Mit barn trives ikke i vuggestuen!:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Mamalou

Jeg vil lige tilføje, at du kender din datter bedst og hvis du ikke har det godt med at aflevere hende om morgenen, så skal du handle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Shit.... Du kunne være mig. Jeg har tænkt at oprette sådan en tråd.

Min datter trives ikke ved sin dp, og derfor stopper hun i næste uge ved sin private dp, og flyttes over til en kommunal til august.

Det barn vores dp fortæller hun har, har vi ikke herhjemme, og da jeg nævnte det for familien kunne de heller ikke kende det beskrevet barn.

Vi har siden februar haft vores datter undersøgt med en eeg fordi vores dp fortæller hun "falder væk" omme ved hende. Det kan være tegn på epilepsi, men der er bare ingen udslag på eeg. Nu har hun så ikke haft "anfald" siden undersøgelsen ifølge dp. (det skal siges at anfaldene har hun ikke haft hjemme) men hun er ikke med de andre børn nu, hun snakker ikke, tør ikke lege med legetøjet, og kommer ikke ud til bordet selvom der bliver rumsteret når de skal spise.

Sådan er vores datter bare ikke. Hun er glad, snakker som et vandfald herhjemme. Står ved sin stol med det samme der bare bliver rumsteret i køkkenet med mad, og er bestemt ikke bange for at lege med legetøj hverken herhjemme, eller ved andre.

Du er velkommen til at skrive privat. Jeg ved hvor frustrerende det er at se det ved sit barn, og hvor ondt det gør. Det tager mig ca 20 min at aflevere min datter om morgenen

Puha, nej det er ikke sjovt at aflevere, når jeg kan mærke hvordan hun har det.
Godt at i har fundet ud af at hun ikke fejler noget, og held og lykke med det nye sted. Jeg vil gerne skrive privat til dig, tusind tak. Det er altid rart at snakke med andre der står i samme situation!.

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Måske er det en for stor mundfuld for din datter, at være i en vuggestue og at hun vil trives bedre hos en dagplejer? 

Inden du overvejer at flytte hende, ville jeg nok bede om et møde og høre personalet, hvordan de imødekommer din datters behov og hvordan de støtter hende i en positiv retning. 

Held og lykke med det!

Vh. Louise

Havde faktisk overvejet det med dagpleje, men besluttede så at starte hende i daginstitution, da hun normalt ikke har problemer med at være sammen og omkring andre børn, og det er mange børn. Men ved det ikke, er bange for det bliver for mange skift.

Anmeld

27. juni 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

DDeebbe

Puha, nej det er ikke sjovt at aflevere, når jeg kan mærke hvordan hun har det.
Godt at i har fundet ud af at hun ikke fejler noget, og held og lykke med det nye sted. Jeg vil gerne skrive privat til dig, tusind tak. Det er altid rart at snakke med andre der står i samme situation!.

Det er bestemt ikke sjovt at aflevere sådan et barn. Derfor jeg giver mig god tid, for hun skal forstå at jeg først går når hun føler hun er klar. Det skær i mit hjerte hver eneste morgen...

Men skriv endeligt, jeg syntes selv det er hårdt. Vores datter er flyttet fra vuggestue i privat dp, og nu skal hun over i en kommunal. Jeg har følt mig som den værste mor ever fordi hun skal flyttes igen på under 1 år.

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er bestemt ikke sjovt at aflevere sådan et barn. Derfor jeg giver mig god tid, for hun skal forstå at jeg først går når hun føler hun er klar. Det skær i mit hjerte hver eneste morgen...

Men skriv endeligt, jeg syntes selv det er hårdt. Vores datter er flyttet fra vuggestue i privat dp, og nu skal hun over i en kommunal. Jeg har følt mig som den værste mor ever fordi hun skal flyttes igen på under 1 år.

Vi står i nøjagtig samme situation, min datter er flyttet fra en vuggestue til denne nu, som hvor hun ikke trives. Min mand sagde faktisk med det samme " vi flytter hende", da han hørte det. Men puha, jeg føler mig også som en rigtig dårlig mor, da hun kommer til at opleve for mange skift.

Anmeld

27. juni 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Havde faktisk overvejet det med dagpleje, men besluttede så at starte hende i daginstitution, da hun normalt ikke har problemer med at være sammen og omkring andre børn, og det er mange børn. Men ved det ikke, er bange for det bliver for mange skift.

Hvis det var mig, så ville jeg forsøge at snakke med personalet i første omgang. Få snakket om, hvad der kan gøres for din datter hjemme og i insitutionen. Det kan være det kan løses, så du og din datter bliver tryg ved vuggestuen. Sæt en tidsbegrænset periode af, og evaluere når den er forbi. 

Hvis ikke du oplever, at det har hjulpet, så tag konsekvensen og find en plads hos en dagplejer til hende. Jeg tror på at mistrivsel hos din datter i vuggestuen vil være mere indgribende for hende, end et skift til dagpleje. 

Anmeld

27. juni 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

Vi står i nøjagtig samme situation, min datter er flyttet fra en vuggestue til denne nu, som hvor hun ikke trives. Min mand sagde faktisk med det samme " vi flytter hende", da han hørte det. Men puha, jeg føler mig også som en rigtig dårlig mor, da hun kommer til at opleve for mange skift.

Det er en rigtig hård følelse fordi vi ved barnet behøver stabilitet, men hvad hjælper det hvis barnet ikke har det godt. Jeg har været ved at bakke ud et par gange, men har en svigerinde som kender vores datter rigtig godt også, og hende ringer jeg til hver gang jeg føler noget er forkert og galt, hun har altid lige det rigtige at sige. Og hellere et skift og barnet trives end barnet mistrives til det skal i børnehaven ...

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvis det var mig, så ville jeg forsøge at snakke med personalet i første omgang. Få snakket om, hvad der kan gøres for din datter hjemme og i insitutionen. Det kan være det kan løses, så du og din datter bliver tryg ved vuggestuen. Sæt en tidsbegrænset periode af, og evaluere når den er forbi. 

Hvis ikke du oplever, at det har hjulpet, så tag konsekvensen og find en plads hos en dagplejer til hende. Jeg tror på at mistrivsel hos din datter i vuggestuen vil være mere indgribende for hende, end et skift til dagpleje. 

Beder om et møde imorgen når jeg afleverer hende. Du har ret i at hendes trivsel er vigtigere end hvor mange skift hun har haft med institutioner. Tak for rådet.

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er en rigtig hård følelse fordi vi ved barnet behøver stabilitet, men hvad hjælper det hvis barnet ikke har det godt. Jeg har været ved at bakke ud et par gange, men har en svigerinde som kender vores datter rigtig godt også, og hende ringer jeg til hver gang jeg føler noget er forkert og galt, hun har altid lige det rigtige at sige. Og hellere et skift og barnet trives end barnet mistrives til det skal i børnehaven ...

Det har du helt ret i, barnets trivsel er vigtigere.

Anmeld

27. juni 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Beder om et møde imorgen når jeg afleverer hende. Du har ret i at hendes trivsel er vigtigere end hvor mange skift hun har haft med institutioner. Tak for rådet.

Velbekom

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.