Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
MorDk skriver: Vi startede da Bassen var 18 mdr. fordi han selv viste interesse. Vi købte en potte til ham. Den har samlet lidt støv men nu hvor han er 21 mdr. og træner toilet i vuggestuen og potte herhjemme... så tager vi det lidt som det kommer. Han kommer selv og siger til hvis han vil på potten. Ellers kommer han altid når han har lavet i bleen... eller føler den skal skiftes. I forbindelse med bleskift tilbyder vi ham at komme på potten også... så siger han til og fra!
Vi startede da Bassen var 18 mdr. fordi han selv viste interesse. Vi købte en potte til ham. Den har samlet lidt støv men nu hvor han er 21 mdr. og træner toilet i vuggestuen og potte herhjemme... så tager vi det lidt som det kommer. Han kommer selv og siger til hvis han vil på potten. Ellers kommer han altid når han har lavet i bleen... eller føler den skal skiftes. I forbindelse med bleskift tilbyder vi ham at komme på potten også... så siger han til og fra!
Okay, det kan være jeg skal høre DP, om det er noget, hun er begyndt at træne endnu TAK...!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nessie skriver: Daniel bliver 3 år til oktober, og han er absolut IKKE interesseret i det der toilet noget. Han ved godt at vi andre tisser osv. på toilettet, og han kommer også op at siden en gang i mellem (på børnesæde), men det er vist kun for at få et stykke toilet papir, så han kan "tørre" sig Han er bare ikke klar, så vi venter lidt endnu
Daniel bliver 3 år til oktober, og han er absolut IKKE interesseret i det der toilet noget.
Han ved godt at vi andre tisser osv. på toilettet, og han kommer også op at siden en gang i mellem (på børnesæde), men det er vist kun for at få et stykke toilet papir, så han kan "tørre" sig
Han er bare ikke klar, så vi venter lidt endnu
Hehe, Anton har siddet på toilettet 3 gange (i træk) for han ville så gerne trække ud, men jeg sagde til ham, at man først kunne trække ud, når man havde tisset (ikke at han tissede, men han sad der)
PT skriver: Min datter har et toiletsæde fra Kvickly.Hun fylder 3 i september og herhjemme er hun næsten blefri.I dp bruger hun dog oftest ble.
Min datter har et toiletsæde fra Kvickly.Hun fylder 3 i september og herhjemme er hun næsten blefri.I dp bruger hun dog oftest ble.
Er det så med eller uden trappe?
tinasmor skriver: Vi købte et fra Silvan. Det var ca 200 kr og var super godt for det var sådan et blødt et. Det var med prinsesser på. Noget der passede datteren. Vi startede da hun var to et halvt da det var der hun var interesseret og brugte god tid med at læse en lille historie osv der ude (når hun skulle lave stort) så det blev "hyggeligt" for hende. Det tog 2-3 måneder før vi smed bleen perminent (hun bruger stadigvæk natble)
Vi købte et fra Silvan. Det var ca 200 kr og var super godt for det var sådan et blødt et. Det var med prinsesser på. Noget der passede datteren. Vi startede da hun var to et halvt da det var der hun var interesseret og brugte god tid med at læse en lille historie osv der ude (når hun skulle lave stort) så det blev "hyggeligt" for hende. Det tog 2-3 måneder før vi smed bleen perminent (hun bruger stadigvæk natble)
Tak for svar var jeres toiletsæde med eller uden trappe?
Jeg har købt et uden trappe til Anton, men han vil IKKE op og sidde, så længe det er på
meem skriver: Vores datter bliver snart 3 men har ikke vist interesse for potte o.l. før for et par mdr siden.. Potten den du'r bare ikke her.. Det er op på toilettet.. i har så købt et toiletsøde til hende, bare et billigt fra Lidl (virker perfekt) Har lige lånt et billede fra nettet så du kan se hvordan den ser ud
Vores datter bliver snart 3 men har ikke vist interesse for potte o.l. før for et par mdr siden..
Potten den du'r bare ikke her.. Det er op på toilettet.. i har så købt et toiletsøde til hende, bare et billigt fra Lidl (virker perfekt)
Har lige lånt et billede fra nettet så du kan se hvordan den ser ud
Årh, hvor er det sødt
MortilElias2010 skriver: Altså jeg startede ud med at købe en potte, Elias syntes den var sjov at lege med og tage på hovedet men ikke just til formålet med den (husker ikke hvornår vi købte den) Men nu her hvor de øver potte hos dagplejen og farmor begyndte, så gjorde vi det også herhjemme og nu fungerer det fint.. Han siger selv til når han gerne vil, og vi spørger når han får skiftet ble. Jeg købte efterfølgende et børnesæde uden stige til toilettet, men det har heller ikke fanget ham før nu her hvor han i forgårs selv ville på toilet (eller den store potte som han siger) hvor han selv tog brættet ned fra hylden og lagde det på og så skulle jeg løfte ham op. Det har indtil videre været en engangsforestilling. Igår var vi så nede i en genbrugsbutik efter dp hvor jeg fandt et børnesæde med stige/trappe (hvad kalder man eet trin?) Og det var bare et hit igår, og især når han skulle tørre sig med toiletpapiret efterfølgende. Nu er han dog holdt op med at tisse når han siger han vil på potte/toilet men siger stadigvæk at Elias har tisset når han hopper af og så skal vi vaske hænder bagefter. Så det går strygene her med både det ene og det andet også selvom der egentligt ikke længer sker noget på potten eller toilettet Men den sidste uge siden sidste ffredag har været fuldstændig mærkelig ifh hvad vi er vant til fra hans side.. Så lige nu er vi sådan lidt, javel ja og ser tiden an.. Vi ved ikke helt hvor vi har ham, han er kommet med mange små ændringer siden i fredags i sidste uge og jeg ryster bare lidt på hovedet fordi det ikke 'plejer' at være sådan og følger lige nu bare med på sidelinien for at se hvad det er han er ved at udvikle eller finde ud af..
Altså jeg startede ud med at købe en potte, Elias syntes den var sjov at lege med og tage på hovedet men ikke just til formålet med den (husker ikke hvornår vi købte den) Men nu her hvor de øver potte hos dagplejen og farmor begyndte, så gjorde vi det også herhjemme og nu fungerer det fint.. Han siger selv til når han gerne vil, og vi spørger når han får skiftet ble. Jeg købte efterfølgende et børnesæde uden stige til toilettet, men det har heller ikke fanget ham før nu her hvor han i forgårs selv ville på toilet (eller den store potte som han siger) hvor han selv tog brættet ned fra hylden og lagde det på og så skulle jeg løfte ham op. Det har indtil videre været en engangsforestilling. Igår var vi så nede i en genbrugsbutik efter dp hvor jeg fandt et børnesæde med stige/trappe (hvad kalder man eet trin?) Og det var bare et hit igår, og især når han skulle tørre sig med toiletpapiret efterfølgende. Nu er han dog holdt op med at tisse når han siger han vil på potte/toilet men siger stadigvæk at Elias har tisset når han hopper af og så skal vi vaske hænder bagefter. Så det går strygene her med både det ene og det andet også selvom der egentligt ikke længer sker noget på potten eller toilettet Men den sidste uge siden sidste ffredag har været fuldstændig mærkelig ifh hvad vi er vant til fra hans side.. Så lige nu er vi sådan lidt, javel ja og ser tiden an.. Vi ved ikke helt hvor vi har ham, han er kommet med mange små ændringer siden i fredags i sidste uge og jeg ryster bare lidt på hovedet fordi det ikke 'plejer' at være sådan og følger lige nu bare med på sidelinien for at se hvad det er han er ved at udvikle eller finde ud af..
Hold da op, der sker meget hos den lille mand lige nu
Tusind tak for svar
tanja. skriver: Er er det potten der bruges og hitter, hun har 2 gange gjort på toilettet men vil helst potten
Er er det potten der bruges og hitter, hun har 2 gange gjort på toilettet men vil helst potten
Står potten så ved siden af toilettet? For vores udfordring er lidt at vores toilet og bad er i 2 forskellige rum og toilettet er meget småt, så der er ikke suuuuper meget plads til at stille en potte ved siden af toilettet
K&S skriver: Hold da op, der sker meget hos den lille mand lige nu Tusind tak for svar
Ja, aldrig har jeg været mindre klog på min søn end lige pt
Baagøe skriver: Laura var også 2 år, da hun begyndte at vise interesse. Jeg har et bræt til toilettet og det er vi glade for
Laura var også 2 år, da hun begyndte at vise interesse. Jeg har et bræt til toilettet og det er vi glade for
Er jeres bræt så med eller uden trappe?
K&S skriver: Er det så med eller uden trappe?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128