Maja_4000 skriver:
Caroline er 18 måneder og vi har det sidste halve år lagt hende mere eller mindre præcis kl. 20.00 .. Men den sidste uges tid har det bare været et helvede at få hende til at sove ! Hun skriger og skriger og skriger .. Hun gnider øjne og virker rigtig træt , men hvis hun får lov at komme op vågner hun helt op , og er pludselig frisk 
Har prøvet at gå ind til hende og ligge hende ned 100 gange , og hun går bare mere og mere amok for hver gang :/ Mit hjerte kan ikke holde til al den skrigeri .. Selvom det ikke er med tårer 
Hun er ved at få en tand , og det kan selvfølgelig være dét .. Men vi prøvede at give panodil igår , og det hjalp ikke .. Så ved ikke rigtigt om vi skal blive ved at "dope" hende 
Årh .. Kom med nogle gode råd ! Please ..
Kæresten er ude og se fodbold , så jeg står alene med hende idag :/
Hej søde.
Vi har lige været igennem akkurat det samme igennem som du beskriver med Viktor - jeg var ved at blive skør tilsidst 
Han plejer at være SÅ nem at putte, men lige pludselig så ville han slet slet ikke være med til at skulle ligge sig ned og sove!
Vi prøvede at ændre i sengetiden, først kl 19, så kl 20 og så kl 21, det hjalp overhovedt ikke...
han græd og græd lige så snart vi forlod hans værelse. Hvis vi var derinde var der ingenting, og han lå lige så sød i sengen 
så vi prøvede at blive siddende hos ham indtil han var faldet helt i søvn. Dette virkede!!
han havde åbenbart brug for at mærke den ekstra tryghed. Vi kunne sidde derinde lige fra 10 min til 1 time før han faldte i søvn. Han skulle helst have en af vores hænder ind og ligge på hans bryst, og det gjorde ham helt rolig.
jeg kan huske at vi snakkede om at det forhåbentlig var en fase som snart gik over, for det er faktisk ret "Opslidende" at skulle sidde der i 1 time hver aften, hvor man jo plejer at have en smule alene/voksen tid.
men det tog heldigvis "Kun" 3 uger, så vendte jeg han lige pludselig tilbage en dag, og nu kan vi bare putte ham til natten som vi altid har kunne
at han så blev ved med at vågne om natten efterfølgende (og også før det) viste sig så at være fordi han skulle have dræn..
så jeg tænker 2 ting:
1. det er en fase som de gennemgår, og man må jo lytte til dem og give dem den ekstra omsorg i den tid det nu tager
2. det kan være hun har noget med ørene. så for en sikkerheds skyld kunne i jo få det tjekket.
håber i finder en løsning