3 måneders baby spiser hele tiden.. I tvivl!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.205 visninger
27 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Øst

Hej i dejlige erfarne mødre,

Jeg ammer nu min datter på 3. måned. Hun har sovet igennem rigtig længe, altså fra ca 22-23 stykker og helt til 5-6 om morgenen. Så var hun lige vågen en 1½ time og så sov hun igen til en 12-13 tiden.  

Her de sidste 2 uger er hun begyndt at vågne 1 til 2 gange om natten og skal op og ammes i hvert fald én gang i hendes formiddagslur. Resten af dagen sover hun ½-1 time ad gangen. 

Når jeg lægger hende til spiser hun godt og jeg kan mærke at mælken løber ned, men efter en 8 minutters tid så blir hun sur og hysterisk. Jeg prøver at få hende til at blive på lidt længere for min SP siger at de skal ligge i hvert fald 10 min, men det blir hun bare mere hysterisk over.

Nu skal jeg så ud med nogen veninder om nogen dage og er begyndt at pumpe lidt mælk ud så far kan gi, men kan kun få ca 40 ml ud af gangen fordi der sjældent går mere en 2 timer imellem amning. 

Så nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret over, om der er mad nok til hende overhoved...

Er der nogen der har nogen tanker omkring det her?? 

Mange tak fordi i læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Holbæktrunten

Øst skriver:

Hej i dejlige erfarne mødre,

Jeg ammer nu min datter på 3. måned. Hun har sovet igennem rigtig længe, altså fra ca 22-23 stykker og helt til 5-6 om morgenen. Så var hun lige vågen en 1½ time og så sov hun igen til en 12-13 tiden.  

Her de sidste 2 uger er hun begyndt at vågne 1 til 2 gange om natten og skal op og ammes i hvert fald én gang i hendes formiddagslur. Resten af dagen sover hun ½-1 time ad gangen. 

Når jeg lægger hende til spiser hun godt og jeg kan mærke at mælken løber ned, men efter en 8 minutters tid så blir hun sur og hysterisk. Jeg prøver at få hende til at blive på lidt længere for min SP siger at de skal ligge i hvert fald 10 min, men det blir hun bare mere hysterisk over.

Nu skal jeg så ud med nogen veninder om nogen dage og er begyndt at pumpe lidt mælk ud så far kan gi, men kan kun få ca 40 ml ud af gangen fordi der sjældent går mere en 2 timer imellem amning. 

Så nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret over, om der er mad nok til hende overhoved...

Er der nogen der har nogen tanker omkring det her?? 

Mange tak fordi i læste med 

Jeg ville prøve at tilbyde hende en flaske efter amning - så finder du hurtigt ud af m hun har behov for at du suplerrer op med mme efter hver amning eller ej.

Anmeld

21. juni 2012

Vidunderligeunger

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville prøve at tilbyde hende en flaske efter amning - så finder du hurtigt ud af m hun har behov for at du suplerrer op med mme efter hver amning eller ej.

ku ik være mere enig!!

Anmeld

21. juni 2012

Øst

Tak for svar 

Så hvis hun bare sluger den også, så kan det være en godt tegn på at jeg har for lidt?

kan man godt køre MME sammen med amning eller skal man stoppe amningen så?

Anmeld

21. juni 2012

Tulle28

Det lyder som om hun har gang i et appetitspring. I så fald skal du bare amme derud af og så går det over i løbet af kort tid. Prøv at spørg på ammenet.dk eller kig i deres wiki - der står mange gode ting. At hun vil tage en flaske efter amning er ikke nødvendigvis = at hun ikke får nok hos dig. Ikke det bedste råd

Anmeld

21. juni 2012

Holbæktrunten

Øst skriver:

Tak for svar 

Så hvis hun bare sluger den også, så kan det være en godt tegn på at jeg har for lidt?

kan man godt køre MME sammen med amning eller skal man stoppe amningen så?

Du skal bare amme videre - ENDELIG!

Hvis hun spiser af flasken, bør du supplere op med mme efter hver amning 

Anmeld

21. juni 2012

katrine26

Det er meget normalt at du ikke kan få mere ud at brystet vis der ik går mere end 2 timer mellem hver amning..

Jeg har altid været at den overbevisning at vi ens børn er glade og tilfredse og tager på i vægt så er det fuldstændig ligegyldigt om hun ligger tll bryst 5 eller ti min..

Men men men vis hun kun spiser 5 min og så ik vil have mere så lyder det lidt til at hun er en hyggespiser..Et forslag kunne være at du giver hende hendes sut i steden for, eller distrahere hende med lidt legetøj også træk amningen 20-30 og se som om hun ikke vil spise lidt længere.

Katrine26

Anmeld

21. juni 2012

MR-82

Tulle28 skriver:

Det lyder som om hun har gang i et appetitspring. I så fald skal du bare amme derud af og så går det over i løbet af kort tid. Prøv at spørg på ammenet.dk eller kig i deres wiki - der står mange gode ting. At hun vil tage en flaske efter amning er ikke nødvendigvis = at hun ikke får nok hos dig. Ikke det bedste råd

Enig! Det er sikkert et appetitspring! Gi' den gas med amningen. Det er jo altså også helt normalt at en baby på tre måneder vågner et par gange om natten for at spise Hvis du vælger at supplere med mme, skal du huske på, at hun måske ikke får sat produktionen rigtigt i vejret

Anmeld

21. juni 2012

raca

Holbæktrunten skriver:

Du skal bare amme videre - ENDELIG!

Hvis hun spiser af flasken, bør du supplere op med mme efter hver amning 

hvad forsand har du på amning siden du kan sige det så skåsikkert?

omkring 3 mdr ligger der bådet et apetetsprig og et tigerspring( hvis man tror på det)

barnet siger jo fra efter 8 min hvor det er mæt.. og ja nogle børn kan godt blive mætte på så kort tid.og en 3 mdr bebs har en del flere kræfter end en nyfødt så måske er det derfor det ikke tager længre tid

at man kun kan malke 40 ml ud har intet at gøre med hvor meget mælk barnet kan tage af gangen.. en malkemaskine ligegyldigt hvilken er ikke nær så effektiv som et barn..

jeg har aldrig nået over 10ml i udmalkning.. men jeg har nu 2 rimlig vælnærede unger.. også da de var små og fuldammede frem til 6-9 mdr.. og jeg ammende sam sammenlagt 6 år.. men på intet tidspunkt nåede jeg over de 10ml..

hvis barnet er gladt, trives, og tager på+ har våde bleer ser jeg ingen grund til at suplere.. at amme med 1.5-2 timers mellemrum om dagen når barnet sover så meget om natten syntes jeg er helt normalt.. 

det enste jeg ville forsøge var måske ikke og skifte bryst hved hver amning, men eks amme 4 timer på hver bryst også først skifte der, da jeg så var sikker på barnet nåde i bund og fik den fede mælk...

Anmeld

21. juni 2012

Øst

Tak for alle svarene  

Håber lidt det er et appetitspring for vil meget gerne amme fuldt ud.

Er det meget normalt at sådan et spring kan tage lidt tid? Det er selvfølgelig startet stille og roligt med at hun vågnede om natten.. og nu i hendes formiddagslur, men alt i alt har ændringen været der i snart 2 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.