Morgenmad til de mindste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2012

Mivsen

twinny skriver:

10 måneder.

Jamen jeg blander det enten med græsk yoghurt eller creme fraiche, gerne med hvidløg i (der er vel ikke græker i børnene for ingenting) eller majs.

De bliver bløde af yoghurten eller mælken. Bare lige lad det stå i et minut, så er det blødt.

Får de noget til? Lyder mega lækkert ( også til moaren )

Ja vil helt klart prøve det, for er ret sikker på at det når det blir kogt han ikke kan lide det, fordi det er klistret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Mivsen

Tvebakken skriver:

Min yngste er godt nok så lille endnu, at hun kun bliver ammet, men til de 2 ældste har vi brugt weetabix og det var et stort hit, og super nemt.
Og den dag i dag, de er nu 6 og 8 spiser de stadig meget weetabix. Dengang var det med frugt, men i dag er det vist mest med en anelse sukker.

Weetabix?? Hva det?

Anmeld

11. juli 2012

twinny

Mivsen skriver:

Får de noget til? Lyder mega lækkert ( også til moaren )

Ja vil helt klart prøve det, for er ret sikker på at det når det blir kogt han ikke kan lide det, fordi det er klistret.

Nogengange og andre gange ikke. Men det kan både være frugt eller hjemmelavet boller.  

Anmeld

11. juli 2012

LR85

Mivsen skriver:

Også rigti god ide, gemmer jeg til han får en tand eller to

Ellers kan jeg hilse og sige at rugfras hurtigt bliver bløde hvis de bliver vendt lidt i yoghurten. 

Bruger også tit havregryn i A38, da det giver en god mættende bund. Prøv evt det  

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

LR85 skriver:

Ellers kan jeg hilse og sige at rugfras hurtigt bliver bløde hvis de bliver vendt lidt i yoghurten. 

Bruger også tit havregryn i A38, da det giver en god mættende bund. Prøv evt det  

Fedt.. Prøver at købe en pakke. Ellers spiser jeg dem

Anmeld

11. juli 2012

LR85

Mivsen skriver:

Fedt.. Prøver at købe en pakke. Ellers spiser jeg dem

Ja ellers lån en kopfuld a naboen, mormor eller veninde. 

Håber i finder noget godt

Anmeld

11. juli 2012

Frøken J.

Mivsen skriver:

Godaften søde damer

Hva gir i jeres små krudtugler på omkring 8 måneder til morgenmad? Når øllebrød og havergrød ikke er sagen..

Rigtig god aften

Love you!!! Hahah! nej, jeg ville have oprettet PRÆCIS samme emne, dog med 9 måneder. Rose er træt af øllebrød og havregrød!

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

Frøken J. skriver:

Love you!!! Hahah! nej, jeg ville have oprettet PRÆCIS samme emne, dog med 9 måneder. Rose er træt af øllebrød og havregrød!

Hehe 

Og så synes jeg bare det blir svært, for fredebassen får masser af frugt hele dagen. Så synes det skal være lidt andet (der jo også begrænsning på frugt )

Vil prøve a38 med rugfars eller havergryn, og evt lidt frugt.

Hva får Rose ellers at spise i løbet af dagen?

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

LR85 skriver:

Ja ellers lån en kopfuld a naboen, mormor eller veninde. 

Håber i finder noget godt

Anmeld

11. juli 2012

ano14316

Magnus får som regel havregrøn, øllebrød, flerkorngrød af f.eks. havre, hirse og rismel/speltmel/rugmel og når det skal være rigtig nemt så bruger vi sempers speltgrød han elsker det, jeg snakkede med en fra sempers for at sikre mig at der nu ikke var skjult noget, og hvor den lidt søde smag kom fra, og det skyldes varmebehandling af kornet.

til formiddag for han som regel yoghurt (hvis han er vågen)

frokost 1 skive bondebrød med pålæg, frisk frugt, + evt. lidt rester fra aftensmaden

eftermiddag en stor hjemmelavet gulerodsbolle med pålæg og frisk frugt evt. yoghurt

aftensmad det samme som os + mos.

Og magnus er 9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.