Definer videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

2børn2

K&S skriver:

Det er dig :-) du har en kort videregående udd. 

Så jeg har tilogmed ....

Så burde jeg kunne få det til "billig" pris...

Pyhhhh.... tak for hjælpen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

K&S

mor:) skriver:

Det kan ikke sammenlignes på den måde.

En gymnasial uddannelse kan du ikke bruge alene, men det er en adgangsbillet til andre uddannelser.

Kontoruddannelsen kan du godt bruge alene. Kontoruddannelsen er en ungdomsuddannelse og dermed ikke en videregående uddannelse.

Kontoruddannelse med speciale er en ungdomsuddannelse med et kvalifikationsniveau på 4 og helt det samme gælder for hhx/stx/hf osv., derfor er det ene ikke højere eller lavere end det andet.

Du kan ikke påbegynde en kontorudd. uden en gymnasiel udd. - og kontorudd. er jo en erhvervsudd.  

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Kontorudd. er da en højere udd. end gymnasiet :-) 

Gymnasiet har niveauer op til a, kontor/hg har op til d.

Anmeld

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver:

Gymnasiet har niveauer op til a, kontor/hg har op til d.

Kontorudd. og hg har intet til fælles men du kan ikke påbegynde en kontorudd. uden at have færdiggjort gymnasiet/hhx/htx/hg...

Anmeld

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
K&S skriver:

Du kan ikke påbegynde en kontorudd. uden en gymnasiel udd. - og kontorudd. er jo en erhvervsudd.  

adgangskrav er så vidt jeg ved afsluttet folkeskole. se evt. www.ug.dk

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Kontorudd. og hg har intet til fælles men du kan ikke påbegynde en kontorudd. uden at have færdiggjort gymnasiet/hhx/htx/hg...

De har alt med hinanden at gøre, hg er for kontor assistenter og butik assistenter. Man skal sekt ikke have så højre niveauer overhovedet. Hilsen en der er i gang med en hgv som kontorassistent med speciale i økonomi

Anmeld

27. juni 2012

K&S

Kofoed. skriver:

De har alt med hinanden at gøre, hg er for kontor assistenter og butik assistenter. Man skal sekt ikke have så højre niveauer overhovedet. Hilsen en der er i gang med en hgv som kontorassistent med speciale i økonomi

Du skal så have 1 år på skole (hg) og derefter 2 år som elev, ikke? 

Når du læser annoncer for kontorelev med speciale er adgangskrav hg/hhx eller lignende... 

Kontorudd. er en erhversvuddannelse :-) 

Anmeld

27. juni 2012

K&S

mor:) skriver:

adgangskrav er så vidt jeg ved afsluttet folkeskole. se evt. www.ug.dk

Det er så inkl. et grundforløb på 1 år på skole, derefter 2 år som elev :-)

Jeg er selv uddannet kontorassistent med speciale :-)

Anmeld

27. juni 2012

Kofoed.

K&S skriver:

Du skal så have 1 år på skole (hg) og derefter 2 år som elev, ikke? 

Når du læser annoncer for kontorelev med speciale er adgangskrav hg/hhx eller lignende... 

Kontorudd. er en erhversvuddannelse :-) 

Ja, det er jo det jeg siger, hg er kontor uddannelsen. Der er 4 måder at få den på hhx, hg, hgv og hgs (kræver en anden gymnasial uddannelse).

Anmeld

27. juni 2012

K&S

Ja, det er jo det jeg siger, hg er kontor uddannelsen. Der er 4 måder at få den på hhx, hg, hgv og hgs (kræver en anden gymnasial uddannelse).

Så er vi enige :-) 

Jeg gik selv direkte igang med den 2-årige elevudd. uden 1 års skole fordi jeg havde en hhx :-) 

I min verden er hg ikke kontorudd. - det er forberedelsen til kontorudd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.