Hvordan får jeg sagt det pænt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jupiter skriver:

Det er helt fint

Jeg læser meget gerne hvad I skriver, og jeg kan da godt se at jeg måske mangler lidt uddybning eller forklaring i det første indlæg - ellers skulle jeg måske bare have udlagt det anderledes.

Det er rigtigt, at det lyder som om det er noget der står på nu og her og ofte med gråd osv. Hvilket det jo heldigvis ikke er

Det er godt

Jeg håber I finder en løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Dot D

Jupiter skriver:

Det er da endnu mere trøstende

Vi har været sammen i fem år, og det er jo ikke lang tid sammenlignet med mange andre - men ja, vi lærer hele tiden nyt om hinanden og jeg håber da han en dag selv opdager det jeg prøver at fortælle ham

det skal nok komme, hvad er det man siger... kærligheden sejre til sidst, det åbner måske hans øjne lidt hurtigere

håber i hvert fald for dig, at i finder ud af det

Anmeld

8. juli 2012

Kløver

Kunne godt lyde som om i er kommet ind i dårlig spiral, jeg ville nok få det løst inden pb fortsætter, for kunne ende i mange grimme situationer, især hvis de problemer som fik dig til at true med at gå ikke er løst. Jeg ville nok prøve at få det snakket godt igennem, hvor du prøver at undgå at tricke hans ømme punkter for meget, og samtidig giver ham plads til at komme med sin side af sagen, også selvom det tager tid, evt med spørgsmål om hvad han føler, hvordan han har det osv osv

I kan måske få det bedre med hinanden og bedre forståelse, men at ændre den han er, kan man jo ikke, hvilket heller ikke burde være nødvendigt

Håber i får det løst, især inden børn bliver en del af det hele

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

Dot D skriver:

det skal nok komme, hvad er det man siger... kærligheden sejre til sidst, det åbner måske hans øjne lidt hurtigere

håber i hvert fald for dig, at i finder ud af det

Mange tak, det er dejligt med så rare og hjælpsomme mennesker herinde

Anmeld

8. juli 2012

Dot D

Jupiter skriver:

Mange tak, det er dejligt med så rare og hjælpsomme mennesker herinde

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

mor:) skriver:

Det er godt

Jeg håber I finder en løsning

Ja, mange tak

Det håber jeg også - det kan da godt være det ender med at være mig der finder en løsning som i "jeg vender det døve øre til - så længe jeg KAN"

Anmeld

8. juli 2012

Kløver

mor:) skriver:

Det kan ikke være særlig sundt at skulle gå på listefødder. Jeg har været i et forhold hvor jeg hele tiden skulle tænke på hvordan han mon reagerer på det og det og det...

Jeg synes ikke du skal true med at forlade ham hvis du ikke mener det. Jeg tror for det første godt han kan fornemme at du ikke mener det og så er det bare lidt ærgeligt hvis han en dag er træt af at høre på det og siger: så gør det.

Du skriver at i har det rigtig godt og fremstiller det som om det blot er et lille problem i jeres forhold, men samtidig skriver du at du græder, at du går på listefødder og at det gør noget ved dig. Dvs. så er det et stort problem alligevel. Jeg synes i skal tale om det uden gråd, bebrejdelse og trusler. I hvert fald få styr på det inden baby er på vej for det KAN blive et meget større problem for dig når I også har en baby.

Held og lykke.

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

Maja84 skriver:

Obs: "mor"'s efterfølgende kommentar, og dertil hørende uddybning

Anmeld

8. juli 2012

Jones

Jeg er selv en mand og har ikke en løsning på dit problem. Men jeg kan sige så meget at kvinder der truer med at gå uden nogensinde at gøre det mister man fuldstændig respekten for på sigt. Bare et godt råd 

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

Jones skriver:

Jeg er selv en mand og har ikke en løsning på dit problem. Men jeg kan sige så meget at kvinder der truer med at gå uden nogensinde at gøre det mister man fuldstændig respekten for på sigt. Bare et godt råd 

Læs tidligere indlæg i debatten.

Jeg kan ikke bruge dit råd til noget i denne situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.