Morgenmad til de mindste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2012

Mivsen

modesty skriver:

Herhjemme får han alt muligt til morgen. Havregrød (men det kan din jo ikke lide), avocado, jordbær, blød pære, rugbrød med avocadomos, leverpostej eller torskerogn, pastaskruer skåret i små stykker, grillet squash og aubergine, youghurt med most frugt.

Han kan sagtens tygge små bløde stykker selvom han ikke har tænder. Vi har blødt rugbrød op i vand eller mælk i en måneds tid, men nu spiser han det fint som det er.

Min dreng bliver 9 mdr. om en uge.

Tak for en masse gode ideer..

Altså nu får bettemand bondebrød som rugbrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Mivsen

michelledam skriver:

Nu får isabella havregrød med jordbærmos i. Da jeg laver jordbærmos og fryser detned i isterning bakker. Og hun eeeeelsker det.

Men du kan evt. Give hjemmelavet frugtmos med yoghurt. Det elsker isabella også.

Ja det så mega smart med isterning bakker..

Jeg laver af alt mulig frugt og fryser ned, men jordbær er et hit, både kogt og rå i små stykker

Anmeld

11. juli 2012

Frk.S

Joan ( Smallie ) skriver:

Min den ældste var rigtig glad for A38 med havergryn i. Og så kan du jo putte lidt æbelmos eller pære mos i så mætter det også det mere for dem.

Der er så også den fordel at de ret hurtig selv kan lære at spise. Da min var 9 måneder spiste han selv morgen mad med ske.

Hvorfor lærer de hurtigere at spise med ske af det?? 

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

isabellasmor skriver:

Til morgenmad får Isabella havregrød ( havregryn og mælk i en gryde 2 min. Og så det klar, for det meste med frugtstykker i ) , til eftermiddag får hun rugbrødsmad med pålæg , makrel, sildepostej, leverpostej, torskerogn osv. Til aften får hun det samme som vi får.. Pt til mellemmåltider bliver hun ammet, men skal til at skære lidt ned, så det bliver nok noget frugt tallerken eller sådan. vi drikker vand til alle måltider  

Men som andre skriver, a38 med noget frugtstykker i lyder som en dejlig sund morgenmad .. 

Frederik vil ikke ha havergrød, det lige meget om det med eller uden frugt :/

Hans dag ser sådan ud : 

Morgenmad : har været havergrød/ øllebrød (i håb om det bare var tilvending)

Middag : grød, med mme og en båd af frugt

Eftermiddag : frugtmos og 1/3 bondebrød m pålæg

Aftensmad : som os eller kartoffelmos med grønsager og kød

Får sødmælk til og vand imellem måltiderne

Alt andet en morgenmaden fungere perfekt..

Hvor gammel er dit barn?

Anmeld

11. juli 2012

Mother-love

Mivsen skriver:

Ja det så mega smart med isterning bakker..

Jeg laver af alt mulig frugt og fryser ned, men jordbær er et hit, både kogt og rå i små stykker

Gør jeg også. Og ja isabella elsker også jordbær. Både mos og hele jordbær. Hun deler gerne alt men ikke jordbær hehe. Så snart hun ser jordbær går hun helt bananas. Og bliver ved med spise til vi tager dem fra hende hehehe

Anmeld

11. juli 2012

twinny

Her får de græsk yoghurt med havregryn og en lille bitte smule vanillesukker. ellers får de havregrød, havregryn med sødmælk, alm yoghurt med/uden frugt og havregryn. Øllebrød. Hjemmelavet gulerodsboller (sel uden sukker)

Frokost får de hvad vi spiser, tit rugbrød med alt muligt pålæg (alt fra makrel til leverpostej og alt slags kødpålæg)

Eftermiddagssnack bliver tit noget advokado blandet græsk yogurt eller frugt og en måske en grov bolle

Aftensmad får de hvad vi spiser. Min mand er halvt græker, så måltiderne hovedsagligt består det af noget kød, altid tzasiki og vinblade (fy for den, men drengene elsker dem) salat med feta og ovnbagte kartofler med krydderi.

Også får de en portion yoghurt med frugt og havregryn som godnatgrød.

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

twinny skriver:

Her får de græsk yoghurt med havregryn og en lille bitte smule vanillesukker. ellers får de havregrød, havregryn med sødmælk, alm yoghurt med/uden frugt og havregryn. Øllebrød. Hjemmelavet gulerodsboller (sel uden sukker)

Frokost får de hvad vi spiser, tit rugbrød med alt muligt pålæg (alt fra makrel til leverpostej og alt slags kødpålæg)

Eftermiddagssnack bliver tit noget advokado blandet græsk yogurt eller frugt og en måske en grov bolle

Aftensmad får de hvad vi spiser. Min mand er halvt græker, så måltiderne hovedsagligt består det af noget kød, altid tzasiki og vinblade (fy for den, men drengene elsker dem) salat med feta og ovnbagte kartofler med krydderi.

Også får de en portion yoghurt med frugt og havregryn som godnatgrød.

Hvor gammel er dine børn?

Hvad laver du med avokado?

Snyd kunne leve af tzasiki

Ved ikke om min søn er for lille til gryn? Altså når de ikke er blødet op.. Han er knap 8 måneder..

Anmeld

11. juli 2012

Mivsen

michelledam skriver:

Gør jeg også. Og ja isabella elsker også jordbær. Både mos og hele jordbær. Hun deler gerne alt men ikke jordbær hehe. Så snart hun ser jordbær går hun helt bananas. Og bliver ved med spise til vi tager dem fra hende hehehe

Hehe hvor skønt, sådan har frederik det med appelsin

Anmeld

11. juli 2012

twinny

Mivsen skriver:

Hvor gammel er dine børn?

Hvad laver du med avokado?

Snyd kunne leve af tzasiki

Ved ikke om min søn er for lille til gryn? Altså når de ikke er blødet op.. Han er knap 8 måneder..

10 måneder.

Jamen jeg blander det enten med græsk yoghurt eller creme fraiche, gerne med hvidløg i (der er vel ikke græker i børnene for ingenting) eller majs.

De bliver bløde af yoghurten eller mælken. Bare lige lad det stå i et minut, så er det blødt.

Anmeld

11. juli 2012

Tvebakken

Min yngste er godt nok så lille endnu, at hun kun bliver ammet, men til de 2 ældste har vi brugt weetabix og det var et stort hit, og super nemt.
Og den dag i dag, de er nu 6 og 8 spiser de stadig meget weetabix. Dengang var det med frugt, men i dag er det vist mest med en anelse sukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.