Hvad f***** gør i når de ikke vil spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

MorDk

Medmindre dit barn er undervægtig eller lign. så vil jeg tage den helt helt med ro. Det kommer i perioder. Vores dreng har også haft perioder hvor han næsten intet har spist. Han er sund og rask. Bare tage den med ro og nyd DIN mad... så kommer det hele nok af sig selv igen. Så længe man ikke gør et stort nummer ud af det! (for det kan ungerne mærke - og så går de helt i baglås) ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Silas&Mille

Når Silas har 'sultestrejket' har vi bare ladet ham være. Vi tilbød vand og en skive brød, kiks eller frugt jævnligt. Så spiste han en enkelt bid her og der.

Han sov stadig fint om natten, så vi gjorde ikke mere ved det.

Anmeld

22. juni 2012

Holbæktrunten

Frk.S skriver:

Argh, vi kæmper bare sådan med Frejas frokost.

Hun har længe afvist rugbrød (udover måske 1-2 hapser hvis man er heldig). Derfor har vi i en periode kørt med øllebrød som hun var blevet glad for. Nu gider hun ikke det længere (Som regel ikke i hvert fald).
Vi har også prøvet med rester fra gårdsdagens aftensmad - med meget blandet held.

Det er en kamp at få bare et eller andet i hende, og jeg prøver med alt muligt. 

Jeg er mega frustreret og ved sgu snart ikke hvad jeg skal prøve.

Hvad gør i hvis jeres ikke vil spise. Kommer de så bare fra bordet igen? Jeg synes jo det er længe for hende at gå uden mad inden hun skal have eftermiddagsmad. Og det er jo som regel bare noget frugt og /eller tykmælk og så først "rigtig" mad til aften.

Jeg ved ikke om jeg bare skal lade hende komme fra bordet. Jeg nægter at tro på hun ikke er sulten. Men jeg kan jo heller ikke tvinge maden i hende.

Argh, hjælp jeg bliver snart vanvittigt af at prøve forgæves. 

Ps. morgenmad går altid fint og som regel også godt til aften.
Pps. Hun er 9½ måned.  

Noah er 9 mdr, og spiser også meget uregelmæssigt... har fx lige haft nogle dage hvor det eneste han har spist var 1/2 rugbrød og en figenstang... Havde også enperiode hvor han nægtede mme (og alm mælk vil han SLET ikke høre tale om!), men nu tager han da lidt mme (dog kun omkring 300 ml pr dag)

Jeg har prøvet at tilbyde ham alaskens ting og sager, frugt, grøntsager, ost, brød i alle afskygninger og grød. Intet har rigtig virket. Det har stået på i halvanden mdr nu. 

Nu er min taktik at vente til han selv siger til, og ikke række måltiderne ned over hovedet på ham - det ser ud til at virke. Han spiser stadig ikke helt hvad jeg mener han burde, men jeg har valgt at tænke at han selv tager hvad han har behov for, og så længe han ikke taber sig, må han selv styre det.

Og så ved man jo at børn får nogle sære ideer engang imellem, og man skal springe op og falde ned på det 

Anmeld

22. juni 2012

Frk.S

HeXeri skriver:

Tænder? Hun har lige alderen? Da vores dreng fik sine første tænder tog det 1½(!!) månede før de brød frem så vi kunne få øje på at det faktisk var tænderne der lavede den første madstrejke. Efter min mors vejledning fik han opblødt bondebrød, kun smørepålæg/smør på, det hjalp

Men deres appetit kan godt være meget svingende, vi lod ham bare gå fra bordet. Nu er han 2 og vi har indført bordskik for omkring 6 måneders tid siden. Han har stadig madstrejker, kan jeg så trøste dig med

Jo, vi har hende "mistænkt" for at være ved at få flere tænder. Hun har godt nok allerede 8 stk. men hun har generelt været vildt hurtig til at få tænder, så det skulle ikke undre mig at der kommer et par stykker mere.... forhåbentlig snart, synes de har været længe undervejs efterhånden.

Anmeld

22. juni 2012

Frk.S

HeidiØ skriver:

Det er FULDSTÆNDIG det samme her!! Vi havde vores SP ude til 9 mdrs tjek for nogle dage siden, og hun sagde at hvis de afviser maden, så skal man endelig ikke blive frustreret. Børn i DK KAN simpelthen ikke dø af sult i danske hjem .. Det opmuntrede mig lidt!

Det kan simpelthen være de ikke er super sultne lige til frokost jo.. her spiser William en KÆÆÆMPE portion havregrød til morgenmad og rigtig meget aftensmad også.. så tænker jeg de andre måltider automatisk blir mindre

Nå, men jeg tror ikke man skal bekymre sig så meget ihvertfald

Nej, måske man bare skal slappe mere af omkring det.

Jeg ved jo godt hun ikke dør af sult, hun ligger RIGTIG fint vægtmæssigt og spiser også en kæmpe portion havregrød til morgen.

Anmeld

22. juni 2012

Frk.S

MorDk skriver:

Medmindre dit barn er undervægtig eller lign. så vil jeg tage den helt helt med ro. Det kommer i perioder. Vores dreng har også haft perioder hvor han næsten intet har spist. Han er sund og rask. Bare tage den med ro og nyd DIN mad... så kommer det hele nok af sig selv igen. Så længe man ikke gør et stort nummer ud af det! (for det kan ungerne mærke - og så går de helt i baglås) ...

Tak for sit svar.

Hun er langt fra undervægtig, så jeg SKAL nok bare slappe mere af omkring det. 

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

Frk.S skriver:

Tak for sit svar.

Hun er langt fra undervægtig, så jeg SKAL nok bare slappe mere af omkring det. 

Præsis. Spring op og fald ned... og tage den rolig. Nyd jeres måltider... og lad hende spise det på tallerken hun lyster. Undgår at lave særkost og hoppe og danse for hende osv. Den "udnytter" de hurtigt...*S* Så bare gør som I plejer... Hendes lyst til mad skal nok komme igen... og hvis ikke så kontakter du jeres SP

Anmeld

22. juni 2012

Frk.S

Holbæktrunten skriver:

Noah er 9 mdr, og spiser også meget uregelmæssigt... har fx lige haft nogle dage hvor det eneste han har spist var 1/2 rugbrød og en figenstang... Havde også enperiode hvor han nægtede mme (og alm mælk vil han SLET ikke høre tale om!), men nu tager han da lidt mme (dog kun omkring 300 ml pr dag)

Jeg har prøvet at tilbyde ham alaskens ting og sager, frugt, grøntsager, ost, brød i alle afskygninger og grød. Intet har rigtig virket. Det har stået på i halvanden mdr nu. 

Nu er min taktik at vente til han selv siger til, og ikke række måltiderne ned over hovedet på ham - det ser ud til at virke. Han spiser stadig ikke helt hvad jeg mener han burde, men jeg har valgt at tænke at han selv tager hvad han har behov for, og så længe han ikke taber sig, må han selv styre det.

Og så ved man jo at børn får nogle sære ideer engang imellem, og man skal springe op og falde ned på det 

Tak for dit svar,

Det er nu rart at høre at det åbenbart er normalt at de ikke nødvendigvis vl have 3 hovedmåltider og mellemmåltider.

Jeg tror jeg vil forsøge at slappe mere af omkring det og tro på hun får det hun vi have og har brug for det.

Lidt svært, men jeg vil prøve.

Anmeld

22. juni 2012

Laura.

Frk.S skriver:

Argh, vi kæmper bare sådan med Frejas frokost.

Hun har længe afvist rugbrød (udover måske 1-2 hapser hvis man er heldig). Derfor har vi i en periode kørt med øllebrød som hun var blevet glad for. Nu gider hun ikke det længere (Som regel ikke i hvert fald).
Vi har også prøvet med rester fra gårdsdagens aftensmad - med meget blandet held.

Det er en kamp at få bare et eller andet i hende, og jeg prøver med alt muligt. 

Jeg er mega frustreret og ved sgu snart ikke hvad jeg skal prøve.

Hvad gør i hvis jeres ikke vil spise. Kommer de så bare fra bordet igen? Jeg synes jo det er længe for hende at gå uden mad inden hun skal have eftermiddagsmad. Og det er jo som regel bare noget frugt og /eller tykmælk og så først "rigtig" mad til aften.

Jeg ved ikke om jeg bare skal lade hende komme fra bordet. Jeg nægter at tro på hun ikke er sulten. Men jeg kan jo heller ikke tvinge maden i hende.

Argh, hjælp jeg bliver snart vanvittigt af at prøve forgæves. 

Ps. morgenmad går altid fint og som regel også godt til aften.
Pps. Hun er 9½ måned.  

Som mange skriver er det nok bare en periode de skal igennem, og det er ikke spor sjovt for os som forældre.
Du kan evt. prøve at give hende en skive let ristet toastbrød med smør... det er hit herhjemme.

Anmeld

22. juni 2012

Holbæktrunten

Frk.S skriver:

Tak for dit svar,

Det er nu rart at høre at det åbenbart er normalt at de ikke nødvendigvis vl have 3 hovedmåltider og mellemmåltider.

Jeg tror jeg vil forsøge at slappe mere af omkring det og tro på hun får det hun vi have og har brug for det.

Lidt svært, men jeg vil prøve.

Det er røv svært... Men ja, tror ikke vi kan gøre så meget andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.