3 måneders baby spiser hele tiden.. I tvivl!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Øst skriver:

Mange tak  Det er nu meget rart at vide at det ikke er usædvanligt at det tager noget tid. Tror jeg vil ringe til min SP i morgen og høre ad. De har også noget åbent hus i kommunen hvor man kan få sit barn vejet.. tror jeg vil smutte derop for at se om hun tager nok på

Ihhh.. i er så søde herinde på baby!  Lækkert med et sted man kan få en smule ro i sjælen.  

Ja åbent hus har vi også her. Det er altså virkelig smart! Held og lykke med det. Skriv lige hvad din SP siger. Min er kanon, og det håber jeg også din er. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Øst

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja åbent hus har vi også her. Det er altså virkelig smart! Held og lykke med det. Skriv lige hvad din SP siger. Min er kanon, og det håber jeg også din er. 

Jeg elsker min SP  

Snakkede med hende i dag og hun siger at jeg skal prøve at lægge hende til begge bryster når hun skal spise og så pumpe ud bagefter. Det jeg så får pumpet ud på en dag, kan jeg give hende når det blir rigtigt slemt inden hun skal sove. Så vil hun ringe til mig på fredag og høre hvordan det går. Hvis det ik er blevet bedre skal vi finde på noget andet 

Hun siger at det er ok min datter ikke spiser så længe af gangen for hun tror hun er en hurtigspiser og er i godt stand, så det har ikke været et problem før. 

Hun tror bare det er fordi hun er blevet ældre og har brug for lidt mere... Hun synes jeg skal give det en ordentlig chance for at få sat produktionen igang. 

Håber det blir godt for har det lidt dårligt indeni med at skulle gi MME!

Anmeld

26. juni 2012

mariesmavse92

Hej
Kender virkelig godt til den situation du står i. Under hele min graviditet glædede jeg mig utroligt til amningen og ønskede virkelig at amme mit barn. Desværre syntes jeg det var utrolig hårdt at komme igang, mine brystvorter blødte og amning var en pinsel. Et par uger efter fik jeg brystbetændelse, ikke én gang men to gange med et par dages mellemrum, og da jeg følte for en pause fra smerterne et øjeblik, begyndte vi på mme, selvom jeg var utroligt ked af det, jeg ville jo gerne have et ammebarn. Jeg fortsatte amningen efter brystbetændelserne, men af frygt for at hun fik for lidt gav jeg hende ekstra mme bagefter.

Da hun var halvanden måned røg vi på sygehuset fordi hun havde det skidt, vi fandt ud af at vi overfodrede hende med mme, fordi vores SP havde sagt at vi skulle huske, der altid skulle være nnoget tilbage i flasken før vi kunne stole på, hun var mæt. Lægerne på sygehuset fik et chok da vi fortalte det, fordi det førte til at hun ud over min brystmælk fik op til 150 ml mme før hun stoppede. De forsikrede mig om at hun nok skulle få nok mad fra mig, man kan se det på bleerne og hendes generelle velbefindende. Har dit barn 5-6 våde bleer om dagen? Tager det nok på ifølge din SP? Er dit barn tilfreds generelt. Er det appetitspring så am hele tiden!! Mælkeproduktionen øges hurtigt over et par dage, og brysterne stimuleres bedst om natten. Du kan godt leje brystpumpe og alt muligt, men de bliver bedst stimuleret når dit barn sutter - så am am am am og for guds skyld TRO PÅ du har nok. Tænk engang, vores tanker - positive som negative - har også indflydelse på mælkemængden undskyld den lange smøre, jeg er så dårlig til at fatte mig i korthed men held og lykke med amningen

Anmeld

26. juni 2012

Tona

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville prøve at tilbyde hende en flaske efter amning - så finder du hurtigt ud af m hun har behov for at du suplerrer op med mme efter hver amning eller ej.

Anmeld

27. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Øst skriver:

Jeg elsker min SP  

Snakkede med hende i dag og hun siger at jeg skal prøve at lægge hende til begge bryster når hun skal spise og så pumpe ud bagefter. Det jeg så får pumpet ud på en dag, kan jeg give hende når det blir rigtigt slemt inden hun skal sove. Så vil hun ringe til mig på fredag og høre hvordan det går. Hvis det ik er blevet bedre skal vi finde på noget andet 

Hun siger at det er ok min datter ikke spiser så længe af gangen for hun tror hun er en hurtigspiser og er i godt stand, så det har ikke været et problem før. 

Hun tror bare det er fordi hun er blevet ældre og har brug for lidt mere... Hun synes jeg skal give det en ordentlig chance for at få sat produktionen igang. 

Håber det blir godt for har det lidt dårligt indeni med at skulle gi MME!

Længe leve apetitspring!!  Hvor skønt. Lyder som en rigtig god plan. Det virkede her. KNUS 

Anmeld

27. juni 2012

MissTas

Øst skriver:

Hej i dejlige erfarne mødre,

Jeg ammer nu min datter på 3. måned. Hun har sovet igennem rigtig længe, altså fra ca 22-23 stykker og helt til 5-6 om morgenen. Så var hun lige vågen en 1½ time og så sov hun igen til en 12-13 tiden.  

Her de sidste 2 uger er hun begyndt at vågne 1 til 2 gange om natten og skal op og ammes i hvert fald én gang i hendes formiddagslur. Resten af dagen sover hun ½-1 time ad gangen. 

Når jeg lægger hende til spiser hun godt og jeg kan mærke at mælken løber ned, men efter en 8 minutters tid så blir hun sur og hysterisk. Jeg prøver at få hende til at blive på lidt længere for min SP siger at de skal ligge i hvert fald 10 min, men det blir hun bare mere hysterisk over.

Nu skal jeg så ud med nogen veninder om nogen dage og er begyndt at pumpe lidt mælk ud så far kan gi, men kan kun få ca 40 ml ud af gangen fordi der sjældent går mere en 2 timer imellem amning. 

Så nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret over, om der er mad nok til hende overhoved...

Er der nogen der har nogen tanker omkring det her?? 

Mange tak fordi i læste med 

det var akkurat dette der skete for mig efter en 3-4 uger.. de viste sig at jeg ikke havde mælk nok og det jeg så havde som hun fik blev hun SLET IKKE mæt af .. vi supplerede op med en flaske bagefter amningen og der tog hun gerne yderligere 100-120 ml.

efter vi tog flasken i brug efter amningen ville hun slet ikke ta ved mig mere, fordi hun vidste hun alligevel ikk blev mæt.. så hun har udelukkende fået flaske siden hun var 5-6 uger ..

jeg har verdens gladeste datter, som bare er SÅ tilfreds.. sover igennem om natten fra 22-07.30 og har gjort det siden hun var 8 uger.. så tror sagtens det kan være at hun ikke bliver mæt hos dig..

Anmeld

27. juni 2012

Øst

MissTas skriver:

det var akkurat dette der skete for mig efter en 3-4 uger.. de viste sig at jeg ikke havde mælk nok og det jeg så havde som hun fik blev hun SLET IKKE mæt af .. vi supplerede op med en flaske bagefter amningen og der tog hun gerne yderligere 100-120 ml.

efter vi tog flasken i brug efter amningen ville hun slet ikke ta ved mig mere, fordi hun vidste hun alligevel ikk blev mæt.. så hun har udelukkende fået flaske siden hun var 5-6 uger ..

jeg har verdens gladeste datter, som bare er SÅ tilfreds.. sover igennem om natten fra 22-07.30 og har gjort det siden hun var 8 uger.. så tror sagtens det kan være at hun ikke bliver mæt hos dig..

Ja det er også det jeg lidt frygter. Hun har faktisk sovet "igennem" siden hun var 1 måned gammel. Fra ca 22-23 til en 5-6 tiden om morgenen. Men har for 2 uger siden er hun begyndt at vågne 1-3 gange om natten. 

Jeg ammede hende igår ved en 21:30 og sørgede for hun fik spist godt ved begge bryster og så havde jeg 80 ml i fryseren som jeg gav hende. Hun slugte det og hun så ud som om hun godt kunne have spist mere  Er lidt ked af det for syns min amning er gået super godt indtil nu. 

Tror jeg vil se hvad der sker og så snakke med min SP igen på fredag.

Anmeld

9. juli 2012

Øst

mariesmavse92 skriver:

Hej
Kender virkelig godt til den situation du står i. Under hele min graviditet glædede jeg mig utroligt til amningen og ønskede virkelig at amme mit barn. Desværre syntes jeg det var utrolig hårdt at komme igang, mine brystvorter blødte og amning var en pinsel. Et par uger efter fik jeg brystbetændelse, ikke én gang men to gange med et par dages mellemrum, og da jeg følte for en pause fra smerterne et øjeblik, begyndte vi på mme, selvom jeg var utroligt ked af det, jeg ville jo gerne have et ammebarn. Jeg fortsatte amningen efter brystbetændelserne, men af frygt for at hun fik for lidt gav jeg hende ekstra mme bagefter.

Da hun var halvanden måned røg vi på sygehuset fordi hun havde det skidt, vi fandt ud af at vi overfodrede hende med mme, fordi vores SP havde sagt at vi skulle huske, der altid skulle være nnoget tilbage i flasken før vi kunne stole på, hun var mæt. Lægerne på sygehuset fik et chok da vi fortalte det, fordi det førte til at hun ud over min brystmælk fik op til 150 ml mme før hun stoppede. De forsikrede mig om at hun nok skulle få nok mad fra mig, man kan se det på bleerne og hendes generelle velbefindende. Har dit barn 5-6 våde bleer om dagen? Tager det nok på ifølge din SP? Er dit barn tilfreds generelt. Er det appetitspring så am hele tiden!! Mælkeproduktionen øges hurtigt over et par dage, og brysterne stimuleres bedst om natten. Du kan godt leje brystpumpe og alt muligt, men de bliver bedst stimuleret når dit barn sutter - så am am am am og for guds skyld TRO PÅ du har nok. Tænk engang, vores tanker - positive som negative - har også indflydelse på mælkemængden undskyld den lange smøre, jeg er så dårlig til at fatte mig i korthed men held og lykke med amningen

Hej, uhh det lyder ikke som en god oplevelse

Jeg har taget rådet til mig og ammede som en gal.. Nu går det herligt igen  selvom hun stadig kan vågne en til to gange om natten nogengange. Men tænkter at det er fordi hun er ved at være de 4 måneder og har brug for mere mad end hun er vant til.

Derudover tror jeg at jeg har haft svært ved at producere mælk fordi jeg måske selv har været lidt dehydreret og ikke fået nok søvn  Er faktisk ikke vant til at drikke så meget i løbet af en dag og har næsten helt glemt det i en periode  

Så ammede løs og drak spandevis af vand i to dage og så var den der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.