Definer videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Det er så inkl. et grundforløb på 1 år på skole, derefter 2 år som elev :-)

Jeg er selv uddannet kontorassistent med speciale :-)

Eller to års skole, kommer an på om man kan komme ind på den et årige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver:

Eller to års skole, kommer an på om man kan komme ind på den et årige.

Ja, HGV er for voksne over 25 (eller det er det den er beregnet på) - men virkeligheden er en anden :-) 

Min mand har taget den for et par år tilbage :-)

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Så er vi enige :-) 

Jeg gik selv direkte igang med den 2-årige elevudd. uden 1 års skole fordi jeg havde en hhx :-) 

I min verden er hg ikke kontorudd. - det er forberedelsen til kontorudd.

Det har min søster også. Min kæreste har hgs og jeg selv har været i gang med den almindelige 2 gange, men måtte stoppe og tager nu den 1 årige, som jeg kunne komme ind på, grundet høje karakter og livs erfaring, selvom jeg kun lige når at fulde 22 inden skole start.

Så kender alle typerne af uddannelse.

Men største delen af kontorassistenter har taget hg vejen, og det er det skole forløbet er rettet efter og så er det på hg's afdeling man skal på hovedforløbne.

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Ja, HGV er for voksne over 25 (eller det er det den er beregnet på) - men virkeligheden er en anden :-) 

Min mand har taget den for et par år tilbage :-)

Det er forskelligt, ibc har sat grænsen ved 20 og erfaring, både livs og erhvervs, esbjergs er erfaring kun, ingen aldersgrænse. Det er hvad skolerne vælger for regler.

Anmeld

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver: