Madam Blå skriver:
Nu må jeg høre, om jeg er sippet. Min bank har sendt personfølsomme bankpapirer til min svigermor!
Jeg har Danske bank, og har fire gange været nede og forsøge at oprette en helt almindelig ponduskonto til min datter. Det kunne de ikke finde ud af, da hendes bedstefar også har oprettet en konto til hende. Det er så bare en bedsteforældre-konto. Nå, fjerde gang lykkedes det, og jeg fik endelig tilsendt papirer til underskrift, og så fik vi endelig kontoen.
Så var jeg nede for at få hjælp til at gøre hendes konto synlig på min netbank. Der skal jeg også have tilsendt papirer til underskift. DEM HAR DE SÅ SENDT TIL MIN SVIGERMOR?!!! Som ikke længere er gift med bedstefaren, som havde oprettet den første konto.. Jeg fatter ikke, at sådan noget kan ske.
Hun fik et brev om, at hun var forældremyndighedsindehaver af MIN datter, og hun skulle skrive under på det. Og så skulle hun skrive under, for at få MIN datters konto på HENDES netbank.... Heldigvis ringer svigermor selvfølgelig og fortæller det. Men de kunne jo lige så godt have sendt de papirer til hvem som helst anden, som så havde underskrevet, og fået adgang til min datters penge. EJ jeg er gal! Hvordan kan det ske? For mig er det personfølsomme informationer. Der står både CPR-nummer, kontonummer og hendes fulde navn.. Synes simpelthen IKKE det er i orden...
Og jeg kan først tale med dem mandag. Hvordan kan jeg blive ved med at have tillid til min bank? Har viiiiirkelig meget lyst til at skifte bank!
Og er der nogen der ved, hvordan sådan noget kan ske?
Hilsen Kristina