Fuldstændig f....ed døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

ledermus

ved ikke hvad du har prøvet men kan huske med Oliver i den alder at han pludselig fik svært ved at falde i søvn om aftenen og sov meget uroligt og det der hjalp her var at lade ham sove i en sovepose indsætter billede så du kan se hvilken slags jeg mener.

Den gav ham på en eller anden måde ro så han kunne falde i søvn...Lagde jeg ham i seng om aftenen med dyne så kartede han rundt eller rejste sig op eller blev hysterisk...Sove gjorde han ihvertfald ikke

Håber for jer i snart finder en løsning der virker 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Frøken J.

Carl-Emil's mor skriver:

åååååh så hop dog op og fald ned på dem der har travlt med at give dig i gok i hovedet..

jeg fik først en fast rytme da jeg blev 12 mdr og min mor var ved at blive idiot! Men jeg startede i vuggestue og det hjalp helt vildt også gled tingene langt nemmere

rytmen skal nu nok komme - jeg er ikke for at man for en hver pris vækker dem for det kan skabe langt større katastrofer hvis morgnen starter lort , så hellere prøve at vække tidligere om eftermiddagen fra eftermiddagslur

Det er godt at høre den godt kan komme, selvom det er sent!!

Men det er fandeme svært. Fx i dag sov hun lige fra 11-13, og så kan hun jo ikke holde sig vågen til kl. 19.. Så hun var træt igen 15.30, kunne slet ikke holde sig vågen mere. Så sov hun 45 minutter til omkring 16.30, og så er den rytme jo ligesom smadret For jeg kan jo heller ikke styre hvor længe hun sover til sine lure!

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

ledermus skriver:

ved ikke hvad du har prøvet men kan huske med Oliver i den alder at han pludselig fik svært ved at falde i søvn om aftenen og sov meget uroligt og det der hjalp her var at lade ham sove i en sovepose indsætter billede så du kan se hvilken slags jeg mener.

Den gav ham på en eller anden måde ro så han kunne falde i søvn...Lagde jeg ham i seng om aftenen med dyne så kartede han rundt eller rejste sig op eller blev hysterisk...Sove gjorde han ihvertfald ikke

Håber for jer i snart finder en løsning der virker 

Tak for svar! Hun sover allerede i sovepose, og det virker desværre ikke :/

Anmeld

24. juni 2012

ledermus

Frøken J. skriver:

Tak for svar! Hun sover allerede i sovepose, og det virker desværre ikke :/

ok ja så har jeg ikke andre gode råd 

Anmeld

24. juni 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Og jeg har ALDRIG vækket Anton - uanset hvor længe og på hvilket tidspunkt han har sovet  

Jeg er af den overbevisning af søvn avler (bedre) søvn

Jeg var også ved at blive vanvittig af at måtte tage Anton op af sengen igen efter at være blevet puttet og faldet i søvn, fordi han var dybt ulykkelig, men det var det, der virkede for os  og alle dem som gerne fortæller, hvor dejligt deres børn har sovet "som en engel" fra dag 1, har ikke den ringeste anelse om, hvordan det er at have et barn, der IKKE sover "som børn normalvis gør"...

Anmeld

24. juni 2012

Alexander&Lærke

Jeg/vi havde også en del sove problemer med vores søn, som regl om dagen sometider kunne han være vågen en hele dag fra kl 6-19... eller bare lige tage en meget kort lur kl 45 min.... Nå men jeg var virkelig angst for når han skulle passes hvis han viste samme mønster, så ville dp da få grå hår.

Men ALT ændrede sig lyn hurtigt efter han startede, faktisk ende det med at han sometider sov 3 timer til middag så når jeg hentede ham kl 15.30 så sov han endnu.... Vil bare sige at det nogen gange bliver det bedre når de får en fast hverdag ikke at sige at du ikke forsøger det nu, og jeg skal heller ikke lyde som en ekspert. Men her hjalp det bare at starte i dp og få en fast rytme hvor man er nød til at følge de andre børn også.... Håber i kan finde noget der hjælper for rytme er bare guld værd... 

Anmeld

24. juni 2012

De3Guldklumper

Frøken J. skriver:

Men jeg tænker bare.. Hvad nu hvis hun stadig - efter jeg får hende "tvunget" ind i den rytme ikke vil sove om aftenen? Så får hun jo seriøs søvnmangel. Vi HAVDE også en rigtig god rytme, men efter hun ikke vil sove om aftenen er den helt ødelagt

Ja det kan jeg godt se men jeg tænker lidt - har du "råd" til ikke og satse..

Nu kan jeg se på dine svar til de andre at du er en frustreret mor som bare gerne vil have dette til at ændre sig - så har jeg det sådan lidt - jamen så må du prøve og så må det briste eller bære.

Ikke flere undskyldninger - bare ud i det. Start evt. op til en weekend så har i et par dage til at starte på. Men giv det mere end en uge - så tror jeg på at i nok skal lykkedes med det

Anmeld

24. juni 2012

th

Frøken J. skriver:

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

vil lige sige jeg har fyldt dig hele vejen, vi har selv en drenge der slet ikke kunne finde rundt i det med at sove, han sov mellem kl. 19 og 23.30 om aften og til kl. 5- 9.30 om morgen. vi tog en tyrker da han var 9 måned gammel, og valgte at ligge ham i seng kl. 18.30 og så var han gal, vi gik derind hver 5 min og gav ham noget at drikke fortalte ham at vi var her og gik så ud igen, den første aften tog det 1½ time, næste aften 50 min, og 3 dag 10 min, og nu fylder han 1 år på torsdag og det tager mellem 0 og 10 min nu. synes det var hårdt, da det stod på og er meget imod at han græder i sengen, men synes den dag i dag det er det bedste valg vi har gjort,

Anmeld

24. juni 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Altså der er bare sådan almindelig lys? Hehe.. Vi har bare hvide gardiner.. Jeg har faktisk prøvet at hænge et tæppe op som alternativt mørklægning, for jeg tænkte hun måske ikke kunne sove pga. der var så lyst om aftenen, men det har ikke gjort nogen forskel.. Men ved ikke helt hvordan jeg gradvist skulle lukke lys ind, selvom idéen er god!

Det kunne jo være I havde mørklægningsgardin Men så ved jeg heller ikke hvordan det skulle foregå

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

K&S skriver:

Og jeg har ALDRIG vækket Anton - uanset hvor længe og på hvilket tidspunkt han har sovet  

Jeg er af den overbevisning af søvn avler (bedre) søvn

Jeg var også ved at blive vanvittig af at måtte tage Anton op af sengen igen efter at være blevet puttet og faldet i søvn, fordi han var dybt ulykkelig, men det var det, der virkede for os  og alle dem som gerne fortæller, hvor dejligt deres børn har sovet "som en engel" fra dag 1, har ikke den ringeste anelse om, hvordan det er at have et barn, der IKKE sover "som børn normalvis gør"...

Tak for dit svar, for det er bare lige præcis sådan jeg føler.. Altså jeg værdsætter virkelig konkrete råd, som tager udgangspunkt i min situation og som kan hjælpe mig, men her den sidste tid er jeg stødt på SÅ mange kommentarer ala: "Jamen altså her gav vi hende en fast rytme fra hun blev født, vi har aldrig haft problemer". Jamen bravo!!! FLOT! Men hvordan hjælper det lige mig? Det er jo ligesom for sent nu! Og derudover havde jeg altså et barn med kolik der SKREG de første 3 måneder konstant, derefter ville hænge på min arm konstant og først begyndte at være sådan rigtig som "alle de andre børn" omkring 6 måneder gammel, så det hjælper mig altså ikke..

Puha, sorry, er bare så frustreret! Som sagt: Gode og konstruktive råd ja tak, men folk der bare vil pudse glorie og fortælle hvor fantastisk nemt det har gået hos dem, nej tak (Siger ikke det er tilfældet her på baby, det er ikke lige her jeg primært har oplevet det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.