Mit barn skal fedes op. Ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

frk-stoltze

Kartoffelmos med fløde og smør i, grøntsagsmos med fløde og smør.
Masse små lækre desserter.
Frys må yoghurt ned med en ske i  og lad ham få nogen af dem til mellem måltid.

energidrikke evt. lige snak med sundhedsplejersken ang om han må få dem og protein drikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Klumpe-dumpe

Gigl skriver:

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 
Det betyder så at han nu er meget energiforladt.. virkelig!

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

Her er nogle ideer fra min datters børnelæge, det findes også opskrifter derinde . http://www.boerneklinikkenaalborg.dk/index.php?pag e=undervagt-og-nedsat-appetit

Anmeld

28. juni 2012

DitteFisk

malo skriver:

Hvor synd håber det hjælper når hans mandler bliver fjernet.

Min kollega lavede smoothies og puttede blendede nødder/mandler i for at give det fedtstof. Hendes datter skulle nemlig tage på. Eller måske som drys på havregrøden? Hvis man rister det med lidt honning bliver det jo dejlig sødt

tak. Vil til at lave nogle smoothies

Anmeld

28. juni 2012

DitteFisk

Ariel skriver:

Her er nogle ideer fra min datters børnelæge, det findes også opskrifter derinde . http://www.boerneklinikkenaalborg.dk/index.php?pag e=undervagt-og-nedsat-appetit

tusind tak! 

Anmeld

1. juli 2012

Pikku Myy

Gigl skriver:

Jeg har en dreng (4½ år) der altid har været lille af sig. Hans vægt og drøjde har altid bekymret mig - og han har flere gange gået til vægtkontrol. Han spiser virkelig ikke særlig meget. Han er ikke kræsen, men kan bare ikke få så meget ned. Har han feks feber, så spiser han næsten ikke og man kan se på ham med det samme at han taber sig.. han er smal i ansigtet. 

Jeg er selv ikke ret stor, derfor har det ikke skabt yderligere bekymring hos lægerne.

For tiden skyldes hans dalene vægt at hans mandler er KÆMPESTORE! De skal fjernes i august/september, og det går bare nedad bakke med ham.. Han spiser ikke hårde ting.. han vil næsten ikke engang have en rugbrød Han kunne leve af havregrød hvis han fik lov... Men selv ikke dét spiser han meget af. 

Så har i ikke nogle ideer til hvordan jeg feder mit barn op (gerne bløde ting)??. Han får altid smør i sin havregrød og et kæmpe lag smør på sine madder. Har også købt fløde..

På forhånd tak

Jeg har fået en lille samling opskrifter på hospitalet, der henvender sig til folk der har svært ved at få spist nok. Har det interesse? For så leder jeg lige køkkenskabet igennem...

Anmeld

1. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

Gigl skriver:

Han vil ikke så gerne have nødder og mandler tror det er fordi de er hårde og hans mandler fylder virkelig hele hans halsrør.. Hååååber sådan at det gør en forskel når de skal fjernes.. at han kan spise mere..

du kan roligt glæde dig...

Kender en hvis dreng også havde så store mandler at han ikke kunne spise andet end flydende mad. og han var ikke stor vægt mæssigt.

Inden de blev fjernet var han nede på 8,3 kg (3½ år og 98 cm) nu her ca. 5-6 mdr efter vejer han 15,8 og er 101,8 cm...

Anmeld

1. juli 2012

jydeinden

Gigl skriver:

På forhånd tak

en god ide er alt der er flydende eller tæt på for det er jo ikke så sært at han ikke ønsker rugbrød og hårde ting, det må jo gøre ondt som bare pokker.

så hvis jeg var dig ville jeg prøve

suppe som du evt spæder op med lidt fløde, chokolademouse, energi drikke ( selvom mange af dem smager virkeligt badr), banan, jordbær,

Anmeld

1. juli 2012

Pikku Myy

Gigl skriver:

På forhånd tak

http://www.voresmad.dk/Saadan_goer_du/Materialer/~/media/voresmad/Saadan%20goer%20du/Materialer/Pdf/Lokkemad_Brochure.ashx

-så behøver jeg ikke sidde og skrive opskrifterne over

Anmeld

1. juli 2012

DitteFisk

Pikku Myy skriver:

http://www.voresmad.dk/Saadan_goer_du/Materialer/~/media/voresmad/Saadan%20goer%20du/Materialer/Pdf/Lokkemad_Brochure.ashx

-så behøver jeg ikke sidde og skrive opskrifterne over

Ååh tusind tak ! Det er en stor hjælp! 

Anmeld

1. juli 2012

DitteFisk

Mor til Frederic og Freya skriver:

du kan roligt glæde dig...

Kender en hvis dreng også havde så store mandler at han ikke kunne spise andet end flydende mad. og han var ikke stor vægt mæssigt.

Inden de blev fjernet var han nede på 8,3 kg (3½ år og 98 cm) nu her ca. 5-6 mdr efter vejer han 15,8 og er 101,8 cm...

Hvor er det dejligt at vide  tuusind tak! Det er rigtig dejligt at høre sådan en historie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.