Mille.mulle skriver:
Hej
Her hos os deler vi soveværelse med vores søn på 3,7år og det går fint!
Vi er ved at bygge om og lave hans eget værelset nu, så indenfor et par mdr rykker han ud
Han har sovet igennem fra 1måned og har altid sovet som en sten, når han er blevet lagt.
Bare tanken om at nogle ikke har deres små babyer hos dem, fatter jeg ikke
det var så nemt når man skulle amme, lige at tage ham op også ind under den varme dyne igen.
Børn tager absolut ikke skade af at sove sammen med deres forældre tværtimod! og vi har ikke oplevet problemer når han har sovet ude.
Så held og lykke med det
Tal for dit input! Og godt at høre! Det er også forholdsvis længe, I har sovet i samme rum - sejt og dejligt at nogle tager det valg, synes jeg.
Vi har fundet en mellemløsning - vi har et stort rum i den nye lejlighed, hvor han får værelse ("på gulvet"), og så laver vi en hems, hvor vi så skal sove. Så er vi i samme rum, men alligevel lidt afskærmet fra hinanden. Er glad for den løsning!
Jeg er heller ikke i tvivl om, at børn ikke tager skade af at sove sammen med deres forældre, det er mere, om de så kan klare at sove andre steder uden far og mor, når de så er vant til, at de er der. Men jeg tror heller ikke, det bliver et problem med vores lille Mikas. Tvært imod tror jeg faktisk at den tryghed hjemmefra gør, at de sagtens kan klare sig selv ude engang imellem uden mor og far.
Anmeld