Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

HeXeri

Frøken J. skriver:

Som sagt (10000 gange) har vi jo soveproblemer med Rose. Altså når hun sover, sover hun også igennem, men kan bare ikke få hende TIL at sove om aftenen. Er virkelig ved at nå punktet hvor jeg ikke har mere tålmodighed, og trænger VIRKELIG til bare lidt kærestetid med manden min!

Svigerforældrene har tilbudt at tage Rose i aften/nat, så kan vi spise ude, og hygge sammen i aften. Rose har aldrig sovet ude før, men bliver jævnligt passet hos svigerne. Måske 3 fredage om måneden om dagen, da svigermor har fredagsfri, og Rose ELSKER at være derude og lege med farmor, farfar og faster. Hun er altid glad, når hun er derude, der har aldrig været problemer.

Så jeg overvejer det virkelig, men så tænker jeg også.. Er det fair mod hende selv, når hun har de soveproblemer? Svigerforældrene ved godt vi har de problemer og er okay med det (de havde "sjovt nok" samme problemer med min kæreste, da han var spæd), så det er kun i forhold til Rose jeg tænker. Altså hvis far og mor ikke kan få hende til at sove i trygge rammer, hvorfor skulle hun så ville sove i "fremmede" (hun er der jo tit, men fremmed for nat) rammer?

Hvad ville i gøre? Forsøge at lade hende sove ude? Måske sover hun på mirakuløs vis godt.. Eller sige nej, bare ærgerlig..

Det ville jeg, uden at tænke specielt videre over det. Jeg tror på at de gamle kan magte opgaven, ikke den første baby de har i hænderne.

Og det ville måske være løsningen på jeres godnat problemer. Her ville han absolut ikke sove, 1 overnatning ved mormor og så var det problem fixet. Hvad hun gjorde? Hun lagde ham og sagde godnat, siden har vi kun haft minimale problemer, en gang imellem.

Han sov første gang nede ved sin mormor da han var 4 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Oliver,Troia&Wictor

NYD EN FRIAFTEN OG EN GOD NATS SØVN SØDE

Anmeld

29. juni 2012

tikka

hejsa.. jeg ville uden at blinke med øjnene takke ja til tilbuddet.. det er så vigtigt at man får noget voksentid, selvom man er blevet mor og far.. hvis de på forhånd er fuldstændig klar over hvad det kan indebære at passe hende, synes jeg bestemt ikke der er noget forkert i det...

og hvem ved.. måske falder hun bare om unden problemer, netop på grund af at det ikke er hjemme hos jer selv...

tag en friaften og nyd hinanden!! god aften til jer...

Anmeld

29. juni 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Som sagt (10000 gange) har vi jo soveproblemer med Rose. Altså når hun sover, sover hun også igennem, men kan bare ikke få hende TIL at sove om aftenen. Er virkelig ved at nå punktet hvor jeg ikke har mere tålmodighed, og trænger VIRKELIG til bare lidt kærestetid med manden min!

Svigerforældrene har tilbudt at tage Rose i aften/nat, så kan vi spise ude, og hygge sammen i aften. Rose har aldrig sovet ude før, men bliver jævnligt passet hos svigerne. Måske 3 fredage om måneden om dagen, da svigermor har fredagsfri, og Rose ELSKER at være derude og lege med farmor, farfar og faster. Hun er altid glad, når hun er derude, der har aldrig været problemer.

Så jeg overvejer det virkelig, men så tænker jeg også.. Er det fair mod hende selv, når hun har de soveproblemer? Svigerforældrene ved godt vi har de problemer og er okay med det (de havde "sjovt nok" samme problemer med min kæreste, da han var spæd), så det er kun i forhold til Rose jeg tænker. Altså hvis far og mor ikke kan få hende til at sove i trygge rammer, hvorfor skulle hun så ville sove i "fremmede" (hun er der jo tit, men fremmed for nat) rammer?

Hvad ville i gøre? Forsøge at lade hende sove ude? Måske sover hun på mirakuløs vis godt.. Eller sige nej, bare ærgerlig..

Anton har jo også altid sovet som vinden blæser og døjet med kolik, men er jævnligt blevet passet med overnatning - han fik den fulde opmærksomhed, vi fik kærestehygget og sovet ud - og der har aldrig været problemer med søvnen hos bedsteforældrene :-)

Jeg tror måske Rose kan mærke jeres frustration og den har bedsteforældrene jo ikke, så jeg ville helt sikkert sige ja tak til tilbuddet :-) 

Og skulle det gå helt galt, kan I jo hente hende igen :-) jeg var ligeså nervøs 1. gang Anton skulle overnatte ude, men der havde ingen problemer været! :-) 

Anmeld

29. juni 2012

Mettefpigen

Frøken J. skriver:

D

Hvordan gik det så?

Det gik fint :-D jeg får ham stadig passet ca 1 gang om måneden, og det går helt fint :-)

Anmeld

29. juni 2012

Nettemor

GØR DET!!!

I har som forældre brug for at blive tanket op. Brug for at være jer selv og slappe af sammen. Tænk at kunne sove længe begge 2 sammen

Rose vil sikkert nyde at være med farmor og farfar. Og det er ikke sikkert det har de problemer. Når vi har haft putnings problemer og Sebastian skulle passes har der aldrig været noget hos bedstemor og bedstefar. (Egentlig det samme med de andre problemer der har været. -De har holdt pause når han blev passet)

Det betyder så meget for jer at få 'fri'. Og I kan jo lave en aftale med farmor om at hun ringer hvis det ikke fungere. Og at hun skriver en sms når Rose sover så I kan slappe af

GO FOR IT!

Anmeld

29. juni 2012

chael

Ja, jeg ville helt sikkert tage imod tilbuddet.

Du vil få nye kræfter og mere overskud.

Hvem ved, måske går det hele glat når svigermor putter. Det viser sig oftes sådan

*C

Anmeld

29. juni 2012

Frk.S

Jeg er enig med de andre: GØR DET - uden tøven og uden dårlig samvittighed!!

Hvis hun er helt tryg ved farmor og farfar, og kender dem godt, så skal det nok gå. Og det ville garanteret være rigtig godt for jer.... både at få lidt tid sammen bare jer og at få sovet lidt ud.

Man hører tit, at børn bare er nemmere når de bliver passet. Og det kan vel nærmest ikke blive værre...?
Måske i oven i købet er så heldige, at det lige er sådan en nat der skal til for at bryde et dårligt mønster.

Af sted med jer, ud og vær kærester og plej forholdet lidt.  

Anmeld

29. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ville simpelthen tage i mod det tilbud , alle har brug for lidt kærestetid .. Og du lyder kørt rimelig "flad" , så måske det os ville være sundt for jeres parforhold ..

Og måske lille Rose i vikreligheden bare sover som en sten når hun bliver lagt , og ja hvis ikke .. Jamen Så må svigerforældrene ringe efter jer så kan i hente hende ..

Men jeg tror både i og Rose selv ville have godt af en lille aften hver for sig ..

Stort

Anmeld

29. juni 2012

modesty

Det kommer an på... Tror du at det kommer til at fucke hendes søvn ekstra meget op fremover hvis I skifter på rutinen? For så havde jeg nok valgt at takke nej. Hvis det kun drejer sig om ekstra problemer den ene nat, så ville jeg sige ja tak - eller det vil sige, jeg ville nok have bedt dem om at komme og passe i vores hjem og så selv overnatte et andet sted. Jeg ville ikke bryde mig om at min dreng skulle sove ude uden mig når han er så lille (samme alder som din pige). Men det må jo være noget man vurderer individuelt i forhold til det enkelte barn :-)

Har I overvejet at få bedsterne til at passe f.eks en hel lørdag og så have kærestetid dér?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.