Hvad gør jeg med et skrækkeligt familiemedlem :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Det lyder meget bekendt, bare med min lillebror..

Han røg ud i lign. da han var 18 og kom ud i meget meget skidt, som endte med en varetægtsfængsling og måtte flytte til den anden ende af danmark. Jeg er rigtig ked af at sige det, men tror ikke der er andre løsninger end af dine bedsteforældre beder ham flytte, lukker kassen i så han kan lære det på den hårde måde.

Jeg overvejede kraftigt at sige til min bror han ikke kunne være onkel for min barn, men han har heldigvis ændret sig en del, men har stadig mange ting at tumle med der påvirker familien rigtig meget.

Ja men det er jo sådan jeg har det. Vil ikke have min onkel i nærheden af mit barn hvis han forsætte sådan der, han kan selvfølgelig nå at ændre sig og måske min mormor og morfar ser tingene i et andet lys når der er barn på vej og faktisk smider ham ud hvis han ikke snart bliver voksen.

Men det er så træls at være en lus imellem 2 negle, fordi jeg ved at min onkel nok bliver sur og utilfreds samtidig med at jeg gør min mormor ked af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Min mor og sagt til morfar flere gange at de burde smide ham ud, men han er jo deres barn.

Hvor mange ville lige smide deres barn ud når det kommer til stykket? Tror altså ikke det er ret mange når man først står i situationen, og det var derfor at jeg tænkte at hvis nogen kendte til noget hjælp man kunne få at så var det måske det rette for ham - som sagt er han god nok ligeså snart han ikke laver alt det lort.

Jamen han har faktisk ofte været meget frusteret og sagt til hans egen læge at gerne vil have hjælp, men de gør ikke meget for at hjælpe ham og mange griner af ham fordi at bare burde slappe lidt af.

Det er jo også meget nemt, han kan f.eks. have ADHD eller andet - ja hvad ved jeg. Men der er jo så mange andre ting han også burde få hjælp til.

Kan l måske få ham til at skifte læge, for det er da en virkelig dårlig læge, der ikke vil hjælpe en, der beder om hjælp!

Jeg kan godt forstå, hvis de ikke vil smide ham ud, men så må de bede ham betale til husholdningen, han får vel penge på en eller anden måde? Hvis de bliver ved med at holde hånden over ham, så kommer han jo aldrig videre? Jeg ved godt det er hårdt sagt, og nej det er ikke sikkert, at jeg kunne gøre det, hvis jeg selv stod i situationen, men de gør ham jo en bjørnetjenste...

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Kan l måske få ham til at skifte læge, for det er da en virkelig dårlig læge, der ikke vil hjælpe en, der beder om hjælp!

Jeg kan godt forstå, hvis de ikke vil smide ham ud, men så må de bede ham betale til husholdningen, han får vel penge på en eller anden måde? Hvis de bliver ved med at holde hånden over ham, så kommer han jo aldrig videre? Jeg ved godt det er hårdt sagt, og nej det er ikke sikkert, at jeg kunne gøre det, hvis jeg selv stod i situationen, men de gør ham jo en bjørnetjenste...

Nej han får netop overhovedet ingen penge nogen steder fra. De betaler ALT for ham. Faktisk så meget at de som bedsteforældre ikke har råd til at tage med os andre i f.eks. Fårup Sommerland og sådanne nogle ting, fordi det er for dyrt. Endnu en ting der er rigtig træls 

Han har gået på TAMU, men der vil de ikke have ham fordi han laver ballade. Han hare fået kontanthjælp, men han gider ikke i aktivering osv osv. Så de betaler alt for ham, hans bil, forsikring, vægtafgift, benzin, telefon, tøj, mad, smøger - ja you name it.

Han har netop skiftet læge, og de prøver og se ad hvad de skal nu. men det hjælper jo stadig ikke hvis han aldrig kommer videre i systemet. Og det hjælper jo slet ikke at han tager de skide steroide nu, de gør ham blød i bolden og han kan ikke styre sig.

Anmeld

29. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Nej han får netop overhovedet ingen penge nogen steder fra. De betaler ALT for ham. Faktisk så meget at de som bedsteforældre ikke har råd til at tage med os andre i f.eks. Fårup Sommerland og sådanne nogle ting, fordi det er for dyrt. Endnu en ting der er rigtig træls 

Han har gået på TAMU, men der vil de ikke have ham fordi han laver ballade. Han hare fået kontanthjælp, men han gider ikke i aktivering osv osv. Så de betaler alt for ham, hans bil, forsikring, vægtafgift, benzin, telefon, tøj, mad, smøger - ja you name it.

Han har netop skiftet læge, og de prøver og se ad hvad de skal nu. men det hjælper jo stadig ikke hvis han aldrig kommer videre i systemet. Og det hjælper jo slet ikke at han tager de skide steroide nu, de gør ham blød i bolden og han kan ikke styre sig.

Jeg kan da godt forstå, at han ikke gider være på kontanthjælp, hvis han kan gøre som der passer ham, slippe for aktivering og så betaler mor og far! Det må jo stoppes, det kan de da heller ikke holde til!

Jeg ved godt, at det er et stort ansvar at tage, men er der ikke et andet famliemedlem der kan slæbe ham med til en socialrådgiver og få noget hjælp til ham? Det dur jo ikke det der

Stakkels jeres familie!

Anmeld

29. juni 2012

Savannah

Som jeg læser det, så skal han afvænnes fra hash, steoider og hvad han ellers fylder sig med.. JEG tror at det er det, der gør ham mærkelig. Han er misbruger.
Jeg ville sende ham på en afvænningsklinik - og vil han ikke det, så må han rejse.
Jeg tror deværre bare problemet bliver større hvis han ingen hjælp får.

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg kan da godt forstå, at han ikke gider være på kontanthjælp, hvis han kan gøre som der passer ham, slippe for aktivering og så betaler mor og far! Det må jo stoppes, det kan de da heller ikke holde til!

Jeg ved godt, at det er et stort ansvar at tage, men er der ikke et andet famliemedlem der kan slæbe ham med til en socialrådgiver og få noget hjælp til ham? Det dur jo ikke det der

Stakkels jeres familie!

Jamen det er jo det jeg prøver og finde ud af. Må man godt nærmest tvinge ham til sådan noget? Eller får andre til at tvinge ham for alle andre skyld og velbefindende - altså hvis man kan sige det sådan?

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Som jeg læser det, så skal han afvænnes fra hash, steoider og hvad han ellers fylder sig med.. JEG tror at det er det, der gør ham mærkelig. Han er misbruger.
Jeg ville sende ham på en afvænningsklinik - og vil han ikke det, så må han rejse.
Jeg tror deværre bare problemet bliver større hvis han ingen hjælp får.

Ja ja, det er jo det jeg siger. Han er helt fin og være sammen med ligeså snart han ikke har været i nærheden af stoffer osv, det er jo derfor at det er træls at man skal ty til drastiske midler.

Ja men hvad så hvis han bliver voldelig på en afvænningsklinik? Og skal det ikke være frivilligt egentligt?

Tror ikke at du ville sige til dig eget barn at han skulle rejse, men det er jo derfor jeg prøver og finde andre muligheder.

Anmeld

29. juni 2012

Savannah

Anonym skriver:

Ja ja, det er jo det jeg siger. Han er helt fin og være sammen med ligeså snart han ikke har været i nærheden af stoffer osv, det er jo derfor at det er træls at man skal ty til drastiske midler.

Ja men hvad så hvis han bliver voldelig på en afvænningsklinik? Og skal det ikke være frivilligt egentligt?

Tror ikke at du ville sige til dig eget barn at han skulle rejse, men det er jo derfor jeg prøver og finde andre muligheder.

Jamen man bliver jo nød til at ty ti drastiske midler..

På en afvænningsklinik skulle de meget, meget gerne kunne håndtere ham! Det er deres job. Jeg har en bekendt der er er på afvænningsklinik, han er meget voldelig pga. steorider og coke..Men han får altså lov at blive. Og det hjælper ham.

Jeg ved ikke, om jeg ville kunne sige sådan til mit barn. Det håber jeg. For det skal ikke gå udover de andre børn, deres børn og andre familiemedlemmer..
Jeg ved ikke om det skal være frivilligt, men det er vel et spørgsmål om at gøre det frivilligt for ham. Et ultimatum kan blive nødvendigt. Ja... .

Anmeld

29. juni 2012

hesøth

Anonym skriver:

Tror seriøst ikke der er andre muligheder end at hans forældre må mande sig op og smide ham ud, så han kan lære at stå på egne ben OG tage ansvar for sig selv og sine handlinger.

Og JO, hvis det var mit barn ville jeg have smidt ham ud for længst. Den der opførsel og attitude er helt uacceptabel!!

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Jamen man bliver jo nød til at ty ti drastiske midler..

På en afvænningsklinik skulle de meget, meget gerne kunne håndtere ham! Det er deres job. Jeg har en bekendt der er er på afvænningsklinik, han er meget voldelig pga. steorider og coke..Men han får altså lov at blive. Og det hjælper ham.

Jeg ved ikke, om jeg ville kunne sige sådan til mit barn. Det håber jeg. For det skal ikke gå udover de andre børn, deres børn og andre familiemedlemmer..
Jeg ved ikke om det skal være frivilligt, men det er vel et spørgsmål om at gøre det frivilligt for ham. Et ultimatum kan blive nødvendigt. Ja... .

Okay det lyder da godt, han kan bare være enormt voldsom og han er jo en stor og stærk gut efterhånden pga de sterioder.

Ja ja helt sikkert. Jeg vil jo også stille et ultimatum når dagen kommer, at han lade være og får hjælp eller at jeg holder mig væk. 

Men vil heller ikk gøre hele situationen være ved at tvinge ham og gøre mormor ked af dte fordi han flipper fuldstændig osv osv. Det er jo en sart situation og jeg sstår som en lus imellem 2 negle.

Jeg ved bare hvordan jeg har det ang mit barn og det nager mig at det MÅSKE kan ødelægge min familie. Derfor jeg vil prøve og finde den bedst mulige løsning og har derfor spurgt til råds herinde 

Men det er jo en snak jeg kan tage med dem når den tid kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.