Hej

Kender virkelig godt til den situation du står i. Under hele min graviditet glædede jeg mig utroligt til amningen og ønskede virkelig at amme mit barn. Desværre syntes jeg det var utrolig hårdt at komme igang, mine brystvorter blødte og amning var en pinsel. Et par uger efter fik jeg brystbetændelse, ikke én gang men to gange med et par dages mellemrum, og da jeg følte for en pause fra smerterne et øjeblik, begyndte vi på mme, selvom jeg var utroligt ked af det, jeg ville jo gerne have et ammebarn. Jeg fortsatte amningen efter brystbetændelserne, men af frygt for at hun fik for lidt gav jeg hende ekstra mme bagefter.
Da hun var halvanden måned røg vi på sygehuset fordi hun havde det skidt, vi fandt ud af at vi overfodrede hende med mme, fordi vores SP havde sagt at vi skulle huske, der altid skulle være nnoget tilbage i flasken før vi kunne stole på, hun var mæt. Lægerne på sygehuset fik et chok da vi fortalte det, fordi det førte til at hun ud over min brystmælk fik op til 150 ml mme før hun stoppede. De forsikrede mig om at hun nok skulle få nok mad fra mig, man kan se det på bleerne og hendes generelle velbefindende. Har dit barn 5-6 våde bleer om dagen? Tager det nok på ifølge din SP? Er dit barn tilfreds generelt. Er det appetitspring så am hele tiden!! Mælkeproduktionen øges hurtigt over et par dage, og brysterne stimuleres bedst om natten. Du kan godt leje brystpumpe og alt muligt, men de bliver bedst stimuleret når dit barn sutter - så am am am am og for guds skyld TRO PÅ du har nok. Tænk engang, vores tanker - positive som negative - har også indflydelse på mælkemængden

undskyld den lange smøre, jeg er så dårlig til at fatte mig i korthed

men held og lykke med amningen
Anmeld