HJÆLP!! Ved ikke om min amning fungere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

HeidiW86

Hej piger.
Fødte i lørdags en lille pige, alt gik godt og jeg erkendt intresseret i at amme hende, men om tirsdagen var vi hos lægevagten pga en "knude" hun havde i hovedet, det var dog ingenting heldigvis, men jeg fik spurgt indtil hvornår mælken løb til for syntes jeg ikke min var..
De vejede hende og deres vægt sagde hun havde tabt 400 g!
Jeg var dybt rystet og de endte med vi skulle give lidt mme samtidig med at jeg ammede, nu er det så fredag og jeg forsøge stadig at amme og minimere mme, men er bange for je har ødelagt det for hun kan finde på at blive rigtig sur på mit bryst og tage det i munden sutte 2 gange og slippe igen, eller slet ikke gribe fat.. Dog sutter hun også lystigt for det meste, og jeg har set hel hvid mælk selvom mine bryster ikke har været spændte endnu og de løber kun lidt om morgen!!

Please har brug for gode råd eller nogen som har prøvet det samme hvor det gik med amningen alligevel?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

HeXeri

HeidiW86 skriver:

Hej piger.
Fødte i lørdags en lille pige, alt gik godt og jeg erkendt intresseret i at amme hende, men om tirsdagen var vi hos lægevagten pga en "knude" hun havde i hovedet, det var dog ingenting heldigvis, men jeg fik spurgt indtil hvornår mælken løb til for syntes jeg ikke min var..
Jeg var dybt rystet og de endte med vi skulle give lidt mme samtidig med at jeg ammede, nu er det så fredag og jeg forsøge stadig at amme og minimere mme, men er bange for je har ødelagt det for hun kan finde på at blive rigtig sur på mit bryst og tage det i munden sutte 2 gange og slippe igen, eller slet ikke gribe fat.. Dog sutter hun også lystigt for det meste, og jeg har set hel hvid mælk selvom mine bryster ikke har været spændte endnu og de løber kun lidt om morgen!!

Please har brug for gode råd eller nogen som har prøvet det samme hvor det gik med amningen alligevel?

På forhånd tak.

Det lyder som om den er gal med din produktion. 4 dage efter mit kejsersnit stod jeg op til bryster der var ved at eksplodere og sengetøj fuldstændigt gennemvådt. Har du ikke oplevet det endnu, lyder det som om det er der du skal lede først.

Umiddelbart burde din datter kunne få din produktion op, men når det efterhånden er en uge siden, ved jeg ikke om du skal søge hjælp hos en læge?

Anmeld

29. juni 2012

babymus77

Altså husker at nu mere min søn blev lagt til og suttede, nu mere kom der:-))

Anmeld

29. juni 2012

HeidiW86

HeXeri skriver:

Det lyder som om den er gal med din produktion. 4 dage efter mit kejsersnit stod jeg op til bryster der var ved at eksplodere og sengetøj fuldstændigt gennemvådt. Har du ikke oplevet det endnu, lyder det som om det er der du skal lede først.

Umiddelbart burde din datter kunne få din produktion op, men når det efterhånden er en uge siden, ved jeg ikke om du skal søge hjælp hos en læge?

Nej mit tøj er ikke mega vådt og jeg bruger ikke ammeindlæg, de drypper om natten når hun bliver lagt til ellers ikke!

Anmeld

29. juni 2012

HeidiW86

babymus77 skriver:

Altså husker at nu mere min søn blev lagt til og suttede, nu mere kom der:-))

Jeg lægger hende ti hver 2 time og nogen gange mere hvis hun er ked, men det virker åbenbart ikke!!

Anmeld

29. juni 2012

HeXeri

HeidiW86 skriver:

Nej mit tøj er ikke mega vådt og jeg bruger ikke ammeindlæg, de drypper om natten når hun bliver lagt til ellers ikke!

Bumbum ... Prøv at ringe op på fødegangen?
Jeg tænker, når der findes piller for ammestop, må der også være noget smart til ammestart? Uden at vide noget reelt om det selvfølgeligt.

Anmeld

29. juni 2012

HeidiW86

HeXeri skriver:

Bumbum ... Prøv at ringe op på fødegangen?
Jeg tænker, når der findes piller for ammestop, må der også være noget smart til ammestart? Uden at vide noget reelt om det selvfølgeligt.

Kunne være jeg skulle prøve, Vil så gerne amme den lille fis og det går også ok for det meste men nogen gange smider hun brystet væk..

Anmeld

29. juni 2012

L&V

HeidiW86 skriver:

Hej piger.

På forhånd tak.

Hvor meget mme får hun på en alm dag og hvor meget ammer du?
Min datter blev os utrolig sur på mine babser indtil det løb rigtig godt, så det ska du ikke bekymre dig om. Tænker får hun ordentligt fat? Kan du malke ud evt så du kan oppe produktionen også gi dig selv fred og ro til at amme stress er ikke super for mælken

Anmeld

29. juni 2012

HeidiW86

Månsson skriver:

Hvor meget mme får hun på en alm dag og hvor meget ammer du?
Min datter blev os utrolig sur på mine babser indtil det løb rigtig godt, så det ska du ikke bekymre dig om. Tænker får hun ordentligt fat? Kan du malke ud evt så du kan oppe produktionen også gi dig selv fred og ro til at amme stress er ikke super for mælken/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Hun får 1 maks 2 gange om dagen mme. Hvor der er mellem 20-30 ml i, og jeg ammer alt hvad jeg overhovedet kan også inden mme.
Hvor længe gik der inden du kunne amme rigtigt??
Hun får ordentlig fat men når hun b liver sur gør hun ikke for så gider hun det nærmest ikke,

Hvis man skal malke ud skal man have en pumpe ikke??

Anmeld

29. juni 2012

L&V

HeidiW86 skriver:

Hun får 1 maks 2 gange om dagen mme. Hvor der er mellem 20-30 ml i, og jeg ammer alt hvad jeg overhovedet kan også inden mme.
Hvor længe gik der inden du kunne amme rigtigt??
Hun får ordentlig fat men når hun b liver sur gør hun ikke for så gider hun det nærmest ikke,

Hvis man skal malke ud skal man have en pumpe ikke??

Hvis hun ikke får mere mme end det så er det jo så fint det må jo betyde hun er mæt ellers En go uge vil jeg sige, det tog 3 dage før mit mælk løb til og hun tabte sig en del, men kom hurtigt med igen Nu ved jeg ikke om du ammer efter uret eller når hun ber om det men jeg vil i hvert fald anbefale du ammer efter behov og ikke efter ur det er os nemmest og amme op på den måde.. Det er altså ikke nødvendigt at de bliver spændte og løber over, måske du bare er en af dem der har ligepræcic nok til din mus og ikke en dråbe mere og det er jo bare så fint så

Du kan malke med hånden, el maskine eller manual maskine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.