Definer videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Det er så inkl. et grundforløb på 1 år på skole, derefter 2 år som elev :-)

Jeg er selv uddannet kontorassistent med speciale :-)

Eller to års skole, kommer an på om man kan komme ind på den et årige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver:

Eller to års skole, kommer an på om man kan komme ind på den et årige.

Ja, HGV er for voksne over 25 (eller det er det den er beregnet på) - men virkeligheden er en anden :-) 

Min mand har taget den for et par år tilbage :-)

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Så er vi enige :-) 

Jeg gik selv direkte igang med den 2-årige elevudd. uden 1 års skole fordi jeg havde en hhx :-) 

I min verden er hg ikke kontorudd. - det er forberedelsen til kontorudd.

Det har min søster også. Min kæreste har hgs og jeg selv har været i gang med den almindelige 2 gange, men måtte stoppe og tager nu den 1 årige, som jeg kunne komme ind på, grundet høje karakter og livs erfaring, selvom jeg kun lige når at fulde 22 inden skole start.

Så kender alle typerne af uddannelse.

Men største delen af kontorassistenter har taget hg vejen, og det er det skole forløbet er rettet efter og så er det på hg's afdeling man skal på hovedforløbne.

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Ja, HGV er for voksne over 25 (eller det er det den er beregnet på) - men virkeligheden er en anden :-) 

Min mand har taget den for et par år tilbage :-)

Det er forskelligt, ibc har sat grænsen ved 20 og erfaring, både livs og erhvervs, esbjergs er erfaring kun, ingen aldersgrænse. Det er hvad skolerne vælger for regler.

Anmeld

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver:

Det har min søster også. Min kæreste har hgs og jeg selv har været i gang med den almindelige 2 gange, men måtte stoppe og tager nu den 1 årige, som jeg kunne komme ind på, grundet høje karakter og livs erfaring, selvom jeg kun lige når at fulde 22 inden skole start.

Så kender alle typerne af uddannelse.

Men største delen af kontorassistenter har taget hg vejen, og det er det skole forløbet er rettet efter og så er det på hg's afdeling man skal på hovedforløbne.

Okay, jeg har bare ikke mødt nogle elever (der hvor jeg var), som havde taget HG-vejen

God fornøjelse med studiet

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Okay, jeg har bare ikke mødt nogle elever (der hvor jeg var), som havde taget HG-vejen

God fornøjelse med studiet

Tak tak.

Det har nok også noget med niveau og karakter at gøre, hvem der bliver optaget hvor.

Anmeld

27. juni 2012

Gaia

2børn2 skriver:

jamen jeg har en HHX og så haft en elevplads som kontorelev...

Men kontorelev er det så over erhverv- eller gymnasialt niveau??

Er meget forvirret..

Altså du har en gymnasial udd. I og med du har en hhx. Det er jo en udd. På linje med det alm. Gym. Bare med den fordel at du med den kan gå både uni vejen men også gå handelsvejen uden yderligere tillæg. Men du kan ikke som sådan sige at kontorelev er på gym/hhx Niveau. Det er det ikke. Der kan ikke på den måde drages paraller og de kan ikke sidestilles med hinanden. Så du har en udd. Der forudsætter videre uddannelse indenfor f.eks uni, handel, kontor osv. Men uden at du behøver at være elev fordi du har taget hhx. Gym gør det samme, her er det bare primært uni vejen den ligger op til. ( sådan var det i hvert fald da jeg læst hhx.. Men mange år siden. Blev student i 2001. Og videre uddannet på uni.) Har man "kun" hhx, gym, htx,hg,hf osv. Så har man en ungdomsuddannelse. Har man kontorelev efter hhx,gym osv. Har man en videregående..da den fortsætter/ forudsætter noget. Men den er ikke akademisk. Så spørgsmålet er vel om det du søger ind på forudsætter en akademisk videregående uddannelse eller bare en videregående uddannelse.

Så du skal spørge; er det en akademisk videregående udd. Jeg har: svaret nej, men en ungdomsuddannelse kva hhx.
Har jeg en videregående uddannelse via kontorelev: svar ja, men den er ikke akademisk.

Min kæreste siger: en videregående uddannels er pr. Definition en akademisk udd. Dvs. Du skal have været på skole fuldtid.
En elevplads/kontorelev ect. Er en erhvervsuddannelse, fordi du lærer erhvervet meget specifikt og udøver det imens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.