Frk.S skriver:
Argh, vi kæmper bare sådan med Frejas frokost.
Hun har længe afvist rugbrød (udover måske 1-2 hapser hvis man er heldig). Derfor har vi i en periode kørt med øllebrød som hun var blevet glad for. Nu gider hun ikke det længere (Som regel ikke i hvert fald).
Vi har også prøvet med rester fra gårdsdagens aftensmad - med meget blandet held.
Det er en kamp at få bare et eller andet i hende, og jeg prøver med alt muligt.
Jeg er mega frustreret og ved sgu snart ikke hvad jeg skal prøve.
Hvad gør i hvis jeres ikke vil spise. Kommer de så bare fra bordet igen? Jeg synes jo det er længe for hende at gå uden mad inden hun skal have eftermiddagsmad. Og det er jo som regel bare noget frugt og /eller tykmælk og så først "rigtig" mad til aften.
Jeg ved ikke om jeg bare skal lade hende komme fra bordet. Jeg nægter at tro på hun ikke er sulten. Men jeg kan jo heller ikke tvinge maden i hende.
Argh, hjælp jeg bliver snart vanvittigt af at prøve forgæves.
Ps. morgenmad går altid fint og som regel også godt til aften.
Pps. Hun er 9½ måned.
Noah er 9 mdr, og spiser også meget uregelmæssigt... har fx lige haft nogle dage hvor det eneste han har spist var 1/2 rugbrød og en figenstang... Havde også enperiode hvor han nægtede mme (og alm mælk vil han SLET ikke høre tale om!), men nu tager han da lidt mme (dog kun omkring 300 ml pr dag)
Jeg har prøvet at tilbyde ham alaskens ting og sager, frugt, grøntsager, ost, brød i alle afskygninger og grød. Intet har rigtig virket. Det har stået på i halvanden mdr nu.
Nu er min taktik at vente til han selv siger til, og ikke række måltiderne ned over hovedet på ham - det ser ud til at virke. Han spiser stadig ikke helt hvad jeg mener han burde, men jeg har valgt at tænke at han selv tager hvad han har behov for, og så længe han ikke taber sig, må han selv styre det.
Og så ved man jo at børn får nogle sære ideer engang imellem, og man skal springe op og falde ned på det