Fuldstændig f....ed døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Og I havde prøvet den ørelæge??? For det lyder fuldstændig som min datter:-(

Nåh ja, forresten fik hun checket ørerne da hun var syg her for en måneds tid siden, og der var intet at komme efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Vi har forsøgt det samme den seneste uge, men det er dælme svært! For her har vi forsøgt fx i 4 timer! Og hvis hun endelig sover, vågner hun efter 40 min og skriger igen, og så forsøger vi det der med at gå ind og lægge hende igen og igen og igen endnu en gang, men hun falder bare IKKE i søvn Men tror også hun har lidt separationsangst, og der vil jeg gerne give hende den tryghed hun har brug for.. Hun får ikke lov at komme op igen, det er ikke sådan.. Men det der med at falde i søvn, det vil hun GODT nok ikke.. Laban!!

Har I egentlig fået tjekket hendes ører hos en ørelæge? For det lyder som Anton - før han fik lagt dræn, vågnede han altid i et skrig, nu vågner han og snakker/leger med sig selv, inden han kalder på os

Anmeld

24. juni 2012

Janni.

stort kram til dig. Jeg har læst med på dine tråde hist og pist, når jeg er faldet over dem. 

Jeg har desværre ingen guldkorn i lommen til dig.  Men hold op hvor må det være frustrerende for jer. 

Hvornår skal hun starte i daginstitution? (Ved ikke om hun iøvrigt er startet?)

Jeg har indtryk af at de små kommer til at sove bedre når de starter i institution, om det er alle de indtryk eller hvad det er, skal være usagt. 

for at i snart får en lækker rytme. 

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

foto på lærred skriver:

Jeg tror problemet lidt er, at man enten har et barn der sover godt eller ikke. Vores første barn var fuldstændig lige som dit barn (kolik osv osv) Hun var egentli nem at lægge til en ok tid men hun vågnede en million, millard gange om natten. Til sidst var jeg fuldstændig desperat. Søgte råd hos alle dem med små børn. Men der var som regel to slags. Dem hvor de sov som "engle" og dem som også havde søvn problemer. Så det var rigtig svært at få et konkret råd fordi de første jo aldrig har haft problemet og de andre ikke havde de vise sten, da de selv var på jagt efter dem. Jeg tænkte derfor, at det måtte være tiden der gjordem at hun sov bedre. Det tog flere år, men til sidst vendte det. Det kommer! Men det virker bare så uoverskueligt når man sidder i det.

Tror du har ret! Håber det vender her hos os. Hun har jo aldrig været et sovebarn, men vi har de haft perioder ind imellem hvor det bare er gået gnidningsfrit, og så er man jo bare total lykkelig - men man ved godt, at man aldrig skal håbe for meget, for det holder jo som regel ikke. Håber det bliver bedre, når hun starter i vuggestue!

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

K&S skriver:

Har I egentlig fået tjekket hendes ører hos en ørelæge? For det lyder som Anton - før han fik lagt dræn, vågnede han altid i et skrig, nu vågner han og snakker/leger med sig selv, inden han kalder på os

Ja, hun fik checket ører da hun var syg for en måneds tid siden, der var ikke noget

Anmeld

24. juni 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Pyha for en hård omgang! Stakkels dreng!

Det VAR hårdt, men jeg kan ærligt sige, at nu er det ikke noget, jeg husker så meget - fordi han netop er så glad en dreng nu

Men mens det stod på, var jeg så frustreret og jeg følte ikke, jeg kunne planlægge noget, for jeg vidste aldrig hvilket humør Anton var i, om han var syg eller om han nu også sov "så det passede"

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

Janni. skriver:

stort kram til dig. Jeg har læst med på dine tråde hist og pist, når jeg er faldet over dem. 

Jeg har desværre ingen guldkorn i lommen til dig.  Men hold op hvor må det være frustrerende for jer. 

Hvornår skal hun starte i daginstitution? (Ved ikke om hun iøvrigt er startet?)

Jeg har indtryk af at de små kommer til at sove bedre når de starter i institution, om det er alle de indtryk eller hvad det er, skal være usagt. 

for at i snart får en lækker rytme. 

Tak skal du have Hun starter i VS d. 6 august, og håber hendes rytme kommer af sig selv til den tid! Men man føler også bare et pres, fordi så mange siger det jo er bedst de har en fast rytme inden de starter i VS, men det er jo nemmere sagt end gjort :/

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

Tak for alle svar - også dem jeg ikke får svaret personlig!

Anmeld

24. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg vil foreslå og vække hende kl. 6 uanset hvad til hun faldt i søvn. Giv hende lidt morgenmad, giv hende tøj på og leg. kl. 9 putter du hende igen evt bare en halv time eller en time. (Når de ca bliver 1 år plejer man og minske eller helt fjerne formiddasluren) Vi plejer og spise middagsmad kl. 11, men nu ved jeg ikke hvor sulten Rose er? - spis evt kl. 12. ydermere vil jeg fåreslå at du lægger hende til og sove igen kl. 13 eller 14? Det er så den lur der gerne bør være lang.

Man siger at det tager godt og vel 22 dage for at ens krop påtager sig en ny rytme.

Hilsen Sofie

Anmeld

24. juni 2012

foto på lærred

Frøken J. skriver:

Tror du har ret! Håber det vender her hos os. Hun har jo aldrig været et sovebarn, men vi har de haft perioder ind imellem hvor det bare er gået gnidningsfrit, og så er man jo bare total lykkelig - men man ved godt, at man aldrig skal håbe for meget, for det holder jo som regel ikke. Håber det bliver bedre, når hun starter i vuggestue!

Kender det. Det eneste man har, er håbet. Sådan sagde vi også altid til hinanden her hjemme. Det må vende når hun starter i VS. Eller når hun bliver et år. Når det så ikke hjalp så kunne et indlæg om en eller anden mor der skrev at det hjalp når de var 16 måneder hjælpe Jeg sugede alt håb til mig hvor jeg kunne få det. Til sidst læste jeg, at næsten alle børn sover godt når de er 3 år. Så jeg besluttede mig for at sætte det som deadline så man ikke blev så skuffet hele tiden når det ikke blev bedre. Men heldigvis så går det fremad hele tiden, bare i bitte små babysteep. Men det BLIVER bedre. Men man kan sgu godt tænke: Hvornår bliver det bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.