Mit barn skal fedes op. Ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.554 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

DitteFisk

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 
Det betyder så at han nu er meget energiforladt.. virkelig!

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Phoenix

Hvad med proteinrige drikke eller is ? Flødesovs til kartofler? Flødekartofler? Chokomousse ? Milk shakes ? 

Det er jo ikke rigtige de sundeste ting. Men lige nu handler det jo også om at fylde lidt på, så han har noget at stå imod med. Og de usunde ting kan jo suppleres med det sunde.  

Anmeld

28. juni 2012

JulieE

Hvad med frugtsmoothies med en god fed vanilleis i? Eller fløde i

Anmeld

28. juni 2012

Karo

Gigl skriver:

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

Sundhedsplejeskerne anbefaler danon.

Anmeld

28. juni 2012

DitteFisk

Tak skal i have ja det gælder netop om at fylde på ham så han har noget at stå imod med.. det har han nemlig slet slet ikke.. 

Anmeld

28. juni 2012

Phoenix

Deruover kan jeg lige tilføje, at det kunne være en god ide at servere i små potioner af gangen, bare hyppigere. Når man har nedsat appetit kan en ordentlig potion mad virke overvældende. 

Håber du får lokket lidt i ham 

Anmeld

28. juni 2012

DitteFisk

Phoenix skriver:

Deruover kan jeg lige tilføje, at det kunne være en god ide at servere i små potioner af gangen, bare hyppigere. Når man har nedsat appetit kan en ordentlig potion mad virke overvældende. 

Håber du får lokket lidt i ham 

Tak Ja, jeg tilbyder ham meget ofte. Netop fordi han ikke kan spise så meget ad gangen. 

Det er helt ubehageligt at tage ham med nogen steder, for han ser faktisk helt udsultet ud. Stakkels dreng. Heldigvis er de godt klar over det i børnehaven, og de er en stor hjælp. 

Anmeld

28. juni 2012

malo

Gigl skriver:

På forhånd tak

Er det muligt at tilsætte lidt ekstra fedtstof til hans mad, fx. i form af olie eller nødder og mandler. Fx. nødder til havregrøden eller mandler som snack.

Anmeld

28. juni 2012

DitteFisk

malo skriver:

Er det muligt at tilsætte lidt ekstra fedtstof til hans mad, fx. i form af olie eller nødder og mandler. Fx. nødder til havregrøden eller mandler som snack.

Han vil ikke så gerne have nødder og mandler tror det er fordi de er hårde og hans mandler fylder virkelig hele hans halsrør.. Hååååber sådan at det gør en forskel når de skal fjernes.. at han kan spise mere..

Anmeld

28. juni 2012

malo

Gigl skriver:

Han vil ikke så gerne have nødder og mandler tror det er fordi de er hårde og hans mandler fylder virkelig hele hans halsrør.. Hååååber sådan at det gør en forskel når de skal fjernes.. at han kan spise mere..

Hvor synd håber det hjælper når hans mandler bliver fjernet.

Min kollega lavede smoothies og puttede blendede nødder/mandler i for at give det fedtstof. Hendes datter skulle nemlig tage på. Eller måske som drys på havregrøden? Hvis man rister det med lidt honning bliver det jo dejlig sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.