Hvor lang tid ammer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.173 visninger
30 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Amelia<3

Ja jeg skriver ang, at min søster er blevet mor for 3 uger siden,. jeg har et spørgesmål som jeg håber at i kan svare hende/os på.
Hun ammer sin lille dreng hver halve time og han kan ligge ved hendes bryst i timevis, så jeg tænkte på

Hvor lang tid ammer i og hvor ofte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

MorDk

Hver halve time.... og  barnet ligger i timer... hmm... lyder som KONSTANT amning!

Jeg ammede hver 2. - 3. time... ca. og 20 minutter - af gangen... nogle gange mere andre gange mindre...

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

MorDk skriver:

Hver halve time.... og  barnet ligger i timer... hmm... lyder som KONSTANT amning!

Jeg ammede hver 2. - 3. time... ca. og 20 minutter - af gangen... nogle gange mere andre gange mindre...

hun laver virkelig heller ikke noget end at amme ham.

Jeg tænker på at det er mere hygge end at han er sulten. Hun siger at han skriger hvis han ikke bliver lagt til brystet.

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

Amelia<3 skriver:

Ja jeg skriver ang, at min søster er blevet mor for 3 uger siden,. jeg har et spørgesmål som jeg håber at i kan svare hende/os på.
Hun ammer sin lille dreng hver halve time og han kan ligge ved hendes bryst i timevis, så jeg tænkte på

Hvor lang tid ammer i og hvor ofte?

Jeg synes hun skal ringe til sin sp. I min kommune var der vist en vagttelefon, jeg ved ikke om det er sådan for hele landet, hvis ikke kan I måske søge hjælp på hospitalet.
For baby sutter meget i starten for at få produktionen godt op, men din søster lyder til at amme konstant? Og det er da slet ikke holdbart, hverken for hende eller babys fordøjelsessystem der skal have en rigtig god start.

Jeg ammede hver 3-4 time, i ca 20 minutter ad gangen

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

Amelia<3 skriver:

hun laver virkelig heller ikke noget end at amme ham.

Jeg tænker på at det er mere hygge end at han er sulten. Hun siger at han skriger hvis han ikke bliver lagt til brystet.

Ja men det er sikkert også tryghed. Men hun bliver jo nød til at prøve at give ham tryghed på andre måder tænker jeg... han skal jo også ligge og sove...og han skal tales med....og skiftes, pusles om, nusses osv.  og hun har vel også ting hun skal?

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

HeXeri skriver:

Jeg synes hun skal ringe til sin sp. I min kommune var der vist en vagttelefon, jeg ved ikke om det er sådan for hele landet, hvis ikke kan I måske søge hjælp på hospitalet.
For baby sutter meget i starten for at få produktionen godt op, men din søster lyder til at amme konstant? Og det er da slet ikke holdbart, hverken for hende eller babys fordøjelsessystem der skal have en rigtig god start.

Jeg ammede hver 3-4 time, i ca 20 minutter ad gangen

hun har haft SP over det, og det eneste hun sagde til hende at han skal spise når han er sulten, så hun skal ligge ham til brystet når han søger det.

Nej min søster er virkelig også helt smadret for hun ammer ham næsten hele tiden.

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

MorDk skriver:

Ja men det er sikkert også tryghed. Men hun bliver jo nød til at prøve at give ham tryghed på andre måder tænker jeg... han skal jo også ligge og sove...og han skal tales med....og skiftes, pusles om, nusses osv.  og hun har vel også ting hun skal?

hun pusler om ham og gøre det ting man nu gøre, han falder også i søvn ved bryst så sover han lidt og sådan forsætter hendes dag.

Anmeld

22. juni 2012

Guldimaven

Min søn er 2 uger, og vi ammer ca hver 2 time, nogle gange oftere andre gange mindre. Og så tager det højest 20 min pr gang. 

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

Amelia<3 skriver:

hun har haft SP over det, og det eneste hun sagde til hende at han skal spise når han er sulten, så hun skal ligge ham til brystet når han søger det.

Nej min søster er virkelig også helt smadret for hun ammer ham næsten hele tiden.

Okay ... hmm .. Ville ønske jeg havde et guldkorn.. Det handler vel så mest om tryghed, det er jo en vanesag at vi finder ud af det kan tilfredsstilles på andre måder.
Ham helt ind til sig og hende der vugger stuegulvet tyndt? Det brugte vi meget i starten. Vi nynner altid til ham når han er ked, det reagerer han rigtigt godt på. Hvisker ham historier om solskin og sommerfugle, det er vel mest mors og fars rolige stemme der gælder.
Har hun far hos sig, så han kan tage over og han måske kan få barnets tanker på noget andet, hvis vi kan kalde det det? Lugten af mor kan sommetider være nok til den der suttemekanisme den aktiveres i hjernen..

Håber da I finder ud af det

Anmeld

22. juni 2012

Amelia<3

Guldimaven skriver:

Min søn er 2 uger, og vi ammer ca hver 2 time, nogle gange oftere andre gange mindre. Og så tager det højest 20 min pr gang. 

okay, hun ved ikke hvordan hun skal lave om i hans rutine, for hun kan jo ikke bare lade ham græde for han ikke skal spise så ofte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.