Nogen der har erfaring omkring det at have killinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Ryberg

IsabellaCiinea skriver:

Det er ganske sandt

Hihihi... Men bliv medlem, det er gratis, og har fordele

Og jah, så skønt at hver 10. pakke kattesand er gratis.. Jeg må snart være ved at ha nået de 10 pakker 

jeg har lige tilmeldt mig.. får jeg så et medlemskort med posten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

raca

det har moren ordnet ved os..

dvs at gå på kattebakke, har de bare sådan lært når de kunne komme op i den. og det har været moren der gjode det arbejde.

at spise.. jeg kan virkelig ikke huske vi har haft gjordt noget særligt.. når de har været 6-8 uger har de spist af maden, dvs jeg mener vi købte noget killingefodder der var bløder i det..

også er de blevet taget væk når de ca var 12 som min.

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

raca skriver:

det har moren ordnet ved os..

dvs at gå på kattebakke, har de bare sådan lært når de kunne komme op i den. og det har været moren der gjode det arbejde.

at spise.. jeg kan virkelig ikke huske vi har haft gjordt noget særligt.. når de har været 6-8 uger har de spist af maden, dvs jeg mener vi købte noget killingefodder der var bløder i det..

også er de blevet taget væk når de ca var 12 som min.

de kommer heller ikke væk før de er 12 uger! Det er jo også lovpligtigt...

Jamen jeg har fået sådan nogle dejlige råd og forklaringer, det var lige hvad jeg havde brug for.. tak for det Vil slappe mere af med det hele nu det skal nok gå

Anmeld

4. juli 2012

BellaCiinea

KittyGirl skriver:

jeg har lige tilmeldt mig.. får jeg så et medlemskort med posten?

Jah Og sys bare generelt at Petworld er en dejlig butik

Anmeld

4. juli 2012

raca

KittyGirl skriver:

de kommer heller ikke væk før de er 12 uger! Det er jo også lovpligtigt...

Jamen jeg har fået sådan nogle dejlige råd og forklaringer, det var lige hvad jeg havde brug for.. tak for det Vil slappe mere af med det hele nu det skal nok gå

jeg mener vi bruget godt vaskede kødbakker.. forde de havde den rigtige højde, da en alm katte bakke var al for stor.. vi satte de små bakker pa avispapir da vores gavede ud over alle kanter og i starten bakkede så langt tilbage at de lage lorten uden for bakken.. efter de havde gravet et nydeligt hul... midt i bakken...

Anmeld

8. juli 2012

Peanut

KittyGirl skriver:

Vores fantastiske mislinger blev 4 uger igår, og jeg ved at det nu er ved at være tid hvor jeg skal lære dem at gå i kattebakke og spise fast føde..

Men jeg har altså et par spørgsmål som jeg håber jeg kan få hjælp til...

Jeg har sat Lasses kravlegård op og sat killingerne i, det hygger de sig meget med. Har puttet en lille killinge kasse i, hvor missemor har tisset i.. derudover en lille skål med killinge foder fra Royal Canon som jeg har blødt op i vand... giver dem også most vådkost ..

Den ene af killingerne har spist lidt af den faste føde, men det er som om de andre nægter... er det bare at væbne sig med tålmodighed? eller hvad er jeres erfaringer?

Hvordan gør jeg det med at lære dem at gå i bakken, eller kommer det af sig selv?

og så har jeg det problem at missemor æder killingernes mad!!!!!

og selvfølgelig lidt billeder

Hej Du 

Først og fremmest tillykke med de små 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil lære dine killinger at gå på bakken? Det skal missse-mor jo nok sørge for 

Det er vigtigt at du IKKE  bruger klumpende kattegrus, da killingerne kan finde på at spise det.

Du skal nu ikke være så bekymret for, at de ikke tager så meget fast føde endnu (medmindre det er fordi moderen ikke giver mælk nok). De er jo kun 4 uger, og det er også først nu, de så småt begynder at tage fra. Og de har jo 8 uger endnu, til at lære at spise fast føde, inden de må komme hjemmefra, så der er massere af tid endnu.

Bare giv dem en lille portion hver dag, så skal det nok komme.

At moderen spiser "deres" mad, er der intet galt i. Tværtimod - så burde hun, fra da hun var drægtig have erstattet sin normale kost, med killingefoder, for at få ekstra energi og dermed en mere energirig og fedtholdig mælk. 

PS har ikke læst alle andre svar i tråden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.