Fuldstændig f....ed døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Tulle28

Jeg er måske lidt langsom, men hvordan er hendes rytme normalt? Min datter sov 3 gange i den alder, kl. 8.00 til 10.00, 12.00-14.00 og en lille lur igen ved 16.00 tiden. Så kom hun i seng ca. kl. 19.00. Hun blev ammet 100 gange i løbet af natten, fordi hun havde væske i ørerne- men det er så en HELT anden historie. Min egentlige pointe er nok om der er rytme i hendes vågentid? Det var nemlig det der gjorde udslaget hos os, var hun vågen 5-10 minutters længere end 2 timer, var hun fuldstændig umulig, hysterisk og svær at få til at sove. Sådan har det egentlig altid været, det har bare været længden på vågen tiden der har ændret sig. Jeg havde rigtig meget glæde af siden morsbaby.net - vi brugte rytme-rådene rigtig meget, især da min datter var spæd, men også rigtig meget senere hen. Jeg synes det har været nemmere at have fokus på vågentiden, da man så (som oftest) ikke var i tvivl om, hvad problemet var ved gråd og uro.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Frøken J.

th skriver:

vil lige sige jeg har fyldt dig hele vejen, vi har selv en drenge der slet ikke kunne finde rundt i det med at sove, han sov mellem kl. 19 og 23.30 om aften og til kl. 5- 9.30 om morgen. vi tog en tyrker da han var 9 måned gammel, og valgte at ligge ham i seng kl. 18.30 og så var han gal, vi gik derind hver 5 min og gav ham noget at drikke fortalte ham at vi var her og gik så ud igen, den første aften tog det 1½ time, næste aften 50 min, og 3 dag 10 min, og nu fylder han 1 år på torsdag og det tager mellem 0 og 10 min nu. synes det var hårdt, da det stod på og er meget imod at han græder i sengen, men synes den dag i dag det er det bedste valg vi har gjort,

Vi har forsøgt det samme den seneste uge, men det er dælme svært! For her har vi forsøgt fx i 4 timer! Og hvis hun endelig sover, vågner hun efter 40 min og skriger igen, og så forsøger vi det der med at gå ind og lægge hende igen og igen og igen endnu en gang, men hun falder bare IKKE i søvn Men tror også hun har lidt separationsangst, og der vil jeg gerne give hende den tryghed hun har brug for.. Hun får ikke lov at komme op igen, det er ikke sådan.. Men det der med at falde i søvn, det vil hun GODT nok ikke.. Laban!!

Anmeld

24. juni 2012

Tulle28

Frøken J. skriver:

Vi har forsøgt det samme den seneste uge, men det er dælme svært! For her har vi forsøgt fx i 4 timer! Og hvis hun endelig sover, vågner hun efter 40 min og skriger igen, og så forsøger vi det der med at gå ind og lægge hende igen og igen og igen endnu en gang, men hun falder bare IKKE i søvn Men tror også hun har lidt separationsangst, og der vil jeg gerne give hende den tryghed hun har brug for.. Hun får ikke lov at komme op igen, det er ikke sådan.. Men det der med at falde i søvn, det vil hun GODT nok ikke.. Laban!!

Og I havde prøvet den ørelæge??? For det lyder fuldstændig som min datter:-(

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Jeg er måske lidt langsom, men hvordan er hendes rytme normalt? Min datter sov 3 gange i den alder, kl. 8.00 til 10.00, 12.00-14.00 og en lille lur igen ved 16.00 tiden. Så kom hun i seng ca. kl. 19.00. Hun blev ammet 100 gange i løbet af natten, fordi hun havde væske i ørerne- men det er så en HELT anden historie. Min egentlige pointe er nok om der er rytme i hendes vågentid? Det var nemlig det der gjorde udslaget hos os, var hun vågen 5-10 minutters længere end 2 timer, var hun fuldstændig umulig, hysterisk og svær at få til at sove. Sådan har det egentlig altid været, det har bare været længden på vågen tiden der har ændret sig. Jeg havde rigtig meget glæde af siden morsbaby.net - vi brugte rytme-rådene rigtig meget, især da min datter var spæd, men også rigtig meget senere hen. Jeg synes det har været nemmere at have fokus på vågentiden, da man så (som oftest) ikke var i tvivl om, hvad problemet var ved gråd og uro.

Hehe, jamen det er netop det der er problemet: Vi HAR ingen rytme om dagen :-) Fordi hun ikke vil sove om aftenen.. Hvis hun fx først sover 23, kan hun godt sove til kl. 8. Så er hun træt kl. 11, og så sover hun til 13.. Men så når hun jo at blive træt igen omkring kl. 16, og det er bare alt for sent at få lur, for så er hun frisk som en havørn kl.. 19 hvor hun ellers skulle sove. Andre dage sover hun måske til 6.30, er træt kl. 8 og sover til 10.. Så kan hun sover igen kl. 13, og så passer det fint med hun kan komme i seng kl. 19, men så vil hun igen ikke sove, sover først kl. 23, og så er rytmen dagen efter atter en gang ødelagt. Kan du følge mig? Vi HAVDE en gang en rytme. Med en formiddags og eftermiddagslur, i seng kl. 19 og så sov hun bare. Men nu hvor hun er begyndt ikke at ville sove om aftenen, har det været rytme bye-bye..

Anmeld

24. juni 2012

th

Frøken J. skriver:

puha, det lyder bare rigtig hårdt, så har jeg ikke flere råd, vi slogs selv med vores laban her i aften, han sover 30 min og vågner og skriger....

altså de kære børn, det er godt nok hårdt.

håber i finder en løsning.

Anmeld

24. juni 2012

Fenja09

Er hun inde i et tigerspring og kravler hun?

Det siges at når de begynder at kravle bliver deres døgnrytme ( nogle gange) ændret, og nætterne kan blive mere urolige fordi de skal bearbejde alt det nye de oplever.

Vores datter har lige haft en lignende periode, men det er over nu. Tror det kommer helt af sig selv - er klar over at det er frustrende og trættende, men jeg ville lade det komme af sig selv. Herhjemme er det gået i sig selv hver gang og har kun været i perioder.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Tak for dit svar, for det er bare lige præcis sådan jeg føler.. Altså jeg værdsætter virkelig konkrete råd, som tager udgangspunkt i min situation og som kan hjælpe mig, men her den sidste tid er jeg stødt på SÅ mange kommentarer ala: "Jamen altså her gav vi hende en fast rytme fra hun blev født, vi har aldrig haft problemer". Jamen bravo!!! FLOT! Men hvordan hjælper det lige mig? Det er jo ligesom for sent nu! Og derudover havde jeg altså et barn med kolik der SKREG de første 3 måneder konstant, derefter ville hænge på min arm konstant og først begyndte at være sådan rigtig som "alle de andre børn" omkring 6 måneder gammel, så det hjælper mig altså ikke..

Puha, sorry, er bare så frustreret! Som sagt: Gode og konstruktive råd ja tak, men folk der bare vil pudse glorie og fortælle hvor fantastisk nemt det har gået hos dem, nej tak (Siger ikke det er tilfældet her på baby, det er ikke lige her jeg primært har oplevet det)

Anton havde også kolik og har aldrig været en glad, nem og smilende dreng, men det har så bundet i, at han har haft ondt i ørene, som først blev opdaget efter 3 gange MØB, hvor vi til sidst tog til en ørelæge (istedet for egen læge) - som kunne konstatere væske i begge ører, undertryk i det ene og fuldstændig lukket i det andet - 3 dage efter fik han lagt dræn og SIDEN DA har han været den mest glade, smilende, grinende dreng

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Og I havde prøvet den ørelæge??? For det lyder fuldstændig som min datter:-(

Hun har ikke ondt, jeg er helt sikker. For hun er ikke ked af det, hun er bare sur og stædig! For når vi kommer ind, så HVINER hun og griner. Hun vil bare gerne op og lege, og når hun så endelig bliver overtræt bliver hun bare rigtig, rigtig morsyg.. Og så udvikler hun sig helt enormt meget motorisk pt., så hun har jo self. travlt med at rejse sig op i sengen, selvom hun endda sover i sovepose.. Suk!

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

K&S skriver:

Anton havde også kolik og har aldrig været en glad, nem og smilende dreng, men det har så bundet i, at han har haft ondt i ørene, som først blev opdaget efter 3 gange MØB, hvor vi til sidst tog til en ørelæge (istedet for egen læge) - som kunne konstatere væske i begge ører, undertryk i det ene og fuldstændig lukket i det andet - 3 dage efter fik han lagt dræn og SIDEN DA har han været den mest glade, smilende, grinende dreng

Pyha for en hård omgang! Stakkels dreng!

Anmeld

24. juni 2012

foto på lærred

Tak for dit svar, for det er bare lige præcis sådan jeg føler.. Altså jeg værdsætter virkelig konkrete råd, som tager udgangspunkt i min situation og som kan hjælpe mig, men her den sidste tid er jeg stødt på SÅ mange kommentarer ala: "Jamen altså her gav vi hende en fast rytme fra hun blev født, vi har aldrig haft problemer". Jamen bravo!!! FLOT! Men hvordan hjælper det lige mig? Det er jo ligesom for sent nu! Og derudover havde jeg altså et barn med kolik der SKREG de første 3 måneder konstant, derefter ville hænge på min arm konstant og først begyndte at være sådan rigtig som "alle de andre børn" omkring 6 måneder gammel, så det hjælper mig altså ikke..

Puha, sorry, er bare så frustreret! Som sagt: Gode og konstruktive råd ja tak, men folk der bare vil pudse glorie og fortælle hvor fantastisk nemt det har gået hos dem, nej tak (Siger ikke det er tilfældet her på baby, det er ikke lige her jeg primært har oplevet det)

Jeg tror problemet lidt er, at man enten har et barn der sover godt eller ikke. Vores første barn var fuldstændig lige som dit barn (kolik osv osv) Hun var egentli nem at lægge til en ok tid men hun vågnede en million, millard gange om natten. Til sidst var jeg fuldstændig desperat. Søgte råd hos alle dem med små børn. Men der var som regel to slags. Dem hvor de sov som "engle" og dem som også havde søvn problemer. Så det var rigtig svært at få et konkret råd fordi de første jo aldrig har haft problemet og de andre ikke havde de vise sten, da de selv var på jagt efter dem. Jeg tænkte derfor, at det måtte være tiden der gjordem at hun sov bedre. Det tog flere år, men til sidst vendte det. Det kommer! Men det virker bare så uoverskueligt når man sidder i det. Jeg har aldrig haft brug for at vække mine piger, de har desværre altid vågnet ekstem tidligt. MIn store pige vågnede kl 05 indtil hun var næsten 3. Da hun fyldte 3 år blev alt ligesom bedre. Men jeg føler godt nok med dig. For lidt søvn er bare så psykisk nedslidende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.