kan man forberede sine brystvorder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Princesspigen

Guldimaven skriver:

Min jordemor sagde at det ikke hjalp at herde brystvorterne, så det gjorde jeg ikke.. Og min amning har aldrig gjort ondt med sår o.s.v de var bare lidt ømme da han var omkring en uge gammel. 

okay..

kunne være jeg skulle tage en snak med min egen Jm om det og høre hvad hun siger  for lyder til der er forskellige meninger om det  hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Princesspigen

Kamulla skriver:

både og.. har jo ret meget arvæv.. men gik til fys efter fødslen... og med hård træning (af bækkenbunden hehe) burde mit underliv være i ok form, og jeg må føde naturligt næste gang, hvis jeg har mod på dette det må vi se på til den tid jo

men 4år efter får jeg stadig mega ondt i mellemløret/arvævet hvis jeg har trusser på der strammer, eller har gået i flere timer..

øv du stadig kæmper lidt med det..

sku egentlig selv gå til fys men mere pga min ryg  

Anmeld

9. juli 2012

SS82

Ved ikke om det kan hjælpe noget men jeg har noget der hedder e-vitamin salve og på den står der: til sart og mild hudbehandling. Kan anvendes til ømme brystvorter samt røde barnenumser. Måske man kan nuldre brystvorterne med det. Men som sagt aner ikke om det kan hjælpe noget. 

Anmeld

9. juli 2012

Kamulla

Princesspigen skriver:

øv du stadig kæmper lidt med det..

sku egentlig selv gå til fys men mere pga min ryg  

der skulle stå mellemkødet og ikke mellemøret

se at komme afsted.. jeg gik til kiopraktor med ryggen og bækkenbunden under graviditeten

da jeg skulle til fys efter fødsel var noget jeg skulle på hospitalet pga. den bristning..   så der var ikke rigtigt noget valg.. blev udskrevet med en seddel om at komme til fys tjek 1 uge efter udskrining .. hehe

ellers hop i svømmehallen.. det er virkelig lækkert når man døjer med ryg og bækkenbund

Anmeld

9. juli 2012

Princesspigen

Kamulla skriver:

der skulle stå mellemkødet og ikke mellemøret

se at komme afsted.. jeg gik til kiopraktor med ryggen og bækkenbunden under graviditeten

da jeg skulle til fys efter fødsel var noget jeg skulle på hospitalet pga. den bristning..   så der var ikke rigtigt noget valg.. blev udskrevet med en seddel om at komme til fys tjek 1 uge efter udskrining .. hehe

ellers hop i svømmehallen.. det er virkelig lækkert når man døjer med ryg og bækkenbund

kommer i svømmehallen så vidt muligt en gang om ugen..

problemet er pengene til fys ikke er lige pt og jeg hellere vil købe baby tingene end gå til fys..

rygskaden bliver aldrig nogle sinde bedere alligevel, har læge´r og fys´ser sagt til mig.. men så snart jeg flytter og får flere penge der så regner jeg med at starte op til fys..

Anmeld

9. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg gjorde intet for at "forberede" mine brystvorter, og foruden lidt ømhed, da min søn var ca 2 mdr har jeg intet haft med dem.

Ang mellemkødet så var det heller ikke noget, jeg gjorde, og jeg fik ikke et eneste sting ved fødslen af min datter (min søn er taget ved aks)

Om det virker skal jeg ikke kunne svare på, men det er måske et forsøg værd?

Anmeld

9. juli 2012

Princesspigen

PT skriver:

Jeg gjorde intet for at "forberede" mine brystvorter, og foruden lidt ømhed, da min søn var ca 2 mdr har jeg intet haft med dem.

Ang mellemkødet så var det heller ikke noget, jeg gjorde, og jeg fik ikke et eneste sting ved fødslen af min datter (min søn er taget ved aks)

Om det virker skal jeg ikke kunne svare på, men det er måske et forsøg værd?

okay tak skal du have  

Anmeld

10. juli 2012

modesty

Princesspigen skriver:

jeg høre flere snakke om det gør ondt at amme, at nogle får sår osv..

men så stræfede tanken mig.. kan man forberede brystvorder på det der venter ? så det måske ikke bliver lige så smertefuldt i starten ?

for ingen tvivl om at jeg vil amme hvis ikke noget forhindre det

Nej, man kan ikke forberede hverken vorterne eller mellemkødet. 

Anmeld

10. juli 2012

AndreasMor84

Ofte er det et spørgsmål om rette sutteteknik hos barnet, så der er desværre ikke så meget man kan gøre for at forberede sine vorter til det
Jeg endte selv med sår og brystbetændelse(av for den lede...) og gik igang med ammebrikker for at aflaste - det hjalp og de nedsatte hverken produktionen eller lign. som de ellers påstår de kan Så de bliver indkøbt til næste gang

Anmeld

10. juli 2012

Princesspigen

AndreasMor84 skriver:

Ofte er det et spørgsmål om rette sutteteknik hos barnet, så der er desværre ikke så meget man kan gøre for at forberede sine vorter til det
Jeg endte selv med sår og brystbetændelse(av for den lede...) og gik igang med ammebrikker for at aflaste - det hjalp og de nedsatte hverken produktionen eller lign. som de ellers påstår de kan Så de bliver indkøbt til næste gang

okay.. måske man sku invisterer i suttebrikker fra start  

er der forskeld på dem ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.