Lægesekretær elev - svar???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2012

Loa

FrkDitte skriver:

Elevuddannelsen er lige blev ændret, i er faktisk det allerførste hold på den "nye" uddannelse. Jeg har været på 4 forskellige afdelinger på samme hospital. I kommer jo rundt på 3 forskellige hospitaler og er samme sted 8 måneder. 

Jeg startede på Røntgenafdelingen. Meget spændende, man får lov følge en rsdiograf og de fortæller om de forskellige scanninger og undersøgelser. Man kan også komme med til lægekonferencer, hvor de drøfter mulighederne for patienterne. Bagefter kan man så komme til at skrive det der er dikteteret fra konferencen. Der er rigtig meget skrivning og knap så meget patientkontakt der. Der bruges mange latinske betegnelser,  så det får man virkelig øvet

Derefter var jeg 6 måneder på Dermatologisk afd. (hudafdelingen). de første 3 måneder på et ambulatore og de sidste 3 på en Kønsygdomsklinik. På ambulatoriet var der også en del skrivning, men også en masse registreringer, sende breve osv. På kønsygdomsklkinikken skrev vi samtidig for ambulatoriet også, og så modtaog vi patienterne, gav dem numre, så der var en del patientkontakt.

Dernæst var jeg 6 måneder på Medicinsk Modtage afsnit. Her er der gang i den. Det hører under Skadestuen ,og de patienter vi modtager ligger hos os et par dage inden de ryger videre på et normalt sengeafsnit eller kan tage hjem. Det er mest ældre som har dårligt hjerte, lunger eller det kan være forgiftningspatienter eller dem som har drukket for meget alkohol. Der kommer lidt af hvert. Her lærer du stort set alt, hvad er er at lære, da vi laver så mange forskellige ting.. bestiller blodprøver, røntgenundersøgelser, kørsel til patienterne, tilsyn og meget andet.. Her er der en del kontakt mest med pårørende, som kommer og spørger, men også pt. har vi kontakt med.. Jeg var helt vild glad for denne afdeling.. (også der jeg har fået job nu).

det sidste jeg var var på Intenisv afdelingen. Her var jeg kun 4 måneder, da jeg fik merit for en tidligere kontoruddannelse. Intensiv afdelingen er superspændene, knap så meget skrivning.

Alle 4 steder jeg har været har mine vejledere været supersøde og dygtige til at lære en op, det gælder bare om at være nysgerrig

Som elev får man lov til at komme med til mange ting, hvis man har lyst..

Glæd jer!!

D.

Tusind tak for en virkelig dejlig detaljeret beskrivelse af jobbet/elevperioden.

Det lyder jo super spændende, og faktisk alligevel ret afvekslende....

Glæder mig virkelig til at se hvilke hospitaler og afdelinger jeg skal igennem

Dvs, ville du tro at jeg også kunne merit, jeg har nemlig for et år siden afsluttet kontoruddannelsen. Det ville jo være fedt.

Endnu en gang tak for en super beskrivelse....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

FrkDitte

Tusind tak for en virkelig dejlig detaljeret beskrivelse af jobbet/elevperioden.

Det lyder jo super spændende, og faktisk alligevel ret afvekslende....

Glæder mig virkelig til at se hvilke hospitaler og afdelinger jeg skal igennem

Dvs, ville du tro at jeg også kunne merit, jeg har nemlig for et år siden afsluttet kontoruddannelsen. Det ville jo være fedt.

Endnu en gang tak for en super beskrivelse....

Jeg synes helt sikkert du skal prøve at søge merit, tror du skal tale med skolen.

Fordi uddannelsen er lavet om, ved jeg ikke om du kan få merit.

Som den var tidligere så var vi til eksamen i juni og først udlært til september. Nu tror jeg det bliver sådan at i skal til eksamen til allersidst, så der ikke rigtig er noget tid mellem eksamen og den dato i bliver udlært (måske højst 14 dage.)

Og du kan/må ikke afslutte uddannelsen før din eksamen...

MEn spørg alligevel..

D.

Anmeld

16. juli 2012

Loa

FrkDitte skriver:

Jeg synes helt sikkert du skal prøve at søge merit, tror du skal tale med skolen.

Fordi uddannelsen er lavet om, ved jeg ikke om du kan få merit.

Som den var tidligere så var vi til eksamen i juni og først udlært til september. Nu tror jeg det bliver sådan at i skal til eksamen til allersidst, så der ikke rigtig er noget tid mellem eksamen og den dato i bliver udlært (måske højst 14 dage.)

Og du kan/må ikke afslutte uddannelsen før din eksamen...

MEn spørg alligevel..

D.

De skrev nemlig til mig at det ville fremgå at min uddannelsesaftale, om jeg fik merit.... Så er da spændt på at se når jeg modtager den, hvad der står.

Tvivler på jeg er den eneste med noget merit givende uddannelse

Anmeld

16. juli 2012

FrkDitte

Loa skriver:

De skrev nemlig til mig at det ville fremgå at min uddannelsesaftale, om jeg fik merit.... Så er da spændt på at se når jeg modtager den, hvad der står.

Tvivler på jeg er den eneste med noget merit givende uddannelse

Jeg var faktisk den eneste i min klasse som fik merit..

Kontoruddannelsen må også højst være et vist antal år gammel...

Ellers ved jeg ikke hvad der ellers giver merit..

Bliver spændende at se hvilket hospital og hvilke afd. du skal være på

Anmeld

16. juli 2012

Loa

FrkDitte skriver:

Jeg var faktisk den eneste i min klasse som fik merit..

Kontoruddannelsen må også højst være et vist antal år gammel...

Ellers ved jeg ikke hvad der ellers giver merit..

Bliver spændende at se hvilket hospital og hvilke afd. du skal være på

Hehe jeg tror bare jeg afventer min uddannelsesaftale og ser om de syntes jeg skulle have nedsat tid

Ja det bliver drøn spændende, er virkelig spændt på at se det...

Anmeld

29. juli 2012

Awd

Uhh jeg glæder mig SÅ meget til at skulle starte og til at modtage uddannelsesaftalen, er der nogen der har modtaget deres allerede? Eller ved hvornår vi får den?

Anmeld

29. juli 2012

XXSS

D.B.L skriver:

Ved I egentlig hvad elevlønnen ligger på, altså den såkaldte voksenelevløn? 

En gennemsnitlig elevløn på en almindelig afdeling, 37 timer ligger på ca. 23000 kr.

Så kan man hvis man arbejder på en afdeling, hvor man har aften eller natte/weekendvagter få tillæg.

Efter 7 års anciennitet stiger man 7 løntrin i region hovedstaden og så ender man på en ca. løn der hedder 25000.

Anmeld

29. juli 2012

XXSS

CamillaSoefelt skriver:

Det er godt nok også en lækker elev løn må man sige. Nu her hvor du er nyuddannet lægesekretær og ikke elev mere hvad ligger lønnen så på;-)?

En gennemsnitlig elevløn på en almindelig afdeling, 37 timer ligger på ca. 23000 kr.

Så kan man hvis man arbejder på en afdeling, hvor man har aften eller natte/weekendvagter få tillæg.

Efter 7 års anciennitet stiger man 7 løntrin i region hovedstaden og så ender man på en ca. løn der hedder 25000.

Anmeld

29. juli 2012

Loa

Catering-Cakes skriver:

Uhh jeg glæder mig SÅ meget til at skulle starte og til at modtage uddannelsesaftalen, er der nogen der har modtaget deres allerede? Eller ved hvornår vi får den?

Jeg går også og venter spændt på at modtage den

Anmeld

29. juli 2012

millee

Jeg blev desværre ikke tilbudt elevplads efter samtale.... Blev rigtig ked af det for havde lige sat mig op til at det skulle bare være nu men tror simpelthen ikke at jeg var god nok til at overbevise dem om at det er det jeg vil. De spurgte mig nemlig om jeg var sikker på det ikke var sygeplejerske jeg skulle være. Det er jeg sikker på !! men fik sagt noget med at det tiltalte mig at have kontakt med patienter og pårørende hvilket jeg i bakspejlet godt kan se måske ikke lige var det jeg skulle have lagt vægt på....

Hvad blev I der er kommet ind ( OG STORT TILLYKKE MED DET !!) spurgt om og svarede I. Har I nogle fif hvis jeg skulle være så heldig at komme til samtale igen......næste år ( ØV!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.