Indkøring - Hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.753 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

Solstrålebørn

Min den mindste skal starte i dagpleje  til august og min barsel slutter dagen efter hun er startet... 

Efter hun er kommet til verden er hun blevet passet 3-4 gange... 

Hvad er det optimale for indkøring? Snakker vi om 3 dage, 1 uge, 14 dage eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

morethanperfect

Solstrålebørn skriver:

Min den mindste skal starte i dagpleje  til august og min barsel slutter dagen efter hun er startet... 

Det tog os 14 dage med Oscar <3

Anmeld

26. juni 2012

pernille.23

det kommer an på barnet, men jeg ville sige mellem 1 uge og 14 dage, jeg har selv valgt at have 14 dage..

Anmeld

26. juni 2012

Frejsmor

Solstrålebørn skriver:

Jeg tror det er meget individuelt hvad den "optimale" indkøringstid er.. Det kommer an på hvordan du har det med at h*n skal starte i dp og hvad dit barns behov er..

Frej blev kørt ind over en lille uge.. Mandag og tirsdag var jeg der med ham i et par timer og så tog vi hjem, onsdag havde vi en dag hvor jeg afleverede ham og gik og hentede ham efter et par timer om torsdagen er der legestue, så der tog jeg med og var en time med ham(lidt for meget at starte ud med at være alene i nye omgivelser med ukendte børn og voksne) og om fredagen afleverede jeg ham og var så igen væk et par timer inden jeg hentede ham..

De første par måneder var Frej kun i dp gennemsnitligt 4-5timer om dagen og vi havde også dage hvor han blev hjemme.. Nu går det som smurt og der er bare styr på rutinerne og han er SÅ glad for at være der..

Held og lykke med dp-start!!

Anmeld

26. juni 2012

Solstrålebørn

morethanperfect skriver:

Det tog os 14 dage med Oscar <3

Okey, må se hvad jobcentret går med til... 

Anmeld

26. juni 2012

Solstrålebørn

pernille.23 skriver:

det kommer an på barnet, men jeg ville sige mellem 1 uge og 14 dage, jeg har selv valgt at have 14 dage..

Okey, er lidt spændt på hvad jobcentret går med til, for det er jo på deres præmisser når min barsel slutter dagen efter... 

Anmeld

27. juni 2012

Solstrålebørn

Frejsmor skriver:

Jeg tror det er meget individuelt hvad den "optimale" indkøringstid er.. Det kommer an på hvordan du har det med at h*n skal starte i dp og hvad dit barns behov er..

Frej blev kørt ind over en lille uge.. Mandag og tirsdag var jeg der med ham i et par timer og så tog vi hjem, onsdag havde vi en dag hvor jeg afleverede ham og gik og hentede ham efter et par timer om torsdagen er der legestue, så der tog jeg med og var en time med ham(lidt for meget at starte ud med at være alene i nye omgivelser med ukendte børn og voksne) og om fredagen afleverede jeg ham og var så igen væk et par timer inden jeg hentede ham..

De første par måneder var Frej kun i dp gennemsnitligt 4-5timer om dagen og vi havde også dage hvor han blev hjemme.. Nu går det som smurt og der er bare styr på rutinerne og han er SÅ glad for at være der..

Held og lykke med dp-start!!

Den første dag er jeg med fra start til slut...   Det er så bare nogle timer.. 

Efterfølgende ved jeg ikke hvordan det vil blive, da det er på jobcentrets præmisser da min barsel slutter dagen efter... Så jeg kan ikke bare sige at jeg skal have en uge eller 14 dage til det.. 

Anmeld

27. juni 2012

Frejsmor

Solstrålebørn skriver:

Den første dag er jeg med fra start til slut...   Det er så bare nogle timer.. 

Efterfølgende ved jeg ikke hvordan det vil blive, da det er på jobcentrets præmisser da min barsel slutter dagen efter... Så jeg kan ikke bare sige at jeg skal have en uge eller 14 dage til det.. 

Nej det kan jeg godt se.. Kan din kæreste ikke tage en fridag måske eller omsorgsdag og så tage med h*n, hvis nu det blir et problem i forhold til jobcenteret?

Anmeld

27. juni 2012

Solstrålebørn

Frejsmor skriver:

Nej det kan jeg godt se.. Kan din kæreste ikke tage en fridag måske eller omsorgsdag og så tage med h*n, hvis nu det blir et problem i forhold til jobcenteret?

Han har taget meget fri her de sidste tre måneder, så det skal han liiiiige stoppe lidt med... Værkføren har været efter ham... 

Jeg tror nu godt jeg kan lave en aftale med dem, er spændt på om de så stadig sender mig i aktivering når jeg nu er optaget til uddannelse fra 3. September... 

Anmeld

27. juni 2012

Frejsmor

Solstrålebørn skriver:

Han har taget meget fri her de sidste tre måneder, så det skal han liiiiige stoppe lidt med... Værkføren har været efter ham... 

Jeg tror nu godt jeg kan lave en aftale med dem, er spændt på om de så stadig sender mig i aktivering når jeg nu er optaget til uddannelse fra 3. September... 

Jeg krydser i hvert fald fingre for dig!!

Men ja man har jo desværre hørt, at de nogen gange er lidt strenge med det der, selvom man er optaget på studie..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.