Jeg vil lige lægge ud med at sige at jeg elsker min kæreste og vi har et rigtig dejligt forhold - pb er også sat i værk
(brugernavn er ændret for nyligt fra stlund, til dem der "kender mig")
Men sagen er den at jeg går og grubler lidt over noget som jeg ikke kan få sagt ordentligt til ham. Jeg har prøvet.... i diskussioner, ved hyggelige stunder og hen over middagsbordet. Det går bare aldrig som jeg gerne vil have det til.
Men han ligner sin far, og på nogle punkter duer det bare slet ikke for mig. Han er nærtagende og der skal ikke meget til før han bliver sur/mopset/føler sig ramt. Han har ikke temperament som sådan, så det ender aldrig i råben og skrigen, men han får sagt nogle ting, og reagerer så det går mig på...
Jeg har oplevet hvordan hans far farer i flint overfor hans mor (og os andre for den sags skyld), og det gider jeg bare ikke have i mit hus. Når jeg nævner det overfor kæresten, så lukker han af eller bliver sur, og får den som regel vendt således at det jo alligevel også altid er ham der dum, og jeg jo aldrig gør noget forkert
Årh I kender godt situationen og ironien de kan fremtrylle, ikke? 
Jeg ved bare ikke længere hvordan jeg skal sige til ham at han er nødt til at prøve at gøre noget ved det. Jeg har truet med at gå, grædt fortalt hvad det gør ved MIG, forsøgt at spørge hvad han tænker, kommet med små eksempler og foreslået ideer til at prøve at forandre det... Intet hjælper.
Jeg er træt af at gå på listefødder og have i baghovedet "Hvordan gør/siger jeg det her så han ikke bliver sur?"...
Har I nogle gode erfaringer/råd?
Som sagt har vi det godt og det her er sådan set det eneste der ikke lige spiller, så jeg har ikke planer om at forlade ham (selvom jeg har truet med det for at åbne hans øjne) 
Anmeld