Lægesekretær elev - svar???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Loa

millee skriver:

Jeg blev desværre ikke tilbudt elevplads efter samtale.... Blev rigtig ked af det for havde lige sat mig op til at det skulle bare være nu men tror simpelthen ikke at jeg var god nok til at overbevise dem om at det er det jeg vil. De spurgte mig nemlig om jeg var sikker på det ikke var sygeplejerske jeg skulle være. Det er jeg sikker på !! men fik sagt noget med at det tiltalte mig at have kontakt med patienter og pårørende hvilket jeg i bakspejlet godt kan se måske ikke lige var det jeg skulle have lagt vægt på....

Hvad blev I der er kommet ind ( OG STORT TILLYKKE MED DET !!) spurgt om og svarede I. Har I nogle fif hvis jeg skulle være så heldig at komme til samtale igen......næste år ( ØV!!)

Øv det var synd

Jamen jeg undrer mig (uden det lyder mærkeligt) faktisk de valgte mig for følte samtalen var ekstrem kort og der var kun lige de spørgsmål på skemaet de gik igennem.

Det eneste jeg sådan kan sige der var uden for skemaet var da de spurgte hvordan vi håndterede når Isabella havde en sygeperiode, da det jo er meget vigtigt at møde op under hele uddannelsen og især skoleopholdene.. Og der sagde jeg jo så bare at min mand sagtens kan tage arbejde med hjem og arbejde hjemme så jeg ikke behøvede at tage sygedage.
Det har de måske nok været glade for at høre.

Udover det var det kun de helt almindelige standard spørgsmål....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

millee

Loa skriver:

Øv det var synd

Jamen jeg undrer mig (uden det lyder mærkeligt) faktisk de valgte mig for følte samtalen var ekstrem kort og der var kun lige de spørgsmål på skemaet de gik igennem.

Det eneste jeg sådan kan sige der var uden for skemaet var da de spurgte hvordan vi håndterede når Isabella havde en sygeperiode, da det jo er meget vigtigt at møde op under hele uddannelsen og især skoleopholdene.. Og der sagde jeg jo så bare at min mand sagtens kan tage arbejde med hjem og arbejde hjemme så jeg ikke behøvede at tage sygedage.
Det har de måske nok været glade for at høre.

Udover det var det kun de helt almindelige standard spørgsmål....

Til min samtale spurgte de slet ikke ind til spørgeskemaet overhovedet. De spurgte en del ind til hvordan jeg vil have det med at skulle til at på skolebænken igen ( er 35 år ) hvilket jeg, konstant, gav udtryk for ikke var noget problem for mig overhovedet. Jeg har lyst til at lære noget nyt og mener at min tid er kommet nu. De spurgte også ind til hvad min familie sagde til at jeg havde søgt, har mand og to drenge på 2 og 6 år, men de bakker også 100% op hvilket jeg også sagde. 

Jeg har svært ved at lige præcis sætte en finger på hvad der gik galt andet end at jeg fik sagt det med at kontakten til patienter og pårørende tiltalte mig meget.

Anmeld

29. juli 2012

Loa

millee skriver:

Til min samtale spurgte de slet ikke ind til spørgeskemaet overhovedet. De spurgte en del ind til hvordan jeg vil have det med at skulle til at på skolebænken igen ( er 35 år ) hvilket jeg, konstant, gav udtryk for ikke var noget problem for mig overhovedet. Jeg har lyst til at lære noget nyt og mener at min tid er kommet nu. De spurgte også ind til hvad min familie sagde til at jeg havde søgt, har mand og to drenge på 2 og 6 år, men de bakker også 100% op hvilket jeg også sagde. 

Jeg har svært ved at lige præcis sætte en finger på hvad der gik galt andet end at jeg fik sagt det med at kontakten til patienter og pårørende tiltalte mig meget.

Og det sidste der har jeg da svært ved at se hvorfor det skulle tale imod dig?
Mon ikke det bare har været fordi de skulle vælge nogen? De kan jo sagtens have kunne "li" nogen ligemeget, men så bare har skulle træffe et valg....

Anmeld

29. juli 2012

CamillaSoefelt

Miss Flowerpower skriver:

En gennemsnitlig elevløn på en almindelig afdeling, 37 timer ligger på ca. 23000 kr.

Så kan man hvis man arbejder på en afdeling, hvor man har aften eller natte/weekendvagter få tillæg.

Efter 7 års anciennitet stiger man 7 løntrin i region hovedstaden og så ender man på en ca. løn der hedder 25000.

Elevløn 23000.-?? Og så går der 7.år før man stiger 2000.-?

Anmeld

29. juli 2012

CamillaSoefelt

Catering-Cakes skriver:

Uhh jeg glæder mig SÅ meget til at skulle starte og til at modtage uddannelsesaftalen, er der nogen der har modtaget deres allerede? Eller ved hvornår vi får den?

Jeg venter også i spænding!! Glæder mig virkelig til at se hvordan de har strikket det hele sammen ;-)?!

Anmeld

29. juli 2012

XXSS

Elevløn 23000.-?? Og så går der 7.år før man stiger 2000.-?

Nej sorry, når du er færdig som elev hedder startlønnen ca. 23000. og når man har 7 års anciennitet stiger man 6 løntrin.

Du kan forhandle hvert år, men det er ikke sikkert, at du får noget eller har krav på noget.

Det gik lige lidt for hurtigt.

Min løn efter 7 år og 6 løntrin lå på 25000.

Du har mulighed for tillæg, hvis du er elevansvarlig, souschef, teamleder osv. Da jeg var souschef havde jeg en løn på 27000. Så det kan godt være at elevlønnen er udemærket, man stiger så blot ikke så meget efterfølgende  Dertil kommer der så selvfølgelig også 15% pension, det skal man jo ikke glemme..

Anmeld

29. juli 2012

XXSS

D.B.L skriver:

Sikke et pænt navn du har, jeg hedder også Ditte!

Tak for svar vedr. løn og tillykke med jobbet

Sorry jeg skrev forkert i den første besked.

Nej sorry, når du er færdig som elev hedder startlønnen ca. 23000. og når man har 7 års anciennitet stiger man 6 løntrin.

Du kan forhandle hvert år, men det er ikke sikkert, at du får noget eller har krav på noget.

Det gik lige lidt for hurtigt.

Min løn efter 7 år og 6 løntrin lå på 25000.

Du har mulighed for tillæg, hvis du er elevansvarlig, souschef, teamleder osv. Da jeg var souschef havde jeg en løn på 27000. Så det kan godt være at elevlønnen er udemærket, man stiger så blot ikke så meget efterfølgende  Dertil kommer der så selvfølgelig også 15% pension, det skal man jo ikke glemme..

Anmeld

29. juli 2012

chael

millee skriver:

Det kan godt være det var det du "dumpede" på?!

For man har jo ikke speciel meget kontakt med patienter, men mere med kollegaer.

Så det var da lidt uheldigt, både at du fik det formuleret forkert, men også at de så har misforstået.

Håber du kommer ind næste gang

*C

Anmeld

30. juli 2012

millee

chael skriver:

Det kan godt være det var det du "dumpede" på?!

For man har jo ikke speciel meget kontakt med patienter, men mere med kollegaer.

Så det var da lidt uheldigt, både at du fik det formuleret forkert, men også at de så har misforstået.

Håber du kommer ind næste gang

*C

Tak !! Det håber jeg virkkelig også. 

Jeg tror egentlig også at det var det jeg "dumpede" på fordi den ene bagefter sagde m jeg var sikker på det ikke var sygeplejerske jeg skulle være. Hendes lægesekretærer har nemlig slet ingen patient kontakt sagde hun. Bare så ærgerligt at jeg skal vente et helt år.

Hvad svarede du da de spurgte "hvorfor lige lægesekretær ?" hvis jeg må være så fri og spørge.

Anmeld

30. juli 2012

chael

millee skriver:

Tak !! Det håber jeg virkkelig også. 

Jeg tror egentlig også at det var det jeg "dumpede" på fordi den ene bagefter sagde m jeg var sikker på det ikke var sygeplejerske jeg skulle være. Hendes lægesekretærer har nemlig slet ingen patient kontakt sagde hun. Bare så ærgerligt at jeg skal vente et helt år.

Hvad svarede du da de spurgte "hvorfor lige lægesekretær ?" hvis jeg må være så fri og spørge.

Jeg sagde bare noget med, at jeg var klar over det var et tilbage trukket job, at man nærmest var lægens højre hånd og jeg var klar over den begrænsede kontakt med mennekser.

At jeg synes anatomi er spændende og noget med at sidde på kontor og lave administrative opgaver er noget for mig.

Det var en super samtale jeg havde og jeg gik derfra med en rigtig god fornemmelse. Men alle var ikke til samtale hos de samme. De sad i forskellige lokaler, ligesom eksamner

Og dem jeg talte med, de var bare SÅ søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.