BigBabyDream skriver:
Ja, det er bare svært at indse som 'barnet' at ens mor ikke er 'rask', du forstår hvad jeg mener.
Min søster og jeg har altid holdt utrolig godt sammen, og jeg elsker hende overALT på jorden. Jeg har nok også taget lidt af moderrollen (selvom jeg kun er 3 år ældre), men der er bare INGEN der skal gøre min søster fortræd, og HELLER ikke min mor!
..
Det er dejligt at høre fra dig, når du kender til forholdene. åååh ha ingen er tjent med det, ingen 
men TUSIND tak for dit svar! 

Det er utroligt svært og uanset hvor meget de såre en, vil man altid elske sine forældre. Det er desværre også det der gør det så pokkers hårdt at give slip og komme videre.
Det er helt naturligt du tager beskytter/moder rollen, samme gjorde jeg og det er vi/børn ikke tjent med.
Nej du har helt ret INGEN fortjener at skulle det igennem. Nakomanen er på sin vis selv skyld i deres "sygdom", men børnene som er indblandet har intet valg.
Som barn får man også et behov for at skulle beskytte i vores tilfælde vores mødre, eller rettere opsevere og holde øje med de ikke kommer noget til. For selvom man ikke er ret gammel, ved man udemærket at det kan gå galt.
Jeg kunne blive ved at skrive, men det kender du nok selv.
Anmeld