Nogen der har erfaring omkring det at have killinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.318 visninger
45 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Ryberg

Vores fantastiske mislinger blev 4 uger igår, og jeg ved at det nu er ved at være tid hvor jeg skal lære dem at gå i kattebakke og spise fast føde..

Men jeg har altså et par spørgsmål som jeg håber jeg kan få hjælp til...

Jeg har sat Lasses kravlegård op og sat killingerne i, det hygger de sig meget med. Har puttet en lille killinge kasse i, hvor missemor har tisset i.. derudover en lille skål med killinge foder fra Royal Canon som jeg har blødt op i vand... giver dem også most vådkost ..

Den ene af killingerne har spist lidt af den faste føde, men det er som om de andre nægter... er det bare at væbne sig med tålmodighed? eller hvad er jeres erfaringer?

Hvordan gør jeg det med at lære dem at gå i bakken, eller kommer det af sig selv?

og så har jeg det problem at missemor æder killingernes mad!!!!!

og selvfølgelig lidt billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Miss Church

Nårh hvor er de søde! 

Ved desværre ingen ting om dit spørgsmål,  men held og lykke med dem  

Anmeld

4. juli 2012

Princesspigen

KittyGirl skriver:

Vores fantastiske mislinger blev 4 uger igår, og jeg ved at det nu er ved at være tid hvor jeg skal lære dem at gå i kattebakke og spise fast føde..

Jeg har sat Lasses kravlegård op og sat killingerne i, det hygger de sig meget med. Har puttet en lille killinge kasse i, hvor missemor har tisset i.. derudover en lille skål med killinge foder fra Royal Canon som jeg har blødt op i vand... giver dem også most vådkost ..

Den ene af killingerne har spist lidt af den faste føde, men det er som om de andre nægter... er det bare at væbne sig med tålmodighed? eller hvad er jeres erfaringer?

Hvordan gør jeg det med at lære dem at gå i bakken, eller kommer det af sig selv?

først: nåååå hvor er de 2 orange nuttede  

de fleste missemødre lærer selv killingerne at gå på bakke, men et godt råd kan være at bære kattene hen på bakken og tøre den nogle gange i numsen med en våd klud og gøre det fx når de lig har sovet, li har spist osv.. det efterligner når mor slikker dem bag i og kan få dem til at tisse

med hensyn til maden kan det være en god ide at logge killingerne lidt ved fx at stikke fingeren i maden og prøve at få dem til at slikke det af.. men det r ihværtifal helt normalt at en er hurtiger end andre til at lære alting

Anmeld

4. juli 2012

BellaCiinea

KittyGirl skriver:

Giv dem udkogte ris med A38 og torskerogn.. Blandet godt sammen. Det fik vi afvide af en der avler katte, da vi havde vores 2 killinger vi flaskede op =)

Og de var ikk bare vilde med det.. de var VILDE med det

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

Miss Church skriver:

Nårh hvor er de søde! 

Ved desværre ingen ting om dit spørgsmål,  men held og lykke med dem  

Taak ja de er helt vildt kære, de vinder mange hjerter

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

Princesspigen skriver:

først: nåååå hvor er de 2 orange nuttede  

de fleste missemødre lærer selv killingerne at gå på bakke, men et godt råd kan være at bære kattene hen på bakken og tøre den nogle gange i numsen med en våd klud og gøre det fx når de lig har sovet, li har spist osv.. det efterligner når mor slikker dem bag i og kan få dem til at tisse

med hensyn til maden kan det være en god ide at logge killingerne lidt ved fx at stikke fingeren i maden og prøve at få dem til at slikke det af.. men det r ihværtifal helt normalt at en er hurtiger end andre til at lære alting

Okey, så er jeg "godt" på vej...

og tror jeg har gjort noget forkert... jeg skal vel ikke bruge det alm. kattegrus jeg i forvejen bruger til missemor?? Skal de have noget specielt der?

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

IsabellaCiinea skriver:

Giv dem udkogte ris med A38 og torskerogn.. Blandet godt sammen. Det fik vi afvide af en der avler katte, da vi havde vores 2 killinger vi flaskede op =)

Og de var ikk bare vilde med det.. de var VILDE med det

det vil jeg helt klart prøve tak for det

Anmeld

4. juli 2012

Princesspigen

KittyGirl skriver:

Okey, så er jeg "godt" på vej...

og tror jeg har gjort noget forkert... jeg skal vel ikke bruge det alm. kattegrus jeg i forvejen bruger til missemor?? Skal de have noget specielt der?

det er lidt an på hvad du bruger til missemor..

det kan være en fordel hvis det er småt grus og ikke det store.. jo mindre det er jo nemmere har killingerne ved at grave i det..  

Anmeld

4. juli 2012

BellaCiinea

KittyGirl skriver:

det vil jeg helt klart prøve tak for det

Det var så lidt =) vores sku nemlig også begynde med fast mad, men gad absolut ikk ha opblødet tørfoder.

Så vi fik det tip, og det var bare kanon!

Anmeld

4. juli 2012

simone-baby93

Først og fremmest NURH HVOR ER DE BARE SKØNNE!!!!!!! 

Det med maden hvor missemor spiser det. Prøv om du ik kan lukke af for det så kun killingerne kan komme til deT. 

Bakken skal de lære at kende så prøv at sætte dem op i bakken og tør dem i bagen med en vådserviet da det gør noget ved tisse refleksen og efter hånden så lære de at det er Bakken som er toilettet 

Det er de råd min veninde gav mig da jeg ville ha en killing 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.