Hvad gør jeg med et skrækkeligt familiemedlem :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jamen det er jo det jeg prøver og finde ud af. Må man godt nærmest tvinge ham til sådan noget? Eller får andre til at tvinge ham for alle andre skyld og velbefindende - altså hvis man kan sige det sådan?

Jeg ved faktisk ikke om man kan tvinge ham med til en socialrådgiver, men jeg synes det lyder til, at han har glimt af, at man kan tale med ham og det er måske det, man skal udnytte og en af de dage, få ham med? Kan se at andre har nævnt afvænning, måske man kan lave en aftale med en klinik om, at man kommer med ham en dag, hvor han er ok? Jeg tror sådan nogle steder er vant til at håndtere, at han er voldig...

Hvis han fik det ultimatum en dag han har det godt, at enten går han i behandling ellers må han flytte, tror du så man kan få ham afsted?

Jeg håber så meget det bedste for jer, for det må tage utrolig hårdt på hele familien!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej de damer. Ja jeg skriver lige som en anonym denne gang - det er faktisk lidt pinligt og jeg skammer mig så meget!

Sagen er den at jeg har en efternøler til onkel, han er kun 21 og bliver 22 år sidst på året. Han har alle dage været et problem barn, netop fordi han er efternøler og altid har fået hvad han ville fordi at det var nemmest og så var de ringen brok. Men fred være med det!

Sagen er den at fra han var 14 måske og så til nu, ja der har han ikke gået i skole, han er altid blevet smidt ud. Han ryger hash, tager stoffer og nu også steroider fordi han gerne vil være et stort muskelsvin (undskyld udtrykket).

Han har intet arbejde, så min mormor og morfar betaler alt for selvom min morfor er førtidspensionist og min mormor er lige gået på efterløn = de har ingen penge til at vi f.eks. kan komme på udflugter sammen. Han har bil som han smadrer og kører rundt i hele dagen = en stor udgift for min mormor og morfar der SKAL finde penge til ham ellers så smadder han hele huset.

Ork ja jeg kunne blive ved. Men det er så træls, fordi der er faktisk dage hvor han er helt normal og man føler at man sagtens kan være sammen med ham - så det er så træls når han går hen og bliver et egoistisk pralende svin, ja undskyld.

Han har f.eks. lige skrevet på facebook at han nu igen har haft ballade med naboen, jeg kan se det var kl 24 ca og at politiet og peberspray har været involveret  naboen har 2 mindre børn, men han hader manden derover.

Det er skrækkeligt, så skrækkeligt. Og nu er jeg gravid - det eneste jeg kan tænke på er at jeg ikke kan besøge min mormor og morfar med mit barn, jeg ved jo ikke hvad han kommer hjem med eller hvordan han er den dag.

Ved godt min mormor og morfar har været meget selvskyld i hvordan han er, men han må jo også blive voksen og selv tage ansvar. Elsker min mormor og morfar mere end noget andet, men må tænke på mit barn 

Jeg tænkte så om man ikke kunne ringe til en eller anden og får hjælpe til min onkel. Et eller andet, som sagt har vi alle set at han er god nok på bunden, men nogle skal altså give ham noget hjælp. Ikke bare for hans skyld, men for vores alle sammens skyld. Det er bare svært når han er over 18 år 

Håber virkelig at nogen kan hjælpe, er så ked af det på mit barns vejne. Vi er en lille familie i forvejen og det ville være så forfærdeligt at miste 3 mere 

Er enig med rebecca55.

Og når der er stoffer inde over, så er der ikke meget, du kan gøre... Du skal tænke på dig selv først og fremmest. Du kan ikke lave aftaler med dig onkel, men du kan måske indvie dine bedsteforældre i, hvad du tænker omkring at skulle være mor mv...

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ved faktisk ikke om man kan tvinge ham med til en socialrådgiver, men jeg synes det lyder til, at han har glimt af, at man kan tale med ham og det er måske det, man skal udnytte og en af de dage, få ham med? Kan se at andre har nævnt afvænning, måske man kan lave en aftale med en klinik om, at man kommer med ham en dag, hvor han er ok? Jeg tror sådan nogle steder er vant til at håndtere, at han er voldig...

Hvis han fik det ultimatum en dag han har det godt, at enten går han i behandling ellers må han flytte, tror du så man kan få ham afsted?

Jeg håber så meget det bedste for jer, for det må tage utrolig hårdt på hele familien!

Det kan da måske godt være at man kan det, altså en dag hvor er han er fin nok. Jeg er så bare bange for at når dagen kommer hvor han skal afsted at så vil han ikke og så starte det jo forfra.

Det ville være meget nemmere hvis man bare kunne tvinge ham  Er sikker på at han ville få det meget bedre.

Men ja, jeg fortæller det jo på et tidspunkt, fordi jeg vil ikke være med til det. Og så må vi jo se hvad han siger til det. Bliver han sur, jamen så kan vi jo bare ikke komme på besøg imens han er der 

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Er enig med rebecca55.

Og når der er stoffer inde over, så er der ikke meget, du kan gøre... Du skal tænke på dig selv først og fremmest. Du kan ikke lave aftaler med dig onkel, men du kan måske indvie dine bedsteforældre i, hvad du tænker omkring at skulle være mor mv...

Min mormor og morfar ved det ikke endnu, det skulle være hendes 60 års fødselsdagsgave . Så det skal ikke gøres til en "træls" ting lige foreløbigt. Det kan jo også være at han automatisk ændre sig og vil være et forbillede når der er en bette en på vej - så den tid den sorg. Men det er jo bare så træls og det kunne jo være der var en herinde der havde den helt perfekte løsning som kunne gavne ALLE og ikke kun ham selv 

Anmeld

29. juni 2012

Savannah

Anonym skriver:

Okay det lyder da godt, han kan bare være enormt voldsom og han er jo en stor og stærk gut efterhånden pga de sterioder.

Ja ja helt sikkert. Jeg vil jo også stille et ultimatum når dagen kommer, at han lade være og får hjælp eller at jeg holder mig væk. 

Men vil heller ikk gøre hele situationen være ved at tvinge ham og gøre mormor ked af dte fordi han flipper fuldstændig osv osv. Det er jo en sart situation og jeg sstår som en lus imellem 2 negle.

Jeg ved bare hvordan jeg har det ang mit barn og det nager mig at det MÅSKE kan ødelægge min familie. Derfor jeg vil prøve og finde den bedst mulige løsning og har derfor spurgt til råds herinde 

Men det er jo en snak jeg kan tage med dem når den tid kommer.

Ham jeg "kender" er kæmpe, han kan snildt løfte mig i en arm..

Jeg synes du skal snakke med din mormor og morfar om det, fortæl dem hvad du føler.. De ved helt sikkert godt det er et problem, men måske kan de ikke se omfanget af det.. De elsker ham jo. Man ér bare en anden person når man tager stoffer.
Det er hans forældre der bliver nød til at gøre noget, så er du heller ikke i klemme.. Og det kan man hurtigt komme, selvom man prøver at gøre det godt.

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Ham jeg "kender" er kæmpe, han kan snildt løfte mig i en arm..

Jeg synes du skal snakke med din mormor og morfar om det, fortæl dem hvad du føler.. De ved helt sikkert godt det er et problem, men måske kan de ikke se omfanget af det.. De elsker ham jo. Man ér bare en anden person når man tager stoffer.
Det er hans forældre der bliver nød til at gøre noget, så er du heller ikke i klemme.. Og det kan man hurtigt komme, selvom man prøver at gøre det godt.

Jo jo de ved skam godt at han er et problem. Godt nok kan min mormor godt forsvare ham lige rigeligt engang imellem, men de er udemærket klar over problemet. Men de kan jo ikke få sig til at smide ham ud eller andet, der ligger problemet.

Men det skal nok komme. Måske jeg en dag kan tage snakken med ham hvor han er lidt normal oveni, han er jo ikk træls hele tiden - et eller andet skal der i hvert fald gøres, det skulle bare helst gøres uden at nogen bliver kede af det

Anmeld

29. juni 2012

Savannah

Anonym skriver:

Jo jo de ved skam godt at han er et problem. Godt nok kan min mormor godt forsvare ham lige rigeligt engang imellem, men de er udemærket klar over problemet. Men de kan jo ikke få sig til at smide ham ud eller andet, der ligger problemet.

Men det skal nok komme. Måske jeg en dag kan tage snakken med ham hvor han er lidt normal oveni, han er jo ikk træls hele tiden - et eller andet skal der i hvert fald gøres, det skulle bare helst gøres uden at nogen bliver kede af det

Det er svært uden at gøre nogen kede af det.. Men et eller andet sted bliver han jo nød til at blive clean.. Også for hans egen skyld..
Kan godt forstå hun forsvarer ham, det må ikke være nemt at være vidne til. Også er det rigtig svært at acceptere at en man elsker er misbruger. Det ved jeg desværre alt for godt.

Anmeld

29. juni 2012

wamse

Man kan heldigvis ikke tvinge folk i behandling i dagens Danmark. Men man tage ansvar for sine egne handlinger, og det betyder, at alle i omkring ham har et valg om, ikke længere at stå model til den opførsel.

I kan vælge at nægte at være sammen med ham, hvis han er påvirket eller har en anden form for uønsket adfærd/opførsel.
Dine bedsteforældre vælger jo at acceptere hans opførsel ved ikke at stille krav til ham.

Du kan jo snakke åbent og ærligt med dine bedsteforældre om det, men de vælger jo selv, om de ønsker at fortsætte på den måde.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Det er svært uden at gøre nogen kede af det.. Men et eller andet sted bliver han jo nød til at blive clean.. Også for hans egen skyld..
Kan godt forstå hun forsvarer ham, det må ikke være nemt at være vidne til. Også er det rigtig svært at acceptere at en man elsker er misbruger. Det ved jeg desværre alt for godt.

Nej det er ikke nemt. Os der står på sidelinjen kan jo godt se hvor ked af det mormor bliver når der har været et eller andet. Er bare ked af at han starter på de steroider også - de gør jo overhovedet ikke sagen nemmere.

Vi må se om vi ikke kan finde en løsning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.