FrkDitte skriver:
Elevuddannelsen er lige blev ændret, i er faktisk det allerførste hold på den "nye" uddannelse. Jeg har været på 4 forskellige afdelinger på samme hospital. I kommer jo rundt på 3 forskellige hospitaler og er samme sted 8 måneder.
Jeg startede på Røntgenafdelingen. Meget spændende, man får lov følge en rsdiograf og de fortæller om de forskellige scanninger og undersøgelser. Man kan også komme med til lægekonferencer, hvor de drøfter mulighederne for patienterne. Bagefter kan man så komme til at skrive det der er dikteteret fra konferencen. Der er rigtig meget skrivning og knap så meget patientkontakt der. Der bruges mange latinske betegnelser, så det får man virkelig øvet 
Derefter var jeg 6 måneder på Dermatologisk afd. (hudafdelingen). de første 3 måneder på et ambulatore og de sidste 3 på en Kønsygdomsklinik. På ambulatoriet var der også en del skrivning, men også en masse registreringer, sende breve osv. På kønsygdomsklkinikken skrev vi samtidig for ambulatoriet også, og så modtaog vi patienterne, gav dem numre, så der var en del patientkontakt.
Dernæst var jeg 6 måneder på Medicinsk Modtage afsnit. Her er der gang i den. Det hører under Skadestuen ,og de patienter vi modtager ligger hos os et par dage inden de ryger videre på et normalt sengeafsnit eller kan tage hjem. Det er mest ældre som har dårligt hjerte, lunger eller det kan være forgiftningspatienter eller dem som har drukket for meget alkohol. Der kommer lidt af hvert. Her lærer du stort set alt, hvad er er at lære, da vi laver så mange forskellige ting.. bestiller blodprøver, røntgenundersøgelser, kørsel til patienterne, tilsyn og meget andet.. Her er der en del kontakt mest med pårørende, som kommer og spørger, men også pt. har vi kontakt med.. Jeg var helt vild glad for denne afdeling.. (også der jeg har fået job nu).
det sidste jeg var var på Intenisv afdelingen. Her var jeg kun 4 måneder, da jeg fik merit for en tidligere kontoruddannelse. Intensiv afdelingen er superspændene, knap så meget skrivning.
Alle 4 steder jeg har været har mine vejledere været supersøde og dygtige til at lære en op, det gælder bare om at være nysgerrig 
Som elev får man lov til at komme med til mange ting, hvis man har lyst..
Glæd jer!!
D.
Tusind tak for en virkelig dejlig detaljeret beskrivelse af jobbet/elevperioden.
Det lyder jo super spændende, og faktisk alligevel ret afvekslende....
Dvs, ville du tro at jeg også kunne merit, jeg har nemlig for et år siden afsluttet kontoruddannelsen. Det ville jo være fedt.
Endnu en gang tak for en super beskrivelse....