Mit barn skal fedes op. Ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

DitteFisk

jydeinden skriver:

en god ide er alt der er flydende eller tæt på for det er jo ikke så sært at han ikke ønsker rugbrød og hårde ting, det må jo gøre ondt som bare pokker.

så hvis jeg var dig ville jeg prøve

suppe som du evt spæder op med lidt fløde, chokolademouse, energi drikke ( selvom mange af dem smager virkeligt badr), banan, jordbær,

Ja, lige præcis. 

Mange tak for rådene, det er bestemt brugbart! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Pikku Myy

Gigl skriver:

Ååh tusind tak ! Det er en stor hjælp! 

Anmeld

1. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

Gigl skriver:

Hvor er det dejligt at vide  tuusind tak! Det er rigtig dejligt at høre sådan en historie.

Så lidt...

Håber det gav lidt ro på og at du kan se en gulerod for enden..

Selv vores søn der har ligget lavt på alle kurver - sort set været gået i stå i vækst pga 'manglende mad'- kontrol gennem snart 3 år (til sep.) Han er ved at være med igen, han bliver aldrig en basse dreng. Men han er blevet meget mere sund at se på.. Men han er en høj og slank dreng der bliver 4 til sep. 

Anmeld

1. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Her er de råd vi har fået fra den diætist Liam gik hos:

Danone yoghurt, Koldskål med æggeblommer, Creme fraiche, fed ost, masser af smør, nødder - altså en masse proteiner.

Og hvis han intet spiser kan du muligvis få en recept på proteindrikke (de er svinedyre uden)

Anmeld

1. juli 2012

DitteFisk

Mor til Frederic og Freya skriver:

Så lidt...

Håber det gav lidt ro på og at du kan se en gulerod for enden..

Selv vores søn der har ligget lavt på alle kurver - sort set været gået i stå i vækst pga 'manglende mad'- kontrol gennem snart 3 år (til sep.) Han er ved at være med igen, han bliver aldrig en basse dreng. Men han er blevet meget mere sund at se på.. Men han er en høj og slank dreng der bliver 4 til sep. 

Det er så dejligt at høre om andre i samme båd  selvom det ikke er sjovt.. Dejligt at det går godt med din dreng. 

Synes aldrig jeg ser andre børn uden kinder - de ser sunde og velnærede ud, og min dreng mangler de der sunde kinder.. De har været der... og jeg hååber og tror på at han bliver sund og frisk igen  

Igen, tak. 

Anmeld

1. juli 2012

twinboys

Gigl skriver:

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 
Det betyder så at han nu er meget energiforladt.. virkelig!

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

har sendt dig en pb

Anmeld

1. juli 2012

Gigl skriver:

Det er så dejligt at høre om andre i samme båd  selvom det ikke er sjovt.. Dejligt at det går godt med din dreng. 

Synes aldrig jeg ser andre børn uden kinder - de ser sunde og velnærede ud, og min dreng mangler de der sunde kinder.. De har været der... og jeg hååber og tror på at han bliver sund og frisk igen  

Igen, tak. 

tak.. 

jamen hvis han har haft kinder før, er jeg da sikker på de kommer igen... Der er jo en grund til at din dreng taber sig - og når den grund er fjernet - så skulle jeres båd da gerne vende sig...

Anmeld

1. juli 2012

DitteFisk

Mor til Frederic og Freya skriver:

tak.. 

jamen hvis han har haft kinder før, er jeg da sikker på de kommer igen... Der er jo en grund til at din dreng taber sig - og når den grund er fjernet - så skulle jeres båd da gerne vende sig...

Ja, det er jo det han har aldrig været en tyksak, aldrig sådan rigtig haft sul på kroppen - han har altid været lille og spinkel, men har da haft lidt kinder  

Anmeld

2. juli 2012

Gigl skriver:

Ja, det er jo det han har aldrig været en tyksak, aldrig sådan rigtig haft sul på kroppen - han har altid været lille og spinkel, men har da haft lidt kinder  

sådan er frederic også.. 

Vi har altid kunnet mærke/se hans knogler og på et tidspunkt havde han trykmærker på begge hofte knogler pga underbukser og hans alm bukser altid sad der...

Anmeld

2. juli 2012

Mor til Mike

Gigl skriver:

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 
Det betyder så at han nu er meget energiforladt.. virkelig!

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

Jeg led af voldsom spiseforstyrrelse da jeg var barn, og mine forældre og bedsteforældre snød mig med at altid proppe næsten en hel fløde i min mad, sukker blandede de også i fx kartoffelmos, ellers fik jeg lov til at spise chokolade og flødeis tit, fordi det hjalp på min vægt. 

Ellers steg hans mad i et ekstra lag fedt, og derefter hæld fedtet over maden. 

En god idé med havregrød, er hvis du blander det op med fx fløde.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.