Hvor lang tid ammer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Missq4

Amelia<3 skriver:

Ja jeg skriver ang, at min søster er blevet mor for 3 uger siden,. jeg har et spørgesmål som jeg håber at i kan svare hende/os på.
Hun ammer sin lille dreng hver halve time og han kan ligge ved hendes bryst i timevis, så jeg tænkte på

Hvor lang tid ammer i og hvor ofte?

jeg ammede min første søn på sammen måde som det lyder til din søster gør og hun skal prøve om hun ikke kan strække den så længe som muligt men max 2-3 timer imellem.

det der sker når de får lov til at lige der hele tiden er at de ikke når at mærke sult og hvornår de er mætte og sutter derfor ikke "ortenligt" min søn begyndte at tabe sig og linede en fugle unge til sidste fordi jeg havde en spén sage at han skulle ha lov og ammening frem for alt det ente med at min mælk gik helt i kage og jeg kunne jo selv ikke nå at protoser nok til at det kunne mætte ham så min mor måtte sige at jeg var nød til at give ham nan for at han kunne blive rigtig mæt og tag på igen.

så mit råd er som sagt prøv at trække det så længe hun kan så hun kan lave en godt slat mælk og slappe af så meget så muligt og så prøve at få en rytme ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Guldimaven

Amelia<3 skriver:

okay, hun ved ikke hvordan hun skal lave om i hans rutine, for hun kan jo ikke bare lade ham græde for han ikke skal spise så ofte.

Har han ammet sådan, hele hans korte liv? Fordi ellers kunne det jo være, han er ved at sætte mælke produktionen lidt op, fordi hans mavesæk er blevet større?

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

HeXeri skriver:

Okay ... hmm .. Ville ønske jeg havde et guldkorn.. Det handler vel så mest om tryghed, det er jo en vanesag at vi finder ud af det kan tilfredsstilles på andre måder.
Ham helt ind til sig og hende der vugger stuegulvet tyndt? Det brugte vi meget i starten. Vi nynner altid til ham når han er ked, det reagerer han rigtigt godt på. Hvisker ham historier om solskin og sommerfugle, det er vel mest mors og fars rolige stemme der gælder.
Har hun far hos sig, så han kan tage over og han måske kan få barnets tanker på noget andet, hvis vi kan kalde det det? Lugten af mor kan sommetider være nok til den der suttemekanisme den aktiveres i hjernen..

Håber da I finder ud af det

de har prøvet næsten alt, , de vugger ham stille og roligt,nogen gange falder han da også i søvn, men hun kan ikke vænne ham fra at han ikke skal spise 2-3 min så sove og sådan forsætter det i lang tid.
Jo hendes mand hjælper hende meget med at tage ham, men det kan jo ikke være i længere tid da han vil spise konstant.

mange tak.

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

Guldimaven skriver:

Har han ammet sådan, hele hans korte liv? Fordi ellers kunne det jo være, han er ved at sætte mælke produktionen lidt op, fordi hans mavesæk er blevet større?

nej slet ikke, i starten spiste han hver 2 time, og der spiste han sig mæt og sov godt, det er begyndt for 1-2 uger siden hvor han vil spise hele tiden.

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

Missq4 skriver:

jeg ammede min første søn på sammen måde som det lyder til din søster gør og hun skal prøve om hun ikke kan strække den så længe som muligt men max 2-3 timer imellem.

det der sker når de får lov til at lige der hele tiden er at de ikke når at mærke sult og hvornår de er mætte og sutter derfor ikke "ortenligt" min søn begyndte at tabe sig og linede en fugle unge til sidste fordi jeg havde en spén sage at han skulle ha lov og ammening frem for alt det ente med at min mælk gik helt i kage og jeg kunne jo selv ikke nå at protoser nok til at det kunne mætte ham så min mor måtte sige at jeg var nød til at give ham nan for at han kunne blive rigtig mæt og tag på igen.

så mit råd er som sagt prøv at trække det så længe hun kan så hun kan lave en godt slat mælk og slappe af så meget så muligt og så prøve at få en rytme ind

tak for dit råd, det vil jeg sige videre til hende så hun kan afprøve det, håber at det hjælper hende/dem.

Anmeld

22. juni 2012

Nessie

Har hun brystspændinger og mælk der løber?

Det lyder nemlig meget som da jeg ammede, men det viste sig at jeg slet ikke havde nok mælk til ham.
Den lille stakkel blev så udmattet af at prøve at spise, at han faldt i søvn, for så at vågne og bede om mad. Jeg kunne ikke hænge sammen til sidst.

Prøvede at give ham noget modermælkserstatning som han slugte, for så at sove i 5 timer

Ikke at det er det samme der er galt hos din søster, men synes da lige hun skal overveje det

Anmeld

22. juni 2012

Missq4

Amelia<3 skriver:

tak for dit råd, det vil jeg sige videre til hende så hun kan afprøve det, håber at det hjælper hende/dem.

du skriver bare hvis det er har som sat været i samme båd det er mega hårdt men hun er nød til at prøve at trække den bare lidt her gang inden hun ligger ham til om det så bare er 5 min så er min mere hver gang beder end ingen ting og til sidst bliver det til længer og længer tid

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

Nessie skriver:

Har hun brystspændinger og mælk der løber?

Det lyder nemlig meget som da jeg ammede, men det viste sig at jeg slet ikke havde nok mælk til ham.
Den lille stakkel blev så udmattet af at prøve at spise, at han faldt i søvn, for så at vågne og bede om mad. Jeg kunne ikke hænge sammen til sidst.

Prøvede at give ham noget modermælkserstatning som han slugte, for så at sove i 5 timer

Ikke at det er det samme der er galt hos din søster, men synes da lige hun skal overveje det

hun har rigtig meget mælk, så det er ikke derfor. det løber mælk ud af hendes begge bryster når han ikke ligger ved hende. Han tager rigtig godt på, så tror ikke at det er derfor.

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

Missq4 skriver:

du skriver bare hvis det er har som sat været i samme båd det er mega hårdt men hun er nød til at prøve at trække den bare lidt her gang inden hun ligger ham til om det så bare er 5 min så er min mere hver gang beder end ingen ting og til sidst bliver det til længer og længer tid

det skal jeg nok sige til hende. mange tak

Anmeld

22. juni 2012

Monski

Amelia<3 skriver:

Ja jeg skriver ang, at min søster er blevet mor for 3 uger siden,. jeg har et spørgesmål som jeg håber at i kan svare hende/os på.
Hun ammer sin lille dreng hver halve time og han kan ligge ved hendes bryst i timevis, så jeg tænkte på

Hvor lang tid ammer i og hvor ofte?

Jeg ammede også min søn, i hvert fald en gang i timen og han kunne også bare blive ved i flere timer, jeg synes nu faktisk det var meget hyggeligt 

Men vi fandt så ud af at det var fordi der ikke var nok nærring i min mælk og han derfor faktisk aldrig rigtig blev helt mæt. Så vi gik over til halv mme og halvt amning og det fungerede rigtig fint. 
Måske det kan være derfor? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.