HJÆLP!! Ved ikke om min amning fungere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

HeidiW86

Månsson skriver:

Sådan tror jeg alle har det i starten. jeg endte med at over fodre det lille mennesker ups. Man skal jo lige læge signaler osv at kende.. Jo man skal lade dem tømme brystet så at sige.. tror det er meget forskelligt hvor når det tykke mælk kommer

Jeg lader hende ihvertfald ligge indti hun selv siger fra og har også set noget meget Hvidt i hendes mund håber det er den gode mælk!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

AnneH

HeidiW86 skriver:

Hej piger.
Fødte i lørdags en lille pige, alt gik godt og jeg erkendt intresseret i at amme hende, men om tirsdagen var vi hos lægevagten pga en "knude" hun havde i hovedet, det var dog ingenting heldigvis, men jeg fik spurgt indtil hvornår mælken løb til for syntes jeg ikke min var..
De vejede hende og deres vægt sagde hun havde tabt 400 g!
Jeg var dybt rystet og de endte med vi skulle give lidt mme samtidig med at jeg ammede, nu er det så fredag og jeg forsøge stadig at amme og minimere mme, men er bange for je har ødelagt det for hun kan finde på at blive rigtig sur på mit bryst og tage det i munden sutte 2 gange og slippe igen, eller slet ikke gribe fat.. Dog sutter hun også lystigt for det meste, og jeg har set hel hvid mælk selvom mine bryster ikke har været spændte endnu og de løber kun lidt om morgen!!

Please har brug for gode råd eller nogen som har prøvet det samme hvor det gik med amningen alligevel?

På forhånd tak.

Jeg vil lige sige at jeg heller ikke fik brystspændninger til at begynde med. Der gik rigtig lang tid før jeg oplevede det og det er altså ikke ensbetydende med at mælken ikke er løbet til.

Hvornår blev hun vejet?? de 400 g var det i forhold til fødselsvægten, det er jo helt normalt at de taber sig den første tid.

Hvis hun ikke tager så meget mme så tror jeg bestemt at du mætter hende hos dig.

Håber på det bedste hos jer

Anmeld

29. juni 2012

HeidiW86

AnneH skriver:

Jeg vil lige sige at jeg heller ikke fik brystspændninger til at begynde med. Der gik rigtig lang tid før jeg oplevede det og det er altså ikke ensbetydende med at mælken ikke er løbet til.

Hvornår blev hun vejet?? de 400 g var det i forhold til fødselsvægten, det er jo helt normalt at de taber sig den første tid.

Hvis hun ikke tager så meget mme så tror jeg bestemt at du mætter hende hos dig.

Håber på det bedste hos jer

Hun blev vejet i tirsdags og så kommer på mandag så vi kan få hende vejet igen!
Tak jeg begynder at tro på at hun får en del mælk hos mig!

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

Synes det lyder underligt at der ikke rigtig er løbet mælk til helt endnu. Isabella blev født om mandagen. Vi var nødtil at give mme om tirsdagen da jeg ikke havde nok råmælk. Vi skulle hjem torsdag og der havde hun tabt sig næsten 500 g. Så vi skulle derop om lørdagen til vejning. Men min mælk var løbet tiltorsdag morgen. Og mine bryster var kæmpe og føltes som om de var ved at springe i luften. Plus at hvis jeg sad i sofaen og snakkede med isabella så løb mælken derud af. Og om morgnenen var jeg nødtilat malke lidt ud for at hun kunne fp fat. Og mange gange når jeg havde trykket lidt stor det bare ud i en stråle og blev ved. Hehehe
Men det varede desværre kun en uge så var det som om at det var slut for for hver dag der gik derefter blev mine bryster total tømt hen over eftermiddagen så havde tilsidst ingen mælk om eftermiddagen overhovedet. Det kom først igen i løbet af natten så isabella røg over på flaske. Da det tog rigtig hårdt både på hende og på mig at hun hang i mine bryster fra omkring kl 15 og resten af dagen. Og hun skreg som en gal.

Nå men tilbage til dig. Jeg synes du skal hive fat i din sp for at få hende til at hjælpe dig. Og ellers din læge. For det er super ærgeligt hvis der ikke bliver gjort noget ved det itide for så risikere du at du ikke kqn amme hende.
Men igen kan det også godt være at du ikke rigtig kan producere nok mælk til dit barn.

Anmeld

29. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Måske også hun bliver sur ved brystet fordi hun vænner sig til flasken, hvor mælken kommer med det samme, i forhold til brystet hvor hun skal arbejde for det meget mere og hun så bliver utålmodig.

Og så stol på din krop kan, der er jo mælk, og det altså ganske normalt at det tager lidt tid inden mælken løber til, så det med at hun tabte sig er altså normalt.

Ikke alle har mælk der løber til i stride strømme og ikke alle lækker mælk hele tiden bare fordi de ammer, det der er vigtigt er at der er mælk, og at hun ellers er en glad pige, manglede hun mælk ville du have en baby der græd og græd og græd og var utilpas.

Jeg vil anbefale dig at kigge forbi ammenet.dk hvor der er en masse kvinder med styr på det at amme som har lavet en amme wiki som har svaret på næsten alt inden for amning.

Og så vil jeg også anbefale dig at amme hende så snart hun har lyst at amme, det gør hun er motiveret og har lyst til at amme, gør det i ro og mag, bliver hun urolig ta hende over skulderen og bøvs hende af og læg hende til igen, det rart for jer begge at fri amme, som man kalder dette, det gør hun føler du imødekommer hendes behov og du behøver ikke kigge efter uret.

Desuden producere du den mælk hun efterspørger, så jo mere mme du giver hende jo mindre mælk efterspørger hun din mælk og så producere du det mindre.

Håber det kunne bruges, hvis det virkelig er amning du ønsker at skulle fungere synes jeg du skal prøve at stole på din krop og lytte efter din datters signaler og ikke stresse over amning.

Flasken er nemmere at håndtere mentalt fordi man præcis ved hvor meget den lille har fået, men tro mig når jeg siger at kroppen sagtens kan gøre det den er bygget til.

Min konklusion må være at jeg synes du skal give det en chance

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.