Hvornår lå jeres børn i deres egen seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2012

Maja_4000

Caroline var cirka 1½ måned da hun kom i slyngevuggen .. Inden da havde hun sovet mellem os , i liften ved siden af mig og i liften i tremmesengen .. Alt efter hvad hendes humør var og hvor trætte vi var  

Da hun var omkring 7 måneder kom hun så over i tremmesengen på eget værelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

MortilElias2010

Mmm... Elias er snart 2 1/2 år, så det er lige det med at huske

Men han lå i sin lift, i sin tremmeseng lige ved siden af min side inde i soveværelset - bunden på tremmesengen kunne rejses op til lidt under kanten og så kom han over til natamningen når det blev den tid i vores dobbeltseng og der lå vi så gerne til vi stod op - super hyggeligt og super dejligt. De hyggeligste morgener var når jeg slog øjnene op og han lå med min brystvorte på panden og en åben mund formet efter den, mens han sov  så sødt og skægt.

Han kom på eget værelse da han var 4 måneder, da vi forstyrrede hans søvn med moslen med dyner osv. så hentede jeg ham bare ind når han sagde til og så lå vi igen der

I de første fire måneder vågnede jeg tit om natten, for at checke oppe i liften på om han nu også trak vejret, ikke lå under dynen og sådan var det også da han kom på eget værelse.

Min mand har fået mange "tæv" om natten, hvor jeg har skubbet ham og rullet ham væk, flyttet arme og rodet rundt under dynerne osv. fordi jeg var overbevist om at han lå på Elias (selvom han sov på sit eget værelse)   trygt og godt. Der var kun en sagte skratten fra babyalarmen..  Der var med garanti større tryghed forbundet med hans værelse end vores dobbeltseng i den periode  

Anmeld

24. juni 2012

chael

Nej, det er ok.

Vi har gjort det samme med dem alle 3. De står jo lige ved siden af

Men kender godt det der med man gerne vil have dem så tæt på en som muligt

Og omking 3 mdr, så kom de ud af liften og ned i tremmesengen.

*C

Anmeld

24. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Min søn var 4 år da han begyndte at sove i sit egen seng i sit værelse, indtil da sov han i vores seng.

Min datter er 1½år gammel og sover ved siden af mig

Anmeld

24. juni 2012

Annette A

Vores dreng er 9 mdr og han sover kun i sin egen seng når kæresten og jeg ønsker lidt privatliv. Men jeg savner ham når han ligger i sin egen seng og ja vi synes det er godt for barnet med samsovning og trygt da barnet jo lige har ligget inde i en tryg hule i maven og så virker det voldsomt at ligge dem i en stor seng alene. Så vi har haft ham i liften mellem os og i takt med at han er blevet større har jeg bare haft ham liggende hos mig, da jeg ikke rykker mig en tomme når han ligge ved siden af mig. Synes det er hyggeligt og rart at han er hos os og undersøgelser viser også at at det er godt for de smås hjerter da de er mindre stressede når de liger hos forædrene.

Vi gjorde det også med vores første barn som var en halvandet år før han sov fast i sin egen seng og det var heller ikke noget problem at vænne ham til. Så ja må indrømme lige ud at jeg bare ikke kan sove roligt med baby så langt væk. Som mor skal man jo også lige vænne sig til at baby ikke er i maven og det jo forskelligt hvordan man synes om det. Man skal jo gøre det som man har det bedst med det. Det er altid til barnets bedste når forældrene stoler på de valg de træffer. Og har man det bedst med at barnet sover i egen seng hurtigt, så skal man holde fast i det. Intet af det er jo skadeligt hvadenten de sover hos en eller i sin egen seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.