2børn2 skriver:
jamen jeg har en HHX og så haft en elevplads som kontorelev...
Men kontorelev er det så over erhverv- eller gymnasialt niveau??
Er meget forvirret.. 
Altså du har en gymnasial udd. I og med du har en hhx. Det er jo en udd. På linje med det alm. Gym. Bare med den fordel at du med den kan gå både uni vejen men også gå handelsvejen uden yderligere tillæg. Men du kan ikke som sådan sige at kontorelev er på gym/hhx Niveau. Det er det ikke. Der kan ikke på den måde drages paraller og de kan ikke sidestilles med hinanden. Så du har en udd. Der forudsætter videre uddannelse indenfor f.eks uni, handel, kontor osv. Men uden at du behøver at være elev fordi du har taget hhx. Gym gør det samme, her er det bare primært uni vejen den ligger op til. ( sådan var det i hvert fald da jeg læst hhx.. Men mange år siden. Blev student i 2001. Og videre uddannet på uni.) Har man "kun" hhx, gym, htx,hg,hf osv. Så har man en ungdomsuddannelse. Har man kontorelev efter hhx,gym osv. Har man en videregående..da den fortsætter/ forudsætter noget. Men den er ikke akademisk. Så spørgsmålet er vel om det du søger ind på forudsætter en akademisk videregående uddannelse eller bare en videregående uddannelse.
Så du skal spørge; er det en akademisk videregående udd. Jeg har: svaret nej, men en ungdomsuddannelse kva hhx.
Har jeg en videregående uddannelse via kontorelev: svar ja, men den er ikke akademisk.
Min kæreste siger: en videregående uddannels er pr. Definition en akademisk udd. Dvs. Du skal have været på skole fuldtid.
En elevplads/kontorelev ect. Er en erhvervsuddannelse, fordi du lærer erhvervet meget specifikt og udøver det imens.
Anmeld