angående samvær og navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

millemai

wamse skriver:

Ja præcis, og hvis det du før har fået af vide her i tråden, skulle passe, så skulle jeg som ene forældremyndighedsindehaver, jo kunne bestemme enerådigt over min datters navn, og det kan jeg ikke. Uanset forældremyndigheden, så tager amtet sagen op til vurdering.

Det er fordi du søger om ændring af navnet. Der har du helt ret, det kræver, at den forældre der har efternavnet du søger fjernet giver tilladelse (ligegyldigt om der er forældremyndighed eller ej). Hvilket er ekstra sort i et tilfælde som dit.

Men når der ikke er givet et navn til barnet endnu, så mener jeg at TS står med en del mere at skulle have sagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

wamse

millemai skriver:

Det er fordi du søger om ændring af navnet. Der har du helt ret, det kræver, at den forældre der har efternavnet du søger fjernet giver tilladelse (ligegyldigt om der er forældremyndighed eller ej). Hvilket er ekstra sort i et tilfælde som dit.

Men når der ikke er givet et navn til barnet endnu, så mener jeg at TS står med en del mere at skulle have sagt.

Ja mit er lidt mere kringlet

Men pointen var egentligt også bare, at man ikke bare pr. automatik afviser en ansøgning omkring navnet bare fordi, at man ikke har del i forældremyndigheden.

Anmeld

25. juni 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Her sagde statsforvaltningen god for første overnatning ved far, da min søn var 2,5 år gammel.

Det skyldtes at de aldrig havde boet sammen og far kun så sin søn 1 gang om ugen.

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg har prøvet at læse mig frem til det men sys det er lidt svært at finde svar på...

Altså mit barn er navngivet med mit efternavn og nu vil faderen ha det ændret til hans efternavn....

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Her sagde statsforvaltningen god for første overnatning ved far, da min søn var 2,5 år gammel.

Det skyldtes at de aldrig havde boet sammen og far kun så sin søn 1 gang om ugen.

Hvilken stfv var det?? Spørger fordi jeg hører der er stor forskel fra amt til amt...

Og hvor længe siden er det?

Anmeld

25. juni 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Hvilken stfv var det?? Spørger fordi jeg hører der er stor forskel fra amt til amt...

Og hvor længe siden er det?

Det er Hovedstaden og det er et par måneder siden.

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det er Hovedstaden og det er et par måneder siden.

Okay mange tak for oplysningen

Må jeg spørge om den ene gang i ugen var noget i selv fastsatte eller om det var fastsat gennem stfv? Bor i tæt på hinanden??

Ja undskyld mine mange spørgsmål... Du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst

Anmeld

25. juni 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Okay mange tak for oplysningen

Må jeg spørge om den ene gang i ugen var noget i selv fastsatte eller om det var fastsat gennem stfv? Bor i tæt på hinanden??

Ja undskyld mine mange spørgsmål... Du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst

Du må spørge alt det du har behov for.

Det var noget statsforvaltningen fastsatte. Normalt ville de foretrække han kunne se ham nogle timer 2-3 gange om ugen, men i og med vi bor 80 km væk fra hinanden blev det fastsat til hver søndag i 3 timer.

Jeg valgte så selv, at lade ham få flere og flere timer hver søndag, da jeg vurderede vores søn var klar.

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Du må spørge alt det du har behov for.

Det var noget statsforvaltningen fastsatte. Normalt ville de foretrække han kunne se ham nogle timer 2-3 gange om ugen, men i og med vi bor 80 km væk fra hinanden blev det fastsat til hver søndag i 3 timer.

Jeg valgte så selv, at lade ham få flere og flere timer hver søndag, da jeg vurderede vores søn var klar.

Okay ja for her er der også 80km mellem os nemlig og jeg kan simpelthen ikke passe det ind når det passer ham... Han kan først være her henaf spisetid.... Samtidig har jeg også en datter på 7 som jeg skal tage hensyn til.....
Så jeg ville også gerne gøre det som i har gjort det... Og lige nu ser han barnet 2 timer hver fredag....
Men ja han mener at han vil få meget mere samvær i stfv... Og derfor kan vi lige så godt selv sætte samværet op mener han....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.