Indkøring - Hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

dorthemus

Det kommer meget an på barnet Det er en go ide at sætte 14 dage af til det, men det kan godt tage kortere eller længere tid. Jeg satte fem uger af til en rolig opstart fordi jeg forudsagde at det nok ikke blev helt nemt og det tog et godt stykke over to måneder før hun var kørt ind Hun græd og græd og græd og nægtede at indtage det mindste mad de første seks uger Så hun kunne kun være der i få timer ad gangen så måtte jeg hente hende. Hun ville kun ammes i den periode også så jeg til sidst var nødt til at stoppe helt for at tvinge hende til at spise Jeg gik ned.med stress over det efter kun en uge tilbage på job (som pædagog) og var hjemme i syv uger hvor jeg, sammen med vuggestuen, fik styr på hende. De var enestående og hjælp så meget..er så glad for den vuggestue Først efter ti måneder i vuggestuen holdt hun op med at græde som pisket når jeg gik og nu hvor hun er to år så elsker hun sin vugger

Min historie er heldigvis enestående, men børn er som sagt forskellige så det vigtigste er at se på sit eget barn og så sætte tid efter det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Rikkemor89

Solstrålebørn skriver:

Min den mindste skal starte i dagpleje  til august og min barsel slutter dagen efter hun er startet... 

Efter hun er kommet til verden er hun blevet passet 3-4 gange... 

Hvad er det optimale for indkøring? Snakker vi om 3 dage, 1 uge, 14 dage eller? 

Du skal tænke på der kan godt komme noegt sygdom når dit barn er startet i dagpleje, så jobcenter ser nok helst du tager 14 dage af din barsel til sidst og køre dit barn ind..

Det gjorde vores jobcenter da vores barn skulle starte i dagpleje (:

Anmeld

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Solstrålebørn skriver:

Min den mindste skal starte i dagpleje  til august og min barsel slutter dagen efter hun er startet... 

vi havde regnet med 14 dage, men han faldt til lige med det samme. Så du kan sagtens blive overrasket

Anmeld

28. juni 2012

Solstrålebørn

ThulinJust skriver:

Du skal tænke på der kan godt komme noegt sygdom når dit barn er startet i dagpleje, så jobcenter ser nok helst du tager 14 dage af din barsel til sidst og køre dit barn ind..

Det gjorde vores jobcenter da vores barn skulle starte i dagpleje (:

Hvis jeg havde fået en plads til hende før, så havde jeg også brugt min barsel på det...  Eftersom at de først havde en plads til hende pr. 1/8 og det ligger lige i dp's ferie så kan jeg ikke gøre så meget...

Anmeld

28. juni 2012

Mor1012

Solstrålebørn skriver:

jeg var ved emilie de første 4-5 dage... de første 2 dage var vi der 2 timer om morgenen. den næste dag var emilie der selv 1 time og næste dag igen var hun der selv 2 timer og den sidste 5 dag var hun der til hun havde sovet middagssøvn

Anmeld

28. juni 2012

MorDk

Mellem 1 uge og 14 dage .... Jeg var så heldig at have 9 ugers ferie efter endt barsel.... så jeg havde LANG tid til indkøringen.

efter hele 3 uger... var han faldet rigtig rigtig godt til...

Det er jo forskelligt fra barn til barn. Men første dag var vi bare på besøg... 2 . dag var jeg der med ham et par timer... 3. dage var jeg der men gik ud et øjeblik og kom tilbage... og 4. dag prøvede jeg at gå for første gang... og sådan fortsatte det hvor han blev der længere og længere. Sådan gjorde vi og det gik rigtig godt! Jeg er ihvertfald glad for at jeg gav det tid!

Anmeld

28. juni 2012

Moar2011

Solstrålebørn skriver:

vi kørte ind i 20dage - for så slettede min barsel.
i Storms vuggestue, der var der en mor der kun brugte 2dage på at køre hende ind, det gav stor tilbage fald..

pædagogerne sagde til os, at en forkort indkøring, kan give stor bagslag ..

held og lykke med det nye skidt i livet

Anmeld

28. juni 2012

Clisolka

Solstrålebørn skriver:

Jeg vil sige at det kommer an på barnet  Min datter kørte jeg ind på knap 14 dage % et par sygedage midt i det hele 

Anmeld

28. juni 2012

Miia90

Solstrålebørn skriver:

Okey, er lidt spændt på hvad jobcentret går med til, for det er jo på deres præmisser når min barsel slutter dagen efter... 

du kan evt køre hende ind 14 dage før din barsel slutter. det gør jeg så er der ingen bøvl med det jobcenter

Anmeld

28. juni 2012

HeidiØ

Solstrålebørn skriver:

14 dage for William Det gik super godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.