Meget tunge tanker (Meget langt!! Men please læs)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Håber sådan nogen orker læse det her og komme med deres tanker. Jeg har IKKE brug for at blive slået oven i hovedet verbalt, for jeg ved godt mange af de følgende overvejelser primært er egoistiske, men sådan tror jeg tit det er i sådan nogen situationer..

Jeg ved ikke, hvor vores forhold er på vej hen. Lidt baggrund. Vi har været sammen i 2 år og har et barn på 9 måneder. Vi valgte bevidst at få barn tidligt i vores forhold, og jeg har aldrig fortrudt det. For uanset om man har været sammen 10 år eller 10 måneder, kan man aldrig forudse hvordan en person kan ændre sig med tiden og efter børn..

Jeg synes vi har, og har haft, mange problemer. Især efter vi fik vores datter har vi været tæt på at gå fra hinanden af flere omgange. Jeg synes ikke, at jeg trives i vores forhold. Jeg føler mig ikke rigtig forelsket længere. Jeg glæder mig ikke til han kommer hjem fra arbejde, faktisk synes jeg det er rart når han er sent hjemme, jeg glæder mig ikke til weekenderne med mig, og jeg får ikke et sus i maven, når han kysser mig. Og jeg synes selv han har ødelagt det.

Han er en utrolig kærlig og dejlig fyr og har mange af de kvaliteter, som jeg tidligere har manglet i et forhold. Han bekræfter mig 100%, og jeg er aldrig i tvivl om han synes jeg er dejlig og elsker mig. Jeg stoler 5000000% på ham, og det er en skøn følelse. Men det er bare ikke nok!

Allerede før jeg fødte begyndte han - i min optik - at svigte mig. Han er temmelig doven, og der gik ikke længe før det var mig der stod med ALT husligt. Jeg synes det var rimelig fair før jeg fødte, for jeg gik bare hjemme på barsel, og han havde lange arbejdsdage. Men jeg gjorde det helt klart, at når jeg havde født, så gik den ikke længere, for jeg kunne ikke klare alle de opgaver OG et barn!!

Så fødte jeg, og de 2 uger han var på barsel gik fint, og jeg synes han var en stor hjælp ift. vores datter. Det huslige skete der ikke så meget med, men ok - Vi havde jo lige fået et barn, så det er hvad det er.

Men derfra gik det bare ned af bakke! Vores barn havde kolik og skreg konstant, og han arbejdede hele dagen og hele aftenen alene pga. han var perfektionistisk. Han tog aldrig vores datter, det var kun mig, der sad dag og nat med et skrigende kolikbarn, imens jeg blev kørt mere og mere ned og tårene trillede ned af mine kinder. I weekenden var der heller ingen hjælp at hente, det var stadig bare mig, mig, mig, og det var uanset om jeg spurgte ham om han ikke ville tage hende. Han spillede bare pc, sov længe og nød livet. Trods utallige snakke og opfordringer hjalp han STADIG ikke med det huslige. Hvis endelig han skulle lave mad, blev det takeaway, fordi han ikke gad lave mad til os selv. Så jeg stod med skrigende kolikbarn, opvask, tøjvask, oprydning, rengøring, madlavning osv. Følte mig 100% som alenemor!!

Månederne gik, og hver weekend spurgte jeg, om ikke han ville stå op med vores barn, fordi jeg stadig ikke havde sovet længe siden fødslen. Jo jo, det skulle han nok. Men når så morgenen kom, kunne han bare ikke komme op og NÆGTEDE at gøre det, så faktisk var vores barn lidt over 7 måneder første gang jeg sov længe, og hun er vel at mærke flaskebarn endda!

Vi havde mange snakke, jeg truede om at gå, han ændrede sig i et par dage, men så skete der bare ikke mere, det gik i sig selv igen. Synes han blev værre og værre til, når han kom hjem, at starte sin Xbox som det første, og han satte sig ikke ned og legede med vores datter, nej han spillede. Når jeg bad ham lege med hende, imens jeg lavede mad, (ja det måtte jeg bede om, det kom ikke automatisk), satte han sig bare ned på gulvet og spillede xbox imens hun passede sig selv. Så snakkede han lige lidt til hende, hvis hun brokkede sig, ellers ikke.

Følte mig voldsomt stødt - hvorfor ville han hellere spille end være sammen med hende?? Og for hver dag med alle disse ting gled jeg længere og længere væk fra ham, imens han dagligt skældte mig ud for ikke at give ham nok kys og kram. Forklarede gang på gang, at det havde jeg faktisk ikke lyst til, når jeg stod med alt selv, men det kunne han ikke se. Han prøvede at komme med den dårlige undskyldning "Jamen grunden til jeg ikke hjælper er jeg ikke får nok nærhed" - Op i røven, det har jo ikke en skid med det at gøre, du er bare doven!

Så havde vi vores STORE opgør for nylig, for vi faktisk fik sagt ordene, at det var slut. Men jeg tog hjem til min mor en overnatning, vi fik talt, og så er det bestemt blevet LIDT bedre. Han er i al fald bedre til at lege med vores barn, og xboxen tændes ikke før hun sover. Han kan dristes til at hjælpe mere med det huslige, men synes allerede dét går ned af bakke igen, og det er ikke meget han hjælper. Aftensmad laver han sjældent, så står den atter på takeaway (og jeg forsøger at tabe mig), opvask, tøjvask, oprydning og rengøring er stadig mig. Jeg "får lov" at sove længe den ene dag i weekenden, men det er også de eneste pluspunkter.

Og jeg synes ikke det er nok! Jeg synes ikke det er godt nok jeg skal BEDE om hans hjælp! Jeg synes ikke det er godt nok han ikke gør en skid for mig og for os. Jeg begynder at græde, når mine veninder skriver på facebook, at deres kærester da lige kom hjem og bad dem smide benene op, imens de lavede et lækkert aftensmåltid, eller da de fik blomster og chokolade på mors dag og jeg fik intet! Ikke fordi gaver betyder noget, men når jeg gør så meget for vores familie, kunne han í det mindste tilbyde at lave aftensmad den dag eller noget..

Vi har meget sjældent sex. Jeg har ikke lyst til ham. Dels pga. ovenstående ting, og så synes jeg ikke vores sexliv er videre spændende.

Jeg ved godt at alt ovenstående peger i den meget åbenlyse retning: Gå fra ham! Men det er jo ikke bare "sådan lige". Jeg har SÅ mange tanker og overvejelser i den forbindelse, mange af dem er KLART egoistiske, men de er der da...

•  Hvordan skal jeg undvære min svigerfamilie? Jeg elsker og forguder dem virkelig, og de er SÅ dejlige. De er nærmest som min familie nr. 2, og de betyder virkelig meget for mig!

• Hvordan skal jeg undvære min datter? Jeg er ret sikker på, at han vil kræve 7/7 ordning, og det synes jeg bare SLET ikke er godt! Mine forældre havde den ordning med os, og jeg synes det var SÅ hårdt ikke at have en fast hjemstavn, men skulle flytte hver uge, og jeg trivedes ikke hos min far, så jeg kunne savne min mor en hel uge af gangen. Dertil kommer at jeg ikke vil undvære min datter en uge af gangen!!
    Så kan man sige, at det vil hendes far nok heller ikke, og vil hun ikke savne ham hvis han er weekend far? Men helt ærligt, han har været der så lidt og ikke gjort en skid, så jeg synes jeg er i min gode ret til de egoistiske tanker her.

• Jeg tror ikke vi kan skilles som venner, da han har meget temperament, og frygter en hård kamp i statsforvaltningen. Jeg kan jo meget nemt hive info op om hans manglende tilstedeværelse, men jeg har lyst til at skilles som venner, jeg vil ikke have det bliver grimt! Mine forældre kan ikke sammen, og det hader jeg. Og så frygter jeg at han bringer op, at jeg har været opgivende, grædende og haft manglende overskud med vores datter nogen gange, men det er jo klart når hun havde kolik, men hvad hvis statsforvaltningen ikke kan se det? Vores datter skal ikke være en kastebold, jeg vil så gerne gøre dette i ro og mag!

• Jeg vil så gerne give hende helsøskende, ikke halvsøskende. Og ville give hende søskende med lav aldersforskel, fx et par år. Men hvis vi går fra hinanden nu, går der potentielt mange år før hun får søskende, og det er jeg bare så ked af. Især når de så ikke er helsøskende..

• Lejligheden her er i min kærestes navn. Jeg kunne ikke komme på lejekontrakten, da den er på hans boligbrev. Hvis jeg skal flytte herfra har jeg bare minus chancer for at finde noget nyt sådan lige, for vi bor i en storby, hvor der er meget kø på ventelisterne, og jeg er ikke i boligforeningen Jeg kunne måske finde noget i en af de små byer rundt om, men vores datter skal starte i vuggestue tæt på hvor vi bor, så det er jo nødt til at være i rimelig afleveringsafstand til vuggestuen, for hun skal ikke hives ud når først hun er kørt ind!

•  Vi skulle egentlig rejse med hans familie i efteråret. Min første rejse nogensinde, som jeg så frem til. Én ting er at jeg ikke kan deltage så, det er hvad det er. Men skal min datter så rejse i en hel uge uden sin mor når hun kun er 1 år?? Er det ikke lang tid at undvære sin mor i den alder?? Er sikker på min svigerfamilie vil tage sig godt af hende, hun har sovet derude et par gange udne problemer, og de er dejlige mennesker, men jeg er også bare bange for hende alene i det store udland uden mor til at passe på hende

Rent økonomisk frygter jeg det ikke. Faktisk har jeg regnet ud jeg vil stå meget bedre økonomisk som enlig, måske endda kunne undvære mit SU-lån! Det er nemlig en anden ting. Vi er meget uenige om det økonomiske. Han tjener omkring 4000 mere end mig om måneden, og vi har ikke fælles økonomi. Vi har en fælleskonto til mad og fælles regninger, som vi betaler lige meget til, og det betyder i sidste ende at han hver måned står med flere tusinde til sig selv efter alt er belalt, hvor jeg har måske 200 kroner tilbage, hvoraf de 120 så går til det klippekort, så jeg har 80 kroner til fornøjelser hver måned. Jeg mener jo, at i og med han tjener det mere, så burde han betale mere, så jeg ikke står og aldrig kan købe så meget som nye skrabere til mit barbergrej, men det er han uenig i. I virkeligheden ville jeg foretrække fuld fællesøkonomi, hvor vi så fik et vist beløb hver i lommepenge, men det nægter han. Så han fornøjer sig med nye ting, og jeg står og har ikke en skid. Det ville jeg klare meget bedre som enlig!

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Det der holder mig tilbage er alle de ting skrevet i punktform, og jeg ved jo godt at det i det lange løb er mere vigtigt jeg er lykkelig, men jeg er også bare bange for at skade vores datter hvis vi skilles som uvenner og alt skal være en kamp

Hvad skal jeg gøre?? 

Puha.. Hold da op, tror ikke jeg har læst så langt et indlæg siden jeg læste en bog i 4 klasse. Hehe...

Nå, nu til problemet, dit indlæg lyder for mig som min veninde som netop har været ude for det samme, og jeg måtte læse dit indlæg godt igennem, for skulle lige være sikker på det ikke var hende. 

1. Hvis ikke der sker noget inden længe, så er jeg ked af at sige det, men så finder han nu altså noget andet, det er jeg bange for.. 

2. Han behøver nærhed, før han føler at han vil hjælpe dig? - Har han ikke været klar til at få barnet, det kunne nemlig godt lyde sådan, til dels også eftersom han næsten ingen kontakt har til jeres datter?

3. Hvis han bruger alt sin tid på at være doven, spille og ignorere dine og jeres datters behov, så kan jeg ikke rigtigt se hvad der forgår i hans idiotiske hoved? 

Jeg kan forstå på dit indlæg at du har været efter ham et par gange uden virkning, og helt ærligt så tror jeg sku han har brug for det på den hårde måde. Hvis du er klar på at give det en chance, og vil turde at gi ham den store tur, så syntes jeg du skal gøre det. Virk ligeglad med ham, sørg for han kommer til at have det elendigt i hjemmet, lad alt hans huslige blive.. For hvis han virkelig elsker jer og vil blive hos jer, og tage sig sammen, så vil han med det samme se der er noget galt, derefter syntes jeg du skal hive fat i ham en gang for alle.. For han har brug for at blive rusket lidt for at kunne forstå dine behov... Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, for det er da ikke fedt at sidde med det hele selv, det ville være forfærdeligt, hvis det var mig.. Jeg håber fandme at han vil tage sig sammen, for jeres alles skyld!! - For hvis han ikke kan det, ja så må der kun være en udvej, som du nok har gættet. Også må man tage det gode med det dårlige, også må tiden lægge sårene..  Jeg vil gerne give dig et  med på vejen, og fortælle dig at det ikke er dig der er noget galt med, du er et godt menneske som gør alt alt for meget.. Jeg vil glæde mig til at høre en update på dette, for det er ikke fedt for nogen af jer. Men kan glædeligt fortælle dig at min veninde, er stadig lykkeligt gift med hendes kæreste, efter hun gjorde som skrevet ovenfor, og de venter nu deres nummer 2 barn. Så der er håb forude...  Knus fra miiig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Sådan var min søn far også i meget af det du skriver der dog ikke det med pengen der var alt pyha fælles tro han arbejde og jeg på kh eller da vi begge var på kh eller jeg på su og han på kh og tro mig efter 4½ år sammen fik jeg nok dog gik de første ca 3 år oki eller han spille meget men han hente sin søn og og hjalp med af ryde af efter aftensmaden det var alt resten lave jeg og de sidste 10 mdr før jeg smutte med vores søn var han som du skriver der + slå på ting kaste med ting og spille dag og nat og sagde tit han søgte arbejde men der sket aldrig nået nyt han sad bare der stod op kl 15 hente så lige vores søn og spiste med os og spille igen sagde lige godnat til ores søn og spille igen til ja 3-4-5 om morgen eller 7. han blev aldrig kloger og vi have papterpi til marts 2003 og der gik det ok indtil de 10 mdr før jeg smutte med vores søn og fik nok af ham og alt hans lort alle stede osv osv.

kan kun sig til dig enten holde du i han skal være med osv og fælles om pengen også ellers så må jeg undskylde jeg skriver det men tag turen og flytte pt hjem til en du kender og bo indtil du kan få en bolig.Sådan gjorede jeg det jeg var dog heldig af få en lejlighede i lejerbo.dk på 3 uger. så det kan lad sig gøre f.eks boligsiderne osv. Eller også må du lev med ham som han er nu men tro mig tro jeg ikke du holde til i længten for jeg har været der + min datters far derfter også lidt det samme igen + små vold og pykisk ned køreingen fik jeg også af ham så jeg kan kun sig díg af mit ønske om en kernefamilie vi mit et og alt håb i det min mor har 5 tøsser med 3 mænd min bio far 4 tøsser med 3 kvinder og kendte ham ikke før jeg var næsten 15 år så jeg hved hvordan et barn kan have det igellem liv men tro mig dit barn kan mærke du er ked ned osv og det er bestemt heller ikke sundt for din datter så du blever nødtil af tænke den anden vej også er det her sundt for din datter det her forhold eller af have en mor der er glad og lykke tit og hun ser sin far og en ting mere jeg hved his din datter kun er 1 år for i ikke lo til 7/7 ordeningen for der har jeg også være igellem med min datter. ja dt kan godt ske han ville have krig med dig men så må han have det men når det så er sagt og over så er det jo for jeres datters bedste når samvær osv er på plads og din svigerfamilie hvis de bare vise han er sådan så kunne de jo også tag fat i ham og sig høre nu her min ven også selvom i ikke er sammen og hvis i kan så godt sammen du og svigerfarmilien så kan i måske også bevar det tros i ikke er sammen.Jeg har stadig god kontakt med både min stor søns far.s farmor på fyn hun ser slet ikke sin søn han gider hende ikke og jeg ses også stadig med min datters farmor til tider og elsker hende hun har gjort meget for mig igellem de her 17 år jeg har kendt hende sagden er nemlig den af min datters far er min ungdoms kæreste og fandt sammen kort efter jeg slog op med min søns far igellem 7 år i det vi stadig var venner alle 3 igellem årne og min datters far året efter blev single efter 8 år med en pige som jeg var kort veninde med men pga de fandt sammen mens jeg stadig elskede ham i 95 hade jeg hende men nok om det hvis man ville bevar kontankten for sine børns skyld skal man det syntes jeg og holde fødselsdag sammen osv ikke af far skal med men man kan godt inv dem f.eks. jeg er endelig ene barn tros alle de søsken for ingen af de andre har samme far som mig og ja det er da lidt øv og ked af det til tider men hved du hvad såda blev mit li bare ikke eller sker aldrig og ja jeg er a gået lidt i mine forældres fodspor men jeg vender den til det positiv i jeg drikker ikke tager ikke stoffe + har 3 djlig børn ja dog med 3 mænd men for den da sådan er det jo bare sådan skulle det bare være bare man er lykkelig og har sin børn osv siger jeg for mig er de mit liv før en mand og ham steen jeg er sammen med nu igellem 5 år han er mere mand ind nogle af dem jeg tidliger har været sammen med skal så lige sige tros 3 børn har jeg kun haft 5 kærester i alt på mine 35 år som har været rigtigt forhold + sex.Min datters far endte det så godt ud med vi kan super sammen den dag i dag men de første 8 mdr efter vi gik fraa hinanden var ikke fede + han var ikke sød osv og i de 2½ år sammen have vi heller ikke fælles øko.... ja og han lave ingen ting overhovede hjemme og stod også alene med vores datter selv under graiditen var det tit andre der var med mig.Han var dog med til 3 af de 7 scanninger men da jeg var hved af føde i uge 34+5 var det min eks der var med min søns far.for han var træt...godt så. kan bleve hved søde. Så derfor nok om mit lange indlæg.

Jeg lytter gerne skriver gerne privat med dig osv.For jeg kender til alt det du skriver der og de følgeser du har i hovede med det og det osv.

Mange

Henriette

Anmeld

8. juli 2012

H+S Skjolgborg.

OktoberMor skriver:

Puha.. Hold da op, tror ikke jeg har læst så langt et indlæg siden jeg læste en bog i 4 klasse. Hehe...

Nå, nu til problemet, dit indlæg lyder for mig som min veninde som netop har været ude for det samme, og jeg måtte læse dit indlæg godt igennem, for skulle lige være sikker på det ikke var hende. 

1. Hvis ikke der sker noget inden længe, så er jeg ked af at sige det, men så finder han nu altså noget andet, det er jeg bange for.. 

2. Han behøver nærhed, før han føler at han vil hjælpe dig? - Har han ikke været klar til at få barnet, det kunne nemlig godt lyde sådan, til dels også eftersom han næsten ingen kontakt har til jeres datter?

3. Hvis han bruger alt sin tid på at være doven, spille og ignorere dine og jeres datters behov, så kan jeg ikke rigtigt se hvad der forgår i hans idiotiske hoved? 

Jeg kan forstå på dit indlæg at du har været efter ham et par gange uden virkning, og helt ærligt så tror jeg sku han har brug for det på den hårde måde. Hvis du er klar på at give det en chance, og vil turde at gi ham den store tur, så syntes jeg du skal gøre det. Virk ligeglad med ham, sørg for han kommer til at have det elendigt i hjemmet, lad alt hans huslige blive.. For hvis han virkelig elsker jer og vil blive hos jer, og tage sig sammen, så vil han med det samme se der er noget galt, derefter syntes jeg du skal hive fat i ham en gang for alle.. For han har brug for at blive rusket lidt for at kunne forstå dine behov... Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, for det er da ikke fedt at sidde med det hele selv, det ville være forfærdeligt, hvis det var mig.. Jeg håber fandme at han vil tage sig sammen, for jeres alles skyld!! - For hvis han ikke kan det, ja så må der kun være en udvej, som du nok har gættet. Også må man tage det gode med det dårlige, også må tiden lægge sårene..  Jeg vil gerne give dig et  med på vejen, og fortælle dig at det ikke er dig der er noget galt med, du er et godt menneske som gør alt alt for meget.. Jeg vil glæde mig til at høre en update på dette, for det er ikke fedt for nogen af jer. Men kan glædeligt fortælle dig at min veninde, er stadig lykkeligt gift med hendes kæreste, efter hun gjorde som skrevet ovenfor, og de venter nu deres nummer 2 barn. Så der er håb forude...  Knus fra miiig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.