3 måneders baby spiser hele tiden.. I tvivl!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Øst

katrine26 skriver:

Det er meget normalt at du ikke kan få mere ud at brystet vis der ik går mere end 2 timer mellem hver amning..

Jeg har altid været at den overbevisning at vi ens børn er glade og tilfredse og tager på i vægt så er det fuldstændig ligegyldigt om hun ligger tll bryst 5 eller ti min..

Men men men vis hun kun spiser 5 min og så ik vil have mere så lyder det lidt til at hun er en hyggespiser..Et forslag kunne være at du giver hende hendes sut i steden for, eller distrahere hende med lidt legetøj også træk amningen 20-30 og se som om hun ikke vil spise lidt længere.

Katrine26

Tusind tak for svar..

ok  For var lidt bange for at den mængde jeg kan få ud svare nogenlunde til hvad hun får 

Hun har nu aldrig været en hyggespiser men de ændre sig så hurtigt syns jeg.

Jeg har lige lagt hende i seng og har inden da brugt ca en times tid på at amme og pludre uden problemer  Pyhh man kan godt blive lidt skør i bolden af at prøve at finde ud af hvad der foregår og hvad de vil ha 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Holbæktrunten

raca skriver:

hvad forsand har du på amning siden du kan sige det så skåsikkert?

omkring 3 mdr ligger der bådet et apetetsprig og et tigerspring( hvis man tror på det)

barnet siger jo fra efter 8 min hvor det er mæt.. og ja nogle børn kan godt blive mætte på så kort tid.og en 3 mdr bebs har en del flere kræfter end en nyfødt så måske er det derfor det ikke tager længre tid

at man kun kan malke 40 ml ud har intet at gøre med hvor meget mælk barnet kan tage af gangen.. en malkemaskine ligegyldigt hvilken er ikke nær så effektiv som et barn..

jeg har aldrig nået over 10ml i udmalkning.. men jeg har nu 2 rimlig vælnærede unger.. også da de var små og fuldammede frem til 6-9 mdr.. og jeg ammende sam sammenlagt 6 år.. men på intet tidspunkt nåede jeg over de 10ml..

hvis barnet er gladt, trives, og tager på+ har våde bleer ser jeg ingen grund til at suplere.. at amme med 1.5-2 timers mellemrum om dagen når barnet sover så meget om natten syntes jeg er helt normalt.. 

det enste jeg ville forsøge var måske ikke og skifte bryst hved hver amning, men eks amme 4 timer på hver bryst også først skifte der, da jeg så var sikker på barnet nåde i bund og fik den fede mælk...

- Den kunne jeg jo så sende retur, men prøver at holde en god tone 

Nu har jeg jo selv en søn, som også var 3 mdr på et tidspunkt... Jeg videregiver de råd jeg selv har fået af SP, og derudover er vi jo alle forskellige...

TS bad om råd - det fik hun... Sådan er det jo herinde. Hvis man vil være 100 pct sikker på korrekte svar(om det er dit eller mit), må man ringe til sin læge eller sp... I tilfældet med fødende kat i går, havde det nok været nemmere og hurtigere med  google 

Anmeld

22. juni 2012

raca

Holbæktrunten skriver:

- Den kunne jeg jo så sende retur, men prøver at holde en god tone 

Nu har jeg jo selv en søn, som også var 3 mdr på et tidspunkt... Jeg videregiver de råd jeg selv har fået af SP, og derudover er vi jo alle forskellige...

TS bad om råd - det fik hun... Sådan er det jo herinde. Hvis man vil være 100 pct sikker på korrekte svar(om det er dit eller mit), må man ringe til sin læge eller sp... I tilfældet med fødende kat i går, havde det nok været nemmere og hurtigere med  google 

jeg har Ammet i sammenlagt 6 år, jeg har læst mig til rigtig meget om amning. for at kunne forsvare mig mod folks fordomme mht til amning, og fejloplysninger,

men personligt har jeg været igennem de appetit spring, der ligger omkring 3-4 mdr. og det er ja skide hårdt og rigtig  mange opgive amningen derefter, forde de ikke stolper på de alver nok mælk, eller forde de begynder og suplere som du foreslår så de ikke får mælkeproduktionene op..og derfor er der stror riciko for at de ret hurtigt overgår til flaske.. så dit råd kan realt ødeligge en velfungerende amning. derfor ville jeg vide hvilken faglig belæg du havde for og kunne udtale dig om det som et fakta..og det var så din sp. råd til dig og din søn du byggede svaret på, men din sp har aldrig set TS.

Anmeld

22. juni 2012

Ma-lu

raca skriver:

hvad forsand har du på amning siden du kan sige det så skåsikkert?

omkring 3 mdr ligger der bådet et apetetsprig og et tigerspring( hvis man tror på det)

barnet siger jo fra efter 8 min hvor det er mæt.. og ja nogle børn kan godt blive mætte på så kort tid.og en 3 mdr bebs har en del flere kræfter end en nyfødt så måske er det derfor det ikke tager længre tid

at man kun kan malke 40 ml ud har intet at gøre med hvor meget mælk barnet kan tage af gangen.. en malkemaskine ligegyldigt hvilken er ikke nær så effektiv som et barn..

jeg har aldrig nået over 10ml i udmalkning.. men jeg har nu 2 rimlig vælnærede unger.. også da de var små og fuldammede frem til 6-9 mdr.. og jeg ammende sam sammenlagt 6 år.. men på intet tidspunkt nåede jeg over de 10ml..

hvis barnet er gladt, trives, og tager på+ har våde bleer ser jeg ingen grund til at suplere.. at amme med 1.5-2 timers mellemrum om dagen når barnet sover så meget om natten syntes jeg er helt normalt.. 

det enste jeg ville forsøge var måske ikke og skifte bryst hved hver amning, men eks amme 4 timer på hver bryst også først skifte der, da jeg så var sikker på barnet nåde i bund og fik den fede mælk...

Jeg nupper lige dit råd.. Vi er selv i vildrede herhjemme.( vores søn er dog kun 3 uger ) 

Anmeld

22. juni 2012

babymus77

Jeg stoppede desværre også ved 3 mdr da jeg troede jeg ikke havde nok:-( men 2 gang kløede vi på omkring 3 mdr så der kom mere mælk:-) Det samme vil jeg gøre den her gang... Hang han i brystet for hygge, aktiverede jeg på anden måde lige lidt længere... Og faldt han i søvn vækkede jeg ham ved brystet... Det virkede men mælken ændre sig omkring 3 måneders alder.. Så klø på så kommer der mere:-)

Anmeld

22. juni 2012

Øst

babymus77 skriver:

Jeg stoppede desværre også ved 3 mdr da jeg troede jeg ikke havde nok:-( men 2 gang kløede vi på omkring 3 mdr så der kom mere mælk:-) Det samme vil jeg gøre den her gang... Hang han i brystet for hygge, aktiverede jeg på anden måde lige lidt længere... Og faldt han i søvn vækkede jeg ham ved brystet... Det virkede men mælken ændre sig omkring 3 måneders alder.. Så klø på så kommer der mere:-)

Tusind tak for svar  Håber at det snart bliver som det plejer så, for syns det er lidt hyggeligt at amme   og man ikke skal kæmpe med lillepigen når det er spisetid.

Anmeld

22. juni 2012

CaWi

Her prøvede vi at suplere med MME da min søn havde det første appetit spring. Og det fungerede altså bare ik. Han vil godt tage impd det, men han kan simpelthen ikke holde det i sig. Lige meget hvor lidt han får og hvilket mærke det er.
Når jeg har skulle malke ud til farmand skulle passe, har jeg kun ammet fra et bryst fra sidste amning om aftenen til næste morgen. Så har det andet været godt fyldt, så jeg har kunne malke en god potion ud.

Anmeld

23. juni 2012

katrine26

Øst skriver:

Tusind tak for svar..

ok  For var lidt bange for at den mængde jeg kan få ud svare nogenlunde til hvad hun får 

Hun har nu aldrig været en hyggespiser men de ændre sig så hurtigt syns jeg.

Jeg har lige lagt hende i seng og har inden da brugt ca en times tid på at amme og pludre uden problemer  Pyhh man kan godt blive lidt skør i bolden af at prøve at finde ud af hvad der foregår og hvad de vil ha 

ja det er en hel jungel med det moderskab. men bare husk på så længe dit barn trives, vokser og ellers har det godt, så gør du et godt stykke arbejde...

Katrine26

Anmeld

23. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Et apetitspring tager tid, ja. Og det kan godt vare et par uger. Min SP sagde til mig, at jeg skulle give det ihvertfald 14 dage, og blev det ved kunne man så snakke om at gå over til noget erstatning som supplement. Har du talt med din SP igen?

Det lyder meget som vores søn Anton, og hans apetitspring, da han var 3 mdr. Du er meget velkommen til at skrive en privat besked hvis det er. 

Anmeld

24. juni 2012

Øst

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Et apetitspring tager tid, ja. Og det kan godt vare et par uger. Min SP sagde til mig, at jeg skulle give det ihvertfald 14 dage, og blev det ved kunne man så snakke om at gå over til noget erstatning som supplement. Har du talt med din SP igen?

Det lyder meget som vores søn Anton, og hans apetitspring, da han var 3 mdr. Du er meget velkommen til at skrive en privat besked hvis det er. 

Mange tak  Det er nu meget rart at vide at det ikke er usædvanligt at det tager noget tid. Tror jeg vil ringe til min SP i morgen og høre ad. De har også noget åbent hus i kommunen hvor man kan få sit barn vejet.. tror jeg vil smutte derop for at se om hun tager nok på

Ihhh.. i er så søde herinde på baby!  Lækkert med et sted man kan få en smule ro i sjælen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.