Hvad gør jeg med et skrækkeligt familiemedlem :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej de damer. Ja jeg skriver lige som en anonym denne gang - det er faktisk lidt pinligt og jeg skammer mig så meget!

Sagen er den at jeg har en efternøler til onkel, han er kun 21 og bliver 22 år sidst på året. Han har alle dage været et problem barn, netop fordi han er efternøler og altid har fået hvad han ville fordi at det var nemmest og så var de ringen brok. Men fred være med det!

Sagen er den at fra han var 14 måske og så til nu, ja der har han ikke gået i skole, han er altid blevet smidt ud. Han ryger hash, tager stoffer og nu også steroider fordi han gerne vil være et stort muskelsvin (undskyld udtrykket).

Han har intet arbejde, så min mormor og morfar betaler alt for selvom min morfor er førtidspensionist og min mormor er lige gået på efterløn = de har ingen penge til at vi f.eks. kan komme på udflugter sammen. Han har bil som han smadrer og kører rundt i hele dagen = en stor udgift for min mormor og morfar der SKAL finde penge til ham ellers så smadder han hele huset.

Ork ja jeg kunne blive ved. Men det er så træls, fordi der er faktisk dage hvor han er helt normal og man føler at man sagtens kan være sammen med ham - så det er så træls når han går hen og bliver et egoistisk pralende svin, ja undskyld.

Han har f.eks. lige skrevet på facebook at han nu igen har haft ballade med naboen, jeg kan se det var kl 24 ca og at politiet og peberspray har været involveret  naboen har 2 mindre børn, men han hader manden derover.

Det er skrækkeligt, så skrækkeligt. Og nu er jeg gravid - det eneste jeg kan tænke på er at jeg ikke kan besøge min mormor og morfar med mit barn, jeg ved jo ikke hvad han kommer hjem med eller hvordan han er den dag.

Ved godt min mormor og morfar har været meget selvskyld i hvordan han er, men han må jo også blive voksen og selv tage ansvar. Elsker min mormor og morfar mere end noget andet, men må tænke på mit barn 

Jeg tænkte så om man ikke kunne ringe til en eller anden og får hjælpe til min onkel. Et eller andet, som sagt har vi alle set at han er god nok på bunden, men nogle skal altså give ham noget hjælp. Ikke bare for hans skyld, men for vores alle sammens skyld. Det er bare svært når han er over 18 år 

Håber virkelig at nogen kan hjælpe, er så ked af det på mit barns vejne. Vi er en lille familie i forvejen og det ville være så forfærdeligt at miste 3 mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Anonym trådstarter

En masse der læser, men ingen der har noget at sige?

Anmeld

29. juni 2012

Rebecca55

Altså i første omgang er din mormor og morfar jo nød til at kotte navlestrengen og sige at han er en voksen mand og må klare sig selv. Det er jo ikke et liv for nogen af dem. Men i forhold til at hjælpe ham, tror jeg i skal få en han respectere, til at tage en alvorlig snak med ham.

Synes ikke du skal skamme dig, tror alle ville have det som dig. Du synes han er et fjols, men ønsker ham alt det bedste. Han ER et fjolst, men fortjener hjælp.

Håber i finder en løsning.

Anmeld

29. juni 2012

Nettemor

Rebecca55 skriver:

Altså i første omgang er din mormor og morfar jo nød til at kotte navlestrengen og sige at han er en voksen mand og må klare sig selv. Det er jo ikke et liv for nogen af dem. Men i forhold til at hjælpe ham, tror jeg i skal få en han respectere, til at tage en alvorlig snak med ham.

Synes ikke du skal skamme dig, tror alle ville have det som dig. Du synes han er et fjols, men ønsker ham alt det bedste. Han ER et fjolst, men fortjener hjælp.

Anmeld

29. juni 2012

tarkoflen

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige!

Tror du han ville tage imod hjælp? Og tror du, at din mormor og morfar er klar til at bede ham flytte. For det er det eneste rigtige for alle parter!

De kan ikke blive ved med at skulle forsørge en 21 årig!

Stort til dig og din familie, jeg håber l finder en god løsning og din onkel får noget hjælp!

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Ja men det er svært for mormor og lukke ham ude på den måde, han er den sidste fødte. 

Jamen vi har prøvet mange. Han siger siger tit at han sagtens kan forstå det, men når han er i situationerne hvor han er sur eller andet så tænker han ikke længere over det og så flipper han bare.

Episoden med naboen her er bare så latterlig. Har sagt til ham mange gange at nogen må være den voksen, men det er åbenbart aldrig ham der skal være den voksne - dybt suk. Naboen, selvom han er 40 med kone og børn, er faktisk ikke et hak mere voksen end min onkel og så skulle de jo blande politiet ind i det. Ih hvor snakken kommer til at gå og dte tære jo på mormor og morfar. 

Men ville så meget ønske han ville ændre sig og blive voksen. 

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige!

Tror du han ville tage imod hjælp? Og tror du, at din mormor og morfar er klar til at bede ham flytte. For det er det eneste rigtige for alle parter!

De kan ikke blive ved med at skulle forsørge en 21 årig!

Stort til dig og din familie, jeg håber l finder en god løsning og din onkel får noget hjælp!

Min mor og sagt til morfar flere gange at de burde smide ham ud, men han er jo deres barn.

Hvor mange ville lige smide deres barn ud når det kommer til stykket? Tror altså ikke det er ret mange når man først står i situationen, og det var derfor at jeg tænkte at hvis nogen kendte til noget hjælp man kunne få at så var det måske det rette for ham - som sagt er han god nok ligeså snart han ikke laver alt det lort.

Jamen han har faktisk ofte været meget frusteret og sagt til hans egen læge at gerne vil have hjælp, men de gør ikke meget for at hjælpe ham og mange griner af ham fordi at bare burde slappe lidt af.

Det er jo også meget nemt, han kan f.eks. have ADHD eller andet - ja hvad ved jeg. Men der er jo så mange andre ting han også burde få hjælp til.

Anmeld

29. juni 2012

Lone Jakobsen

åh jeg er så ked af at læse det du skriver, for jeg tror jeg ved præcist hvordan du har det.

på trods af din mormor og morfars gode intentioner, er det faktisk det sikkerheds net de tilbyder ham, der gør at han ikke tvinges til at være voksen. så længe de stadig (undskyld mit sprog) holder røven oppe på ham.... så har han ingen grund til at opføre sig som andet end et barn.

som jeg ser det kan du ikke hjælpe ham, og du kan ikke tvinge ham til at få hjælp. det er dem der skal tage det første skridt. afvænning for stoffer, alkohol eller andet vil ikke hjælpe, så længe de stadig er der til at trøste ham når det går galt næste gang.

jeg har desværre en stor del erfaringer på dette område, så skriv gerne privat hvis du ønsker at høre min historie.

og held og lykke

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

åh jeg er så ked af at læse det du skriver, for jeg tror jeg ved præcist hvordan du har det.

på trods af din mormor og morfars gode intentioner, er det faktisk det sikkerheds net de tilbyder ham, der gør at han ikke tvinges til at være voksen. så længe de stadig (undskyld mit sprog) holder røven oppe på ham.... så har han ingen grund til at opføre sig som andet end et barn.

som jeg ser det kan du ikke hjælpe ham, og du kan ikke tvinge ham til at få hjælp. det er dem der skal tage det første skridt. afvænning for stoffer, alkohol eller andet vil ikke hjælpe, så længe de stadig er der til at trøste ham når det går galt næste gang.

jeg har desværre en stor del erfaringer på dette område, så skriv gerne privat hvis du ønsker at høre min historie.

og held og lykke

Ja jeg ved det udemærket godt. Og det er jo lige præcis sådan situationen er. Faktisk så tror jeg godt at min morfar kunne mande sig op, men mormor tror jo stadig at han er et bette barn og så er det jo ikke så nemt for morfar da mormor ville blive ulykkelig.

Nej men jeg tænkte at der måske var nogle væresteder eller sociale steder der kunne tage sig at unge over 18. Bare et eller andet jeg kunne forslå min mormor og morfar. De vil super gerne have hjælp til ham, og han vil også gerne selv når han er helt nede på jorden, men jeg får dem ikke til at smide ham ud og det vil jeg jo heller ikke.

Anmeld

29. juni 2012

SHERO

Det lyder meget bekendt, bare med min lillebror..

Han røg ud i lign. da han var 18 og kom ud i meget meget skidt, som endte med en varetægtsfængsling og måtte flytte til den anden ende af danmark. Jeg er rigtig ked af at sige det, men tror ikke der er andre løsninger end af dine bedsteforældre beder ham flytte, lukker kassen i så han kan lære det på den hårde måde.

Jeg overvejede kraftigt at sige til min bror han ikke kunne være onkel for min barn, men han har heldigvis ændret sig en del, men har stadig mange ting at tumle med der påvirker familien rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.