angående samvær og navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hej hej....

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med

Sagen er den at jeg har en datter på 3 mdr som jeg er alene med...

Faderen ser hende hver fredag nogle timer.. Det er ikke noget vi har været i stfv med men selv aftalt....
Han er nu helt oppe på tæerne fordi han har læst at han kan få hende til overnatning når hun er 9mdr!!!

Altså får fædrene altid det??? Også når de ikke har boet sammen medbarnet?? Kræver det ikke at barnet virkelig er tryg ved faderen???
Og at faderen er meget på når han er sammen med barnet??

Det skal lige siges jeg er IKKE ude på at forhindre faderen at han skal ha samvær med overnatning på et tidspunkt... Sys bare 9 mdr lyder voldsomt når og hvis faderen ikke har været der ret meget og ikke er særlig meget på når han er sammen med barnet???
Hvordan gør stfv?? Er det nærmest bare blevet en fast regel at hvis faderen vil så får han en overnatning i den alder eller skelner de stadig omkring barnets kontakt med faderen???
Jeg ønsker kun at når vores barn skal på overnatning så er barnet parat og ikke kun fordi faderen vil....
Er der nogen med erfaringer i den retning???

Og lige et sidste spørgsmål?? vores barn er navngivet og skal døbes i weekenden.... Men nu er han åbenbart flippet ud over at barnet ikke har fået hans efternavn men mit... Barnet fik mit fordi han ikke har vist interesse i at ville barnet og ikke har ville anerkende faderskabet.... Så nu vil han søge om at få ændret efternavnet til hans... Og vidst også et mellemnavn til barnet?? Kan han det?? Jeg har fuld forældremyndighed....

Undskyld det blev lidt langt og rodet....

Please lidt hjælp

Der er jo et halvt år til? På de 6 måneder kan de to nå at se hinanden meget mere end 1 gang om ugen, de kan have eftermiddage sammen bare dem og det kan så udmøntes i en overnatning. Der er ingen der river barnet ud af din favn og giver den til far til en overnatning, det er en stille og rolig proces som I voksne samarbejder om.

JEg ville tage den med ro, åbne mit hjem for far og så ellers trække mig still eog roligt, i takt med de lærte hinanden at kende. Sidder du i baggrunden kan du mærke på ham om han gør det ordentligt og du vil blive mere og mere sikker, jo flere "nødsituationer" du ser dem klare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

V

Der er jo et halvt år til? På de 6 måneder kan de to nå at se hinanden meget mere end 1 gang om ugen, de kan have eftermiddage sammen bare dem og det kan så udmøntes i en overnatning. Der er ingen der river barnet ud af din favn og giver den til far til en overnatning, det er en stille og rolig proces som I voksne samarbejder om.

JEg ville tage den med ro, åbne mit hjem for far og så ellers trække mig still eog roligt, i takt med de lærte hinanden at kende. Sidder du i baggrunden kan du mærke på ham om han gør det ordentligt og du vil blive mere og mere sikker, jo flere "nødsituationer" du ser dem klare

Tja det er desværre ikke så nemt som du gør det til desværre ..
Faderen bor 80 km væk.. Og kan først være hos mig kl 17 og han kan kun være der en halv time hvis det er tirsdag og torsdag for han vil ikke misse sin håndbold træning.. Søndag kan han heller ikke for da skal han spille kamp... Så der er altså ikke lige masser af dage og arbejde med.. Når jeg samtidig skal ha min dagligdag med min store datter til at fungere.... Min store datter skal ikke rammes af at han ikke kan være fleksibel....
Og ja det er rigtig jeg kan se ved at observere om han kan klare de nødsituationer der opstår.... Men det ændre jo ikke ved at jeg stadig sys at 9 mdr er for tidligt for et barn at komme på overnatning... Især med en der ikke har en fast dagligdag med barnet...

Anmeld

25. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Tja det er desværre ikke så nemt som du gør det til desværre ..
Faderen bor 80 km væk.. Og kan først være hos mig kl 17 og han kan kun være der en halv time hvis det er tirsdag og torsdag for han vil ikke misse sin håndbold træning.. Søndag kan han heller ikke for da skal han spille kamp... Så der er altså ikke lige masser af dage og arbejde med.. Når jeg samtidig skal ha min dagligdag med min store datter til at fungere.... Min store datter skal ikke rammes af at han ikke kan være fleksibel....
Og ja det er rigtig jeg kan se ved at observere om han kan klare de nødsituationer der opstår.... Men det ændre jo ikke ved at jeg stadig sys at 9 mdr er for tidligt for et barn at komme på overnatning... Især med en der ikke har en fast dagligdag med barnet...

Nej, du kan jo desværre ikke tage initiativet for ham, det er noget han helt på egen hånd på sørge for selv.
Tag snakken med ham? Fortæl at din hverdag også skal hænge sammen og skal han se sit barn må det blive når I begge har tiden. Han må på egen hånd finde ud af at have bnørn koster på privatlivet, den opdagelse kan hverken du eller nogen anden hjælpe ham frem til.
Men du vil blive glad for at udvise stor samarbejdsvilje, det lyder til I ender i statsforvaltningen ligegyldigt hvilken snor du trækker i og kan de allered epå forhånd se at du har stillet dig til rådighed, vil det blive en meget nemmere sag for dig og dine børn

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

Nej du har helt ret det kan jeg desværre ikke

Jeg har prøvet at fortælle ham at jeg stadig har en hverdag der skal hænge sammen og at det ikke udelukkende kan blive når det passer ham og at det hele så skal gå ud over min store datter....
Men desværre kan han ikke se at det er hans problem

Men ja håber han finder ud af med tiden at det at have et barn og at få et godt forhold til sit barn gør at man nogengange må sætte sine egne interesser på hold... Ihvertfald for en periode....

Men ja tror nok den ender i amtet for er ikke meget for at skrive under på hans hjemmelavet aftale....

Anmeld

25. juni 2012

wamse

Ændring af efternavn har intet at gøre med forældremyndigheden kan jeg så fortælle.

Jeg har nemlig den fulde forældremyndighed over min datter, og har søgt om, at få ændret hendes efternavn til mit, jeg venter stadig på afgørelsen, men det er bestemt ikke selvskrevet at jeg får medhold, og her har far ikke set vores datter siden d. 27/12-11.

Så hvis din eks ville, så ville han nu have lige så meget ret til at søge ændring, som hvis han har en del af forældremyndigheden. Jeg aner ikke, hvordan man ville se på ansøgningen, men jeg tror ikke, at de ville gå ind og ændrer den, når jeres barn jo allerede er navngivet

Anmeld

25. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Nej du har helt ret det kan jeg desværre ikke

Jeg har prøvet at fortælle ham at jeg stadig har en hverdag der skal hænge sammen og at det ikke udelukkende kan blive når det passer ham og at det hele så skal gå ud over min store datter....
Men desværre kan han ikke se at det er hans problem

Men ja håber han finder ud af med tiden at det at have et barn og at få et godt forhold til sit barn gør at man nogengange må sætte sine egne interesser på hold... Ihvertfald for en periode....

Men ja tror nok den ender i amtet for er ikke meget for at skrive under på hans hjemmelavet aftale....

Jamen skal han være på den måde, er det jo bare at du ikke kan se det er hans problem han har 2*30 minutter til rådighed om ugen? Den der type skal bare have den lidt lige på og hårdt en gang imellem.
Du stiller ingen urimelige krav, du skal have en hverdag til at fungere, han er mere end velkommen, men sålænge det er i dit hjem er det på dine betingelser.
Du må endeligt ikke skrive under på noget han selv har lavet. Har du brug for juridisk hjælp er der gratis jurist på dit lokale bibliotek og mødrehjælpen har også jurister hos sig.

Held og lykke

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Ændring af efternavn har intet at gøre med forældremyndigheden kan jeg så fortælle.

Jeg har nemlig den fulde forældremyndighed over min datter, og har søgt om, at få ændret hendes efternavn til mit, jeg venter stadig på afgørelsen, men det er bestemt ikke selvskrevet at jeg får medhold, og her har far ikke set vores datter siden d. 27/12-11.

Så hvis din eks ville, så ville han nu have lige så meget ret til at søge ændring, som hvis han har en del af forældremyndigheden. Jeg aner ikke, hvordan man ville se på ansøgningen, men jeg tror ikke, at de ville gå ind og ændrer den, når jeres barn jo allerede er navngivet

Jamen det forstår jeg ikke helt det du siger??

Du har jo også den fulde forældremyndighed....

Barnets far har ingen myndighed over barnet?

Anmeld

25. juni 2012

Kløver

Anonym skriver:

Jeg giver dig fuldstændig ret...jeg er slet slet ikke klar nok i hovedet til endnu at tænke på at og om mit barn skal til overnatning i så tidlig en alder... Jeg aner jo ikke hvordan tingene ser ud om et halvt år... Og hvilken type blir mit barn?? Lille og forsigtig og sky som sin søster eller helt modsat??? Har bare ikke lyst til at tage den beslutning nu... Vil bare gerne koncentrere mig om mit barn og nyde det i fulde drag

Og ja det med navnet... Kan godt se hvad du mener men igen.... Det mellemnavn han ønsker har ingen betydning what so ever så den vil jeg slet ikke overveje overhovedet....

Kan godt forstå dig ang navn.

Tror også det er en god ide i ser tiden an, og prøver så vidt muligt at løse tingene selv, hen af vejen. Kan i få et godt samarbejde, og undgå stf ville det jo være dejligt, og det er jo kun positivt han viser initiativ nu, men i kan jo tage 14 dage eller 1 mdr af gangen, og med tiden sætte det op i jeres alles tempo. Det kan jo starte i det små, med en lille gåtur i barnevognen eller lignende

Jeg håber i finder ud af det hele sammen, og får godt samarbejde, og tror ikke mænd er helt klar over hvor klar eller ikke klar man er som mor til tankerne om at give slip ;-) troede selv det blev bedre 2 gang, men synes nu man har lige så svært ved det som 1 gang, det er jo for guld og et og alt man snakker om

Anmeld

25. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

Jamen det forstår jeg ikke helt det du siger??

Du har jo også den fulde forældremyndighed....

Barnets far har ingen myndighed over barnet?

Ja præcis, og hvis det du før har fået af vide her i tråden, skulle passe, så skulle jeg som ene forældremyndighedsindehaver, jo kunne bestemme enerådigt over min datters navn, og det kan jeg ikke. Uanset forældremyndigheden, så tager amtet sagen op til vurdering.

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Jamen skal han være på den måde, er det jo bare at du ikke kan se det er hans problem han har 2*30 minutter til rådighed om ugen? Den der type skal bare have den lidt lige på og hårdt en gang imellem.
Du stiller ingen urimelige krav, du skal have en hverdag til at fungere, han er mere end velkommen, men sålænge det er i dit hjem er det på dine betingelser.
Du må endeligt ikke skrive under på noget han selv har lavet. Har du brug for juridisk hjælp er der gratis jurist på dit lokale bibliotek og mødrehjælpen har også jurister hos sig.

Held og lykke

Ja det er nemlig det jeg prøver at fortælle ham at jeg ikke mener det er urimelige krav jeg stiller.... Men at enhver burde ku forstå at ens hverdag jo gerne skulle ku hænge sammen....

Men ja også derfor jeg gerne ville vi sammen ku tage i amtet og sammen finde ud af hvordan vi gør det her bedst....

Med ak ja du har nok ret... Lige på og hårdt engang imellem er nok ikke helt forkert....

Og jeg venter faktisk på en advokat fra mødrehjælpen ringer til mig så jeg kan forhøre mig lidt om hvordan og hvorledes..

Og mange tak jeg håber det løser sig på bedste vis... Ikke for hans skyld men for den lilles skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.