Kære du,
Jeg traf selv det valg at blive enlig mor, da min søn var to år. Der sad jeg nøjagtig som du og skulle starte forfra med stor gæld fra et hus, som vi ikke havde mere.
Alt det praktiske skal du nok klare - det er "kun" penge og det er hårdt en periode, men det kan lade sig gøre at komme igennem det.
Det er et sindssygt hårdt valg at træffe, og jeg forstår så godt dine tanker. Man har så dårlig samvittighed over at gøre sit barn til skilsmissebarn. Det var jo slet ikke det, der var planen. 
Men man skal ikke finde sig i alt for børnenes skyld, og som du beskriver din eks, lyder for mig, som om du har truffet det rigtige valg.
Jeg var alene i næsten 6 år, og der var nogle hårde perioder. Men jeg har klaret det - og jeg er også blevet stærkere af det.
Min eks og jeg har et supergodt forhold, og hvis I kan finde ud af at have det, så vil det betyde alverden for jeres datter.
Man skal vænne sig til at drømmen om kernefamilien er brast. Det var jo det, man aller helst ville give sine børn. Men når nu det ikke kan være sådan, så behøver det faktisk ikke at være helt skidt at være skilsmissebarn - især hvis de voksne kan finde ud af det.
Man kan faktisk vælge at se det som en fordel, at I er gået fra hinanden, imens hun er så lille. Hun kan ikke huske, at I har boet sammen. For hende vil det bare altid have været sådan. Sådan har min søn det i hvert fald nu.
Jeg håber du finder ud af det på en god måde. 
Anmeld