raca skriver:
hvad forsand har du på amning siden du kan sige det så skåsikkert?
omkring 3 mdr ligger der bådet et apetetsprig og et tigerspring( hvis man tror på det)
barnet siger jo fra efter 8 min hvor det er mæt.. og ja nogle børn kan godt blive mætte på så kort tid.og en 3 mdr bebs har en del flere kræfter end en nyfødt så måske er det derfor det ikke tager længre tid
at man kun kan malke 40 ml ud har intet at gøre med hvor meget mælk barnet kan tage af gangen.. en malkemaskine ligegyldigt hvilken er ikke nær så effektiv som et barn..
jeg har aldrig nået over 10ml i udmalkning.. men jeg har nu 2 rimlig vælnærede unger.. også da de var små og fuldammede frem til 6-9 mdr.. og jeg ammende sam sammenlagt 6 år.. men på intet tidspunkt nåede jeg over de 10ml..
hvis barnet er gladt, trives, og tager på+ har våde bleer ser jeg ingen grund til at suplere.. at amme med 1.5-2 timers mellemrum om dagen når barnet sover så meget om natten syntes jeg er helt normalt..
det enste jeg ville forsøge var måske ikke og skifte bryst hved hver amning, men eks amme 4 timer på hver bryst også først skifte der, da jeg så var sikker på barnet nåde i bund og fik den fede mælk...
- Den kunne jeg jo så sende retur, men prøver at holde en god tone 
Nu har jeg jo selv en søn, som også var 3 mdr på et tidspunkt... Jeg videregiver de råd jeg selv har fået af SP, og derudover er vi jo alle forskellige...
TS bad om råd - det fik hun... Sådan er det jo herinde. Hvis man vil være 100 pct sikker på korrekte svar(om det er dit eller mit), må man ringe til sin læge eller sp... I tilfældet med fødende kat i går, havde det nok været nemmere og hurtigere med google 
Anmeld