Morgenmad til de mindste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2012

Joan ( Smallie )

Min den ældste var rigtig glad for A38 med havergryn i. Og så kan du jo putte lidt æbelmos eller pære mos i så mætter det også det mere for dem.

Der er så også den fordel at de ret hurtig selv kan lære at spise. Da min var 9 måneder spiste han selv morgen mad med ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

A38 med havregryn og lidt frisk æble eller pære! Vh stine

Anmeld

11. juli 2012

Saram

Mivsen skriver:

Han kan ikke lide banan ellers elsker han alt frugt.

Han får hjemmebagt bolle med frugtmos om eftermiddagen.

Hvordan ser jeres dag ud? Altså med maden..

Jamen morgenmaden er jo havregrød med kanel og sukker. Nogle gane rosiner på. Kan som sagt også være a38 most banan eller reves æble, Eller med havregryn og sukker.

Formiddagsmaden er f.eks. en skål neutral youghurt med frugtmos, eller a38 med banan. Måske et par kiks til og en tallerken med blandet frugt. F.eks jordbær, melon, kiwi, æble osv.

Eftermiddags maden er nogle gange det samme som til formiddag. Eller så laver sådan et fad med æble tern, kanel og havregryn og lidt sukker på. Så i ovnen og så servere det med a38 blandet med vanilie sukker. Eller boller/franskbrød med smør og frugt til. Altid frugt til.

Anmeld

11. juli 2012

modesty

Herhjemme får han alt muligt til morgen. Havregrød (men det kan din jo ikke lide), avocado, jordbær, blød pære, rugbrød med avocadomos, leverpostej eller torskerogn, pastaskruer skåret i små stykker, grillet squash og aubergine, youghurt med most frugt.

Han kan sagtens tygge små bløde stykker selvom han ikke har tænder. Vi har blødt rugbrød op i vand eller mælk i en måneds tid, men nu spiser han det fint som det er.

Min dreng bliver 9 mdr. om en uge.

Anmeld

11. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Joan ( Smallie ) skriver:

Min den ældste var rigtig glad for A38 med havergryn i. Og så kan du jo putte lidt æbelmos eller pære mos i så mætter det også det mere for dem.

Der er så også den fordel at de ret hurtig selv kan lære at spise. Da min var 9 måneder spiste han selv morgen mad med ske.

wauw...min er snart 10 måneder og han kan bestemt ikke selv spise med ske.

Anmeld

11. juli 2012

Mother-love

Nu får isabella havregrød med jordbærmos i. Da jeg laver jordbærmos og fryser detned i isterning bakker. Og hun eeeeelsker det.

Men du kan evt. Give hjemmelavet frugtmos med yoghurt. Det elsker isabella også.

Anmeld

11. juli 2012

isabellasmor

Mivsen skriver:

Han kan ikke lide banan ellers elsker han alt frugt.

Han får hjemmebagt bolle med frugtmos om eftermiddagen.

Hvordan ser jeres dag ud? Altså med maden..

Til morgenmad får Isabella havregrød ( havregryn og mælk i en gryde 2 min. Og så det klar, for det meste med frugtstykker i ) , til eftermiddag får hun rugbrødsmad med pålæg , makrel, sildepostej, leverpostej, torskerogn osv. Til aften får hun det samme som vi får.. Pt til mellemmåltider bliver hun ammet, men skal til at skære lidt ned, så det bliver nok noget frugt tallerken eller sådan. vi drikker vand til alle måltider  

Men som andre skriver, a38 med noget frugtstykker i lyder som en dejlig sund morgenmad .. 

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

Joan ( Smallie ) skriver:

God ide med gryn i. Er ret sikker på det er det klistrede ved havergryn/øllebrød han ikke kan lide. Han spiser maks 8 mundfulde og så laver han opkaste lyde.

Det vil jeg prøve, for synes uden at det ikke mætter nok.

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

StineW79 skriver:

A38 med havregryn og lidt frisk æble eller pære! Vh stine

Vil helt klart prøves..

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

Saram skriver:

Jamen morgenmaden er jo havregrød med kanel og sukker. Nogle gane rosiner på. Kan som sagt også være a38 most banan eller reves æble, Eller med havregryn og sukker.

Formiddagsmaden er f.eks. en skål neutral youghurt med frugtmos, eller a38 med banan. Måske et par kiks til og en tallerken med blandet frugt. F.eks jordbær, melon, kiwi, æble osv.

Eftermiddags maden er nogle gange det samme som til formiddag. Eller så laver sådan et fad med æble tern, kanel og havregryn og lidt sukker på. Så i ovnen og så servere det med a38 blandet med vanilie sukker. Eller boller/franskbrød med smør og frugt til. Altid frugt til.

Tak for input.. 

Vil gerne vente lidt med sukker.

Og frugt er sundt, men vil også passe på det ikke blir i for store mængder.

Men han får det ved hver måltid og det er et hit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.