angående samvær og navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.333 visninger
28 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej hej....

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med

Sagen er den at jeg har en datter på 3 mdr som jeg er alene med...

Faderen ser hende hver fredag nogle timer.. Det er ikke noget vi har været i stfv med men selv aftalt....
Han er nu helt oppe på tæerne fordi han har læst at han kan få hende til overnatning når hun er 9mdr!!!

Altså får fædrene altid det??? Også når de ikke har boet sammen medbarnet?? Kræver det ikke at barnet virkelig er tryg ved faderen???
Og at faderen er meget på når han er sammen med barnet??

Det skal lige siges jeg er IKKE ude på at forhindre faderen at han skal ha samvær med overnatning på et tidspunkt... Sys bare 9 mdr lyder voldsomt når og hvis faderen ikke har været der ret meget og ikke er særlig meget på når han er sammen med barnet???
Hvordan gør stfv?? Er det nærmest bare blevet en fast regel at hvis faderen vil så får han en overnatning i den alder eller skelner de stadig omkring barnets kontakt med faderen???
Jeg ønsker kun at når vores barn skal på overnatning så er barnet parat og ikke kun fordi faderen vil....
Er der nogen med erfaringer i den retning???

Og lige et sidste spørgsmål?? vores barn er navngivet og skal døbes i weekenden.... Men nu er han åbenbart flippet ud over at barnet ikke har fået hans efternavn men mit... Barnet fik mit fordi han ikke har vist interesse i at ville barnet og ikke har ville anerkende faderskabet.... Så nu vil han søge om at få ændret efternavnet til hans... Og vidst også et mellemnavn til barnet?? Kan han det?? Jeg har fuld forældremyndighed....

Undskyld det blev lidt langt og rodet....

Please lidt hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Fenja09

Nu er jeg ikke helt inde i det med samvær med faderen, men jeg ved at de siger, at er barnet 1 år så må det have 1 overnatning, 2 når det er 2 år osv. Så tror ikke at han kan få jeres barn til overnatning allerede som 9 måneder gammel.

Jeg er næsten overbevist om, at han ikke har en dyt at sige når det kommer til navn, da han ikke har forældremyndighed over barnet. Havde han det var det højest sandsynlig en anden sag. Den med forældremyndigheden "bestemmer" over barnet. Og jo de tager stadig hensyn til om faderen har været med under graviditeten, om i har boet sammen osv.

Synes du skal ringe til stfv og høre hvad de siger om det, så du er 100 % sikker.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2012

Kløver

Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer, men har hørt at børn som grundregel må sove ude, det antal år de er, dvs 0 år, 0 nætter, 1 år 1 nat osv, men er Jo også forskelligt fra barn til barn. Personligt synes jeg ikke Man som nybagt mor, er klar i hovedet til at tænke overnatning når barnet ikke er større. Man kan slet ikke forestille sig at barnet er væk, Så synes i skal tage den hen af vejen. Det Er svært at sige hvor tætte de bliver om 6 mdr, osv, det kan være hverken du eller barnet er klar, men det kan jo også være alt går rigtig godt og du føler dig klar, og i begge får glæde af han har hende, enten til En overnatning eller på besøg nogle timer, men det Er umuligt at forudsige.

Jeg tror ikke de bare går ind og laver om osv især ikke hvis du har fuld forældremyndighed. Der er også praktisk fordel i at barnet har dit efternavn, men hvis du vil vise god side, kan Du jo overveje at give barnet et mellemnavn som er hans. Her har begge børn og Jeg mit mellemnavn, og vi alle har min mands efternavn der kunne i måske gøre det omvendt, Hvor hans navn bliver et mellemnavn, og barnet stadig beholder jeres fælles efternavn, så faderen får en lille smule kompromis

Håber det bedste og stort tillykke med dåben, håber i får en rigtig dejlig dag

Anmeld

24. juni 2012

KarinaA

jeg ville kontakte stfv. og høre hvad de har at sige til det, for når barnet ikke ser faren mere, s¨å tror jeg bestemt ikke at det er ok. når babyen er 9 måneder.. 

men de der fædre er af den overbevisning at barnet ligeså godt kan være ved moren som ved faren. min x tror han kan få den bette 2 sammenlagte uger allerede næste sommer der er barnet 1½ år gammel.. og det får han selvf. ikke .. 

men det er altså en RIGTIG god ide at have stats forvaltningen med i det .. så kan han ikke "tage røven" på dig .. 

men jeg skal til møde imorgen derinde og snkke om overnatninger, så kan skrive til dig baefter privat hvis du sender en pb  

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Nu er jeg ikke helt inde i det med samvær med faderen, men jeg ved at de siger, at er barnet 1 år så må det have 1 overnatning, 2 når det er 2 år osv. Så tror ikke at han kan få jeres barn til overnatning allerede som 9 måneder gammel.

Jeg er næsten overbevist om, at han ikke har en dyt at sige når det kommer til navn, da han ikke har forældremyndighed over barnet. Havde han det var det højest sandsynlig en anden sag. Den med forældremyndigheden "bestemmer" over barnet. Og jo de tager stadig hensyn til om faderen har været med under graviditeten, om i har boet sammen osv.

Synes du skal ringe til stfv og høre hvad de siger om det, så du er 100 % sikker.

/Fenja

Ja det er også sådan jeg mente det var og det kan jeg bedre forholde mig til.... Sys 9mdr er meget tidligt.....

Mente også at det var sådan at han ikke havde så meget at skulle ha sagt når han ikke har del i forældremyndigheden....
Men den vil han så søge og så søge navnet ændret til den tid siger han.. Men ja det må han jo så gøre eller prøve på ihvertfald...
Kan godt være jeg måske er egoistisk men jeg fik at vide fra dag et i min graviditet at han ikke ønskede barnet og høste fra ham 3 gange på de 9 mdr så ja tænkte sku ikke lige at barnet skulle have hans efternavn

Men ja jeg venter på min advokat ringer i næste uge så kan jeg passende spørge ham omkring det

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer, men har hørt at børn som grundregel må sove ude, det antal år de er, dvs 0 år, 0 nætter, 1 år 1 nat osv, men er Jo også forskelligt fra barn til barn. Personligt synes jeg ikke Man som nybagt mor, er klar i hovedet til at tænke overnatning når barnet ikke er større. Man kan slet ikke forestille sig at barnet er væk, Så synes i skal tage den hen af vejen. Det Er svært at sige hvor tætte de bliver om 6 mdr, osv, det kan være hverken du eller barnet er klar, men det kan jo også være alt går rigtig godt og du føler dig klar, og i begge får glæde af han har hende, enten til En overnatning eller på besøg nogle timer, men det Er umuligt at forudsige.

Jeg tror ikke de bare går ind og laver om osv især ikke hvis du har fuld forældremyndighed. Der er også praktisk fordel i at barnet har dit efternavn, men hvis du vil vise god side, kan Du jo overveje at give barnet et mellemnavn som er hans. Her har begge børn og Jeg mit mellemnavn, og vi alle har min mands efternavn der kunne i måske gøre det omvendt, Hvor hans navn bliver et mellemnavn, og barnet stadig beholder jeres fælles efternavn, så faderen får en lille smule kompromis

Håber det bedste og stort tillykke med dåben, håber i får en rigtig dejlig dag

Jeg giver dig fuldstændig ret...jeg er slet slet ikke klar nok i hovedet til endnu at tænke på at og om mit barn skal til overnatning i så tidlig en alder... Jeg aner jo ikke hvordan tingene ser ud om et halvt år... Og hvilken type blir mit barn?? Lille og forsigtig og sky som sin søster eller helt modsat??? Har bare ikke lyst til at tage den beslutning nu... Vil bare gerne koncentrere mig om mit barn og nyde det i fulde drag

Og ja det med navnet... Kan godt se hvad du mener men igen.... Det mellemnavn han ønsker har ingen betydning what so ever så den vil jeg slet ikke overveje overhovedet....

Anmeld

24. juni 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ja det er også sådan jeg mente det var og det kan jeg bedre forholde mig til.... Sys 9mdr er meget tidligt.....

Mente også at det var sådan at han ikke havde så meget at skulle ha sagt når han ikke har del i forældremyndigheden....
Men den vil han så søge og så søge navnet ændret til den tid siger han.. Men ja det må han jo så gøre eller prøve på ihvertfald...
Kan godt være jeg måske er egoistisk men jeg fik at vide fra dag et i min graviditet at han ikke ønskede barnet og høste fra ham 3 gange på de 9 mdr så ja tænkte sku ikke lige at barnet skulle have hans efternavn

Men ja jeg venter på min advokat ringer i næste uge så kan jeg passende spørge ham omkring det

Synes at du skal sige til ham, at når hun en dag bliver gammel nok, så kan hun altid få hans efternavn, hvis det er det hun ønsker, men indtil da er det dig der vælger hendes navn. Det er også kun fair når han ikke har ønsket at være far eller en del af graviditeten. Selvfølgelig synes jeg at han skal have en chance, hvis han ønsker at være en stor del af hendes liv, men måske han lige skal tage det lidt med ro.

Min datter bliver 10 måneder og jeg er bestemt heller ikke klar til at lade hende sove ved f.eks bedsteforældrene. Det tager tid som mor at give ens barn til et andet menneske ( som man ikke bor sammen med) og man skal være med følelsesmæssigt. Håber da også at din x kan forstå det.

Anmeld

24. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mht navn, så kender jeg en "omvendt" sag, hvor moren lod sine store børn skifte navn til hendes nye mands efternavn - moren har forældremyndigheden, men faren har samvær med dem hveranden weekend og har aldrig været ude af billedet, og den nye mand har ikke adopteret børnene. Når det kan lade sig gøre, så kan jeg ikke tro, at din eks har noget at skulle have sagt omkring navnet. 

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Synes at du skal sige til ham, at når hun en dag bliver gammel nok, så kan hun altid få hans efternavn, hvis det er det hun ønsker, men indtil da er det dig der vælger hendes navn. Det er også kun fair når han ikke har ønsket at være far eller en del af graviditeten. Selvfølgelig synes jeg at han skal have en chance, hvis han ønsker at være en stor del af hendes liv, men måske han lige skal tage det lidt med ro.

Min datter bliver 10 måneder og jeg er bestemt heller ikke klar til at lade hende sove ved f.eks bedsteforældrene. Det tager tid som mor at give ens barn til et andet menneske ( som man ikke bor sammen med) og man skal være med følelsesmæssigt. Håber da også at din x kan forstå det.

Lige præcis det du nævner med navnet har jeg også forklaret ham... Der var desværre bare ingen forståelse overhovedet....
men ja tror heller ikke han får ret let ved at ændre hendes navn....

Altså ingen tvivl om at han absolut skal ha chancen når han nu gerne vil .. Helt bestemt... Han blir bare nødt til at lægge sine egne behov til side og tænke på barnet i stedet for sig selv..
Og nej jeg mindes godt med min store datter... Puuh hende var jeg heller ikke parat til at slippe i den alder da... Hun er så også en type som ville være gået total i baglås ved at komme på overnatning et nyt sted i den alder.... Hun er meget meget forsigtig og meget sky over for folk hun ikke kender rigtig godt.... Og hvis den lille blir sådan også så mener jeg man skal vente til de er mere trygge ved det hele...
Men nej desværre forstår min ex ikke noget som helst i den retning...
Han vil ha hende når hun er 9mdr og færdig basta...

Anmeld

25. juni 2012

Bumbum

Kan du ikke sende en privat besked til mig, tror måske jeg kan hjælpe - Har stået i den samme situation for 6 måneder siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.