Potte eller toilet? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

K&S

PT skriver:

Jeg har en IKEA skammel, som hun tager hen til toilettet, så hun selv kan komme op

Bare sådan en i plastik? Jeg må lige have det skåret ud i pap

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Koen.

K&S skriver:

J

Står potten så ved siden af toilettet? For vores udfordring er lidt at vores toilet og bad er i 2 forskellige rum og toilettet er meget småt, så der er ikke suuuuper meget plads til at stille en potte ved siden af toilettet

Ja, lige ved siden af toilettet så er den nem lige at tømme

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
K&S skriver:

Bare sådan en i plastik? Jeg må lige have det skåret ud i pap

Jep
den her
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/8015951 9/

Anmeld

6. juli 2012

Bare mig..

K&S skriver:

Vær sød at stemme

Anton fylder snart 2 år og slet ikke interesseret i toilettet - andet end at trække ud

Så hvordan er I startet på blefri-træningen?

Nicoline er fra maj 2010, altså lige over 2 år.

Hun viser INGEN interesse i toilettet, men jeg tager den nu med ro, for jeg har en forventning om at det, måske snart, kommer!

Jeg ville tage den med ro, og vente lidt med at bekymre mig. Jeg tvinger hende absolut ikke til det - endnu i hvertfald. Om et halvt års tid forventer jeg at begynde træningen. Helst på toilettet, evt med et børnesæde på. JEg vil ikke først lære hende potten og derefter toilettet, hvis det ikke er nødvendigt

Anmeld

6. juli 2012

quity

Jeg har trykket ved toilet, om det er med eller uden sæde synes jeg er underordnet, sålænge føler sig sikker i at sidde på toilet, dvs at barnet ikke føler det falder ned i toilettet. Dette kan afhjælpes med en høj skammel så barnet har fodfæste (og barnet kan også selv komme op på toilettet.

Derudover har jeg trykke toilet, da jeg ikke kan se nogen grund til dobbelt arbejde. Dvs først lære barnet at bruge potte og når det når en vis alder vil vi forældre ikke have at barnet skal det mere (eller når vi er på besøg steder hvor der ikke er potter), så skal vi til at lære barnet at nu er det toilettet der skal bruges. Hvorfor ikke bare lære barnet fra starten at det er toilettet der skal bruges til det...

Anmeld

7. juli 2012

mariamiss6

K&S skriver:

Vær sød at stemme

Anton fylder snart 2 år og slet ikke interesseret i toilettet - andet end at trække ud

Så hvordan er I startet på blefri-træningen?

Jeg fik foræret sådan et smart sæde man sætter UNDER brættet der i forvejen er på børnesædet.....

Det er faktisk præcis formet som en potte, men det har en flad kant hele vejen rundt, sådan at det kan komme under brættet på toilettet, og på den måde er det kun selve hullet der ændres....

Det har virket så godt, og ungerne kan selv sætte det på, at efter en uge gad ungerne ikke engang besvære sig med at sætte det på. De har bare hoppet op på toilettet, og gjort hvad de skulle have klaret

Jeg ved ikke hvad det hedder, eller om de er til at opdrive, for jeg fik mit foræret, brugt...

Anmeld

7. juli 2012

tinasmor

K&S skriver:

Tak for svar  var jeres toiletsæde med eller uden trappe?

Jeg har købt et uden trappe til Anton, men han vil IKKE op og sidde, så længe det er på

Vores var ude. Vi havde sådan en hvid, lille skammel fra Ikea.

Anmeld

7. juli 2012

B&J

her hjemme er det wc med toilet sæde med trappe..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. juli 2012

Pige2009

Er jeres bræt så med eller uden trappe?

Med og det ville jeg ikke undvære, for Laura synes, det er rigtig sjovt selv at kunne gå ud og tage brættet og gå på toilettet

Anmeld

8. juli 2012

Pige2009

B&J skriver:

her hjemme er det wc med toilet sæde med trappe..

Vores er magen til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.