man skal lytte til sin mavefornemmelse og tage den alvorligt! Hvis DU føler hun er for lille, så ER hun for lille! -og der skal nok komme en dag, og sikkert også snart, hvor du er klar til at forlade hende for en aften, og så vil det føles rigtig at gøre det. Følg dit hjerte! Ulykken er jo ikke større end at du ringer og siger at du har fortrudt, og at du gerne vil gøre brug af deres velvillighed en anden gang, men at hun er for lille nu, at hun skal flytte ind på hendes eget værelse, og at du mener det er for meget på en gang både at blive flyttet og skulle passes af nogle hun ikke er vant til at blive puttet af.

Du er IKKE en kylling, du er Mor med hud og hår, og din datter er heldig at hun har en mor, der i den grad tænker så meget på hende, og vil hende det så godt!!! -ja, det er rigtig at det er vigtigt at pleje parforholdet, men det skal måske så plejes på et andet tidspunkt. Hvad med at få lille-pigen passet en søndag formidddag, så dig og din elskede kan spise bruche sammen uden børn. Det vil give en masse nærvær mellem jer to, og I vil få talt mere sammen, end når man går i biografen sammen....det var bare et forslag...

Held og lykke med det!

P.S. Det bedste jeg nogen sinde har gjort, det var en gang hvor vi tog til fest og tog babysitteren MED til fest! Så sad hun med min datter inde på et værelse (det var havefest og de havde et kæmpe hus i 3 etager) . Babysitteren kunne lege og pulse min lille baby, men hvergang hun græd, sendte babysitteren mig en sms, og så var jeg der i løbet af 1 min, og kunne trøste og amme, og lægge til at sove. Jeg festede til kl 6 om morgen og det var skønt!!!! -men jeg ville aldrig have nydt det lige så meget, hvis babysitteren havde været hjemme hos os med vores barn.

super godt skrevet og er helt enig!!

Anmeld

7. maj 2009

qp

WiitrioeN skriver:

Som overskriften lyder så føler jeg mig som verdens dårligste mor...
Min mand og jeg har sådan lidt for sjovt snakket om at vi godt kunne tænke os at komme ud og spise og i biografen, og jeg prøvet derfor at ringe og spøger min storebror om de kunne tænke sig at passe daniella en aften, og bang så var det aftalt nu skal de passe hende d. 20 maj fra ca. kl 15 og til engang hen på aften, det vil sige de både skal gi aftensmad og godnat flasken, og det vil sige at jeg IKKE er ved mit barn hele tiden, og det får jeg det virkelig dårligt med, for ved ikke om hun er parat endnu...
Jeg er ihvertfald ikke...
Og det væreste er at det kun er 4 dage efter vi har flyttet hende ind på eget værelse og kun 2 dage efter vi har været på en lille shoppingtur til århus...

Arrgh føler mig som verdens dårligeste mor...
Føler jeg lader min lille baby i stikken...
Føler det er noget af det meste forkert jeg overhovedet kan gøre!!

Hvad er problemet? Hvis du virkelig føler det så forkert så lad vær med og gør det!

Knus

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

ej, du må da ikke have det så dårligt med at få hende passet!
Hun har godt af at komme lidt ud og I har godt af at være jer selv lidt.
Vi var til konfirmation i søndags, hvor Lærke blev passet fra 12-20 og det gik bare rigtig fint.

Og her d. 21 maj-23. maj skal Lærke ned til min mor og passes... Kæresten skal arbejde, så jeg skal være helt alene hjemme... det bliver mærkeligt, men min mor vil så gerne passe hende
Så du skal bare slappet helt af og nyde det... Jeg er sikker på i får en rigtig hyggelig aften sammen!

Anmeld

7. maj 2009

qp

Marcus' Mor skriver:

Hvad er problemet? Hvis du virkelig føler det så forkert så lad vær med og gør det!

Knus

Citerer lige mig selv da mit indlæg måske lød lidt hårdt.
Men jeg forsøger egentlig bare, at sige at det er ligemeget hvad folk skriver til en mor der har en følelse for andres ord kan aldrig lave om på de følelser man sidder inde med som mor.
Derfor synes jeg du skal lade være med, at tage ud hvis du har det skidt med det ;-)

Knus

Anmeld

7. maj 2009

fam.4xc

LotteN skriver:

ej, du må da ikke have det så dårligt med at få hende passet!
Hun har godt af at komme lidt ud og I har godt af at være jer selv lidt.
Vi var til konfirmation i søndags, hvor Lærke blev passet fra 12-20 og det gik bare rigtig fint.

Og her d. 21 maj-23. maj skal Lærke ned til min mor og passes... Kæresten skal arbejde, så jeg skal være helt alene hjemme... det bliver mærkeligt, men min mor vil så gerne passe hende
Så du skal bare slappet helt af og nyde det... Jeg er sikker på i får en rigtig hyggelig aften sammen!

Hvori bedømmer du at den lille har godt af at komme lidt væk fra mor og far??

Den lille har det allerbedst hos mor og far, men kan da godt være uden et par timer hvis alle parter har det godt med det, ellers har ingen da glæde af det..

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

fam.4xc skriver:

Hvori bedømmer du at den lille har godt af at komme lidt væk fra mor og far??

Den lille har det allerbedst hos mor og far, men kan da godt være uden et par timer hvis alle parter har det godt med det, ellers har ingen da glæde af det..

det er ikke noget jeg bedømmer, det er bare min mening.
Jeg synes børn har godt af at komme ud og være ved andre end lige sin mor og far, så han/hun også prøver at være ved andre end de faster trykke rammer han/hun er vant til... Det er min mening og heldigvis er folk forskellige og har mange forskellige meninger...! Og det afhænger selvfølgelig også meget af hvordan en barn er..!!

Anmeld

8. maj 2009

Knudsen

Jeg kan godt forstå, at det er rigtig svært for dig.. Jeg havde det også svært første gang...
Første gang vi skulle have en kæreste aften valgte vi, at vi kun ville ud at spise sammen og så hente vores datter bagefter.
Jeg kunne ikke overskue både at være ude og spise og så en tur i biffen bagefter.
Det var det bedste for os, så var vi også hjemme igen til puttetid og samtidig havde vi roen til, at nyde hinandens selskab.
Anden gang var vi klar til begge dele.. Men ikke med overnatning..

Men det er vigtig, at du/I ikke presser jer til noget, som I ikke helt er klar til endnu. Det skal nok komme, men første gang er klart sværest. Tankerne er tit ved den lille derhjemme.
Held og lykke, hvad end I beslutter jer for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.